Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Sposób na problemy z nadmiernym zadłużeniem
< poprzedni | następny > 19.12.2012
Jak zostać wiarygodnym kredytodawcą? Jak wybrać odpowiednią ofertę kredytu? Jak rozwiązać problem ze spłatą rat? Odpowiedzi na te pytania konsumenci mogą uzyskać dzięki kampanii edukacyjnej Życie w kredycie przygotowanej na zlecenie UOKiK
Najlepszym sposobem na uniknięcie problemów ze spłatą nadmiernych zobowiązań pieniężnych jest edukacja w zakresie finansów - to podstawowe założenie przyświecające kampanii Życie w kredycie. Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie wiedzy konsumentów na temat przysługujących im praw związanych z zawieraniem umów o kredyt konsumencki oraz zwrócenie uwagi na sposoby zarządzania domowym budżetem chroniące konsumenta przed nadmiernym zadłużeniem.
W ramach kampanii przygotowana została broszura informacyjna Życie w kredycie oraz plakat promujący witrynę www.zyciewkredycie.pl. Konsumenci znajdą tam praktyczne informacje o rodzajach kredytów, oszczędzaniu i postępowaniu w sytuacji pojawienia się pierwszych problemów ze spłatą. Publikacje i plakaty trafiły do wszystkich powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów, delegatur UOKiK, Federacji Konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, gdzie można je otrzymać bezpłatnie.
Kampania realizowana jest w ramach projektu Edukacja finansowa – zapobieganie nadmiernemu zadłużeniu przez Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wykonawca został wyłoniony na podstawie konkursu dla konsumenckich organizacji pozarządowych.
Podejmujesz decyzję o wyborze pożyczkodawcy? Nie wiesz na co zwrócić uwagę pożyczając pieniądze przed świętami? Sprawdź na www.zanim-podpiszesz.pl – konsument znajdzie tu podstawowe informacje dotyczące niebezpiecznych kruczków prawnych stosowanych przez kredytodawców, może użyć specjalnego kalkulatora do obliczenia kosztu pożyczki, czy zapoznać się z zasadami rozważnego pożyczania pieniędzy. W podjęciu decyzji finansowych mogą pomóc również przygotowane specjalnie dla konsumentów odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące pożyczania pieniędzy. O pomoc można także poprosić Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem 800 007 707 lub w jej oddziałach, a Stowarzyszenie Konsumentów Polskich odpowiada na pytania wysłane drogą elektroniczną pod adresem porady@dlakonsumentow.pl. Bezpłatnych porad w zakresie umów z instytucjami finansowymi udzielają także powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 827 28 92, 55 60 314
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, kredyt, finanse, kampania edukacyjna
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (125 KB, doc, 2016.06.14)
- Życie w kredycie - Przewodnik nie tylko dla zadłużonych, Warszawa 2012 (4,36 MB, pdf, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie