Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Poznań: Sprzedaż bezpośrednia - Decyzja UOKiK
< poprzedni | następny > 22.11.2013
Przedsiębiorca z Poznania, zajmujący się sprzedażą bezpośrednią, utrudniał klientom odstąpienie od umowy. Prezes UOKiK uznała, że naruszył w ten sposób zbiorowe interesy konsumentów
Komentarz Pawła Boreckiego z Biura Prasowego UOKiK
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Damar z Poznania zajmuje się m.in. sprzedażą przedmiotów do masażu podczas prezentacji organizowanych na terenie całej Polski. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły wzory umów podpisywanych przez przedsiębiorcę z klientami. Ich warunki stanowiły, że w razie odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, konsument musi złożyć stosowne oświadczenie i jednocześnie zwrócić towar w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu. Tymczasem, zgodnie z przepisami, zakupiony towar możemy rozpakować i sprawdzić jego działanie, przez 10 dni mamy czas do namysłu i odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, a od momentu odstąpienia w ciągu 14 dni musimy zwrócić towar sprzedawcy.
Prezes Urzędu uznała, że Damar naruszył zbiorowe interesy konsumentów i nakazała mu zaniechanie stosowania zakwestionowanej praktyki.
Pomoc dla konsumentów: rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Bezpłatna infolinia: 800 007 707.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
Tagi: ochrona konsumentów, sprzedaż bezpośrednia, pokazy, urządzenia do masażu, Damar, delegatury
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (123 KB, doc, 2016.06.14)
- Decyzja nr RLU-29/2013 (263,23 KB, pdf, 2016.06.14)
- Komentarz Pawła Boreckiego z Biura Prasowego UOKiK (1,28 MB, mp3, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie