Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Dzień Podróżującego Konsumenta
< poprzedni | następny > 27.06.2014
27 czerwca (piątek) po raz kolejny odbędzie się akcja ECK „Dzień Podróżującego Konsumenta”. Wspólnie z Urzędem Transportu Kolejowego na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na Lotnisku Warszawa Modlin zostaną zorganizowane stoiska o charakterze edukacyjnym.
Eksperci Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK) będą informować o prawach konsumenta m.in. podczas korzystania ze środków transportu, zakupów, rezerwacji, hoteli, oraz o możliwościach polubownego rozwiązywania ewentualnych sporów z przedsiębiorcami działających na terenie Unii Europejskiej. Przedstawiciele Urzędu Transportu Kolejowego m.in. udzielą porad dotyczących praw pasażerów w ruchu kolejowym. Przez cały czas funkcjonowania stoisk pasażerowie będą mogli zadawać pytania. Wszelkie informacje
i porady będzie można uzyskać bezpłatnie.
Po raz kolejny postanowiliśmy zorganizować akcję, która w okresie zwiększonej częstotliwości wyjazdów przypomni pasażerom-konsumentom o ich prawach oraz do kogo mogą zwrócić się po bezpłatną pomoc
w razie kłopotów – mówi Piotr Stańczak, Dyrektor ECK w Polsce - Wydarzenie tego typu jest organizowane w czerwcu br. także przez większość spośród 30 centrów Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) – dodaje.
Patronat nad wydarzeniem objęli: Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Harmonogram akcji:
- 10.00 – 15.00 Porady konsumenckie ECK i UTK w hali głównej Dworca Centralnego
- 10.00 – 15.00 Porady konsumenckie ECK na lotnisku Warszawa Modlin
Dyżur Prasowy:
Dyżur prasowy odbędzie się w dniu wydarzenia w Centrum Informacyjnym ECK w Centrum Konferencyjnym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przy pl. Powstańców Warszawy 1 (pok.1.5.), w godz. 10.00-12.00.
Więcej informacji o prawach pasażera:
- Strona Komisji Europejskiej Prawa pasażerów w zasięgu ręki!
- Dostępna jest również aplikacja na smartfony (AApple iPhone i iPad, Google Android, RIM Blackberry oraz Microsoft Windows Phone 7) z informacjami na temat praw pasażerów obejmujących wszystkie środki transportu.
- Zobacz, jak pomagają Europejskie Centra Konsumenckie!
Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) w Polsce należy do sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net), której celem jest zapewnianie konsumentom informacji o ich prawach związanych z zawieranymi przez nich umowami o usługi pasażerskie, dokonywanymi zakupami transgranicznymi towarów i usług. Centra doradzają w przypadku problemów, wspomagają konsumentów w rozpatrywaniu reklamacji tak, aby umożliwić im korzystanie, w pełni, z rynku wewnętrznego.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Katarzyna Słupek
Specjalista ds. komunikacji
Europejskie Centrum Konsumenckie
Tel.: 22 55 60 248
E-mail: katarzyna.slupek@konsument.gov.pl
Grzegorz Mazur
Rzecznik prasowy
Urząd Transportu Kolejowego
Tel. 22 630 18 33, 783 930 123.
e-mail: rzecznikprasowy@utk.gov.pl
Niniejsza informacja prasowa wynika z działania „Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich ECC-Net”, finansowanego przez Unię Europejską w ramach programu ochrony konsumentów na lata 2007-2013.
Treść informacji przedstawia poglądy autora i stanowi jego wyłączną odpowiedzialność: w żaden sposób treść ta nie odzwierciedla poglądów Komisji Europejskiej i/lub Agencji Wykonawczej ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów ani innego organu Unii Europejskiej. Komisja Europejska i/lub Agencja Wykonawcza nie przyjmują odpowiedzialności za żadne wykorzystanie informacji zawartych w tym komunikacie prasowym.
Tagi: transport, kolej, przewozy lotnicze, wakacje, turystyka, ochrona konsumentów, konsumenci,
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (1,03 MB, doc, 2016.06.14)
- Zestawienie praw konsumenta (544,2 KB, pdf, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie