Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

polubowne.uokik.gov.pl - rusza kampania UOKiK

< poprzedni | następny > 18.09.2017

polubowne.uokik.gov.pl - rusza kampania UOKiK
  • Dziś rusza kampania społeczna promująca polubowne metody rozwiązywania sporów konsumenckich.
  • Nasze spoty zobaczysz w mediach społecznościowych, serwisach wideo i VOD oraz na ekranach w środkach komunikacji miejskiej.
  • Dowiedz się, jak możesz rozwiązać spór z przedsiębiorcą, wejdź na polubowne.uokik.gov.pl.

Polub polubowne ― to hasło kampanii przygotowanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, która promuje pozasądowe rozwiązywanie sporów. Nasze spoty wyświetlane będą w serwisach społecznościowych (Facebook, Instagram), serwisie wideo (YouTube), serwisach VOD (tvp.pl, player.pl), a także na ekranach w środkach komunikacji miejskiej w Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. Kampania rusza dziś i potrwa miesiąc. Wszystkie spoty możesz obejrzeć na polubowne.uokik.gov.pl. Na stronie dowiesz się, co możesz zrobić, gdy dostawca internetu odrzuci twoją reklamację zbyt wysokiego rachunku, a sprzedawca w sklepie nie uzna zgłoszenia zepsutego laptopa.

Polubowne rozwiązywanie sporów

Od 10 stycznia 2017 r. obowiązują przepisy ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli sprzedawca odrzucił twoją reklamację, możesz dochodzić swoich praw polubownie. Wystarczy, że złożysz wniosek do jednego z podmiotów, które znajdziesz w rejestrze: Związku Banków Polskich Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego ― sprawy z zakresu usług finansowych, Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ― usługi telekomunikacyjne i pocztowe, Rzecznika Finansowego ― podmioty rynku finansowego, Stowarzyszenia Praw Pasażerów Przyjazne Latanie ― spory pomiędzy konsumentami a liniami lotniczymi, Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego ― spory między pasażerami a przewoźnikami kolejowymi, Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego ― sprawy pomiędzy uczestnikami rynku finansowego, koordynatora ds. negocjacji przy prezesie Urzędu Regulacji Energetyki ― paliwa gazowe, energia elektryczna, cieplna. W sprawach z zakresu m.in. umów sprzedaży, turystycznych, deweloperskich, remontowych spór można rozwiązać zwracając się do Inspekcji Handlowej. Więcej informacji na polubowne.uokik.gov.pl. Przygotowaliśmy też ulotkę, która zawiera najważniejsze informacje o polubownym dochodzeniu roszczeń.

 

Serwis sprzętu, sprzedaż towarów i świadczenie usług



Usługi finansowe



Usługi telekomunikacyjne



Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK 
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl

Twitter: @UOKiKgovPL

 

 

 

Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, polubowne, kampania, adr, ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry