Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Nowa strona internetowa Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów

< poprzedni | następny > 12.03.2010

Nowa strona internetowa Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów

15 marca, w Światowy Dzień Konsumenta, pod adresem www.icpen.org, rusza nowa odsłona strony internetowej Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów (ICPEN – Internationial Cooperation and Enforcement Network). Odświeżono nie tylko wygląd strony, ale także wzbogacono ją o nowe funkcjonalności, które pomogą konsumentom szybko i bez problemów dotrzeć  do interesujących informacji

ICPEN jest organizacją składającą się z organów ochrony konsumentów z 36 państw na świecie. Celem Sieci jest wymiana informacji na temat praktyk rynkowych o wymiarze transgranicznym, które mogą mieć negatywny wpływ na interesy konsumentów, a także promowanie współpracy pomiędzy urzędami odpowiedzialnymi za wdrażanie przepisów konsumenckich.

Aby ułatwić korzystanie z nowej strony, podzielono ją na trzy części dostosowane do potrzeb konsumentów, a także ekspertów w dziedzinie ochrony konsumentów oraz członków Sieci. Pod adresem www.icpen.org konsumenci znajdą kompleksowe informacje o tym, gdzie szukać pomocy w sytuacji, gdy łamane są ich prawa, jak rozwiązywać spory o charakterze transgranicznym (m.in. za pośrednictwem strony www.econsumer.gov), a także jak bezpiecznie robić zakupy w Internecie i uniknąć licznych pułapek zastawianych na konsumentów w sieci. Na stronie znajdą również bazę projektów edukacyjnych zawierającą przykłady projektów realizowanych przez różnie kraje, odnoszących się do kwestii podnoszenia świadomości konsumentów w istotnych dla nich kwestiach (np. projekt Belgii na temat reklamy wprowadzającej w błąd i różnych zagrożeniach związanych z transakcjami online).

Dla ekspertów zajmujących się ochroną konsumentów strona będzie źródłem informacji o inicjatywach ICPEN, takich jak Międzynarodowy Dzień Przeszukiwania Internetu (Internet Sweep Day) czy Miesiąc Zapobiegania Oszustwom (Fraud Prevention Month), a także o różnych forach współpracy w dziedzinie ochrony konsumentów na świecie. Dowiedzą się tam także, jak zostać członkiem Sieci oraz przyłączyć się do jej działań. W bibliotece natomiast znajdą liczne dokumenty z zakresu ochrony konsumentów, zarówno opracowania ICPEN, jak i akty prawne poszczególnych państw.

Dla członków ICPEN strona będzie doskonałym narzędziem do prowadzenia dyskusji na forach poszczególnych grup roboczych, a także zapewni dostęp do najnowszych informacji oraz szerokiej bazy kontaktów ekspertów z krajów członkowskich oraz partnerskich.

Strona dostępna jest w języku angielskim.

Dodatkowe informacje na temat ICPEN:
Olga Jabłonowska, Naczelnik
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 55 60 452
faks 22 826 11 86

E-mail: olga.jablonowska@uokik.gov.pl

Tagi: internet, ICPEN

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji
Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji

Jest pierwsza decyzja UOKiK w sprawie sprzedaży obligacji korporacyjnych spółki GetBack - Polski Dom Maklerski ma zapłacić 2 mln zł kary. Urząd wszczął też postępowanie przeciw spółce GetBack. ...>

Czy kupujemy miód dobrej jakości?
Czy kupujemy miód dobrej jakości?

Lipowy, gryczany, manuka – czy kupujemy miód dobrej jakości? Inspekcja Handlowa w II kwartale 2018 r. zbadała 269 partii miodu, miała zastrzeżenia do 48 z nich. ...>

Rusza kampania "Poznaj swojego kontrahenta"
Rusza kampania "Poznaj swojego kontrahenta"

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej i Federacja Konsumentów pod patronatem UOKiK rozpoczynają akcję „Poznaj swojego kontrahenta”. Chcemy wspólnie przeciwdziałać nieuczciwym praktykom, do których dochodzi podczas pokazów. ...>

Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK
Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK

Serwisy HotAwards i HotPrizes były promowane w taki sposób, aby sugerować konsumentom, że biorą udział w konkursie. W rzeczywistości aby „wygrać”, należałoby wysłać SMS-y kosztujące nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. ...>

Nie wszystkie meble bez VAT - kara dla BRW
Nie wszystkie meble bez VAT - kara dla BRW

Reklamy promocji w Black Red White z czerwca 2017 r. wprowadzały w błąd. Plakaty, billboardy i ulotki z hasłem „MEBLE I DODATKI bez VAT” sugerowały, że taniej można kupić wszystkie towary, a nie tylko wybrane.  ...>

Spory o żywność - nowe rozwiązania
Spory o żywność - nowe rozwiązania

Bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia kosztów, szybko możesz rozwiązać swój problem dotyczący zakupu jedzenia czy napojów. ...>

Niedozwolony podział rynku przewozów
Niedozwolony podział rynku przewozów

Dwóch przedsiębiorców podzieliło między sobą rynek lokalnych przewozów pasażerskich.  Inicjatorem porozumienia był PKS w Pile. Za naruszenie konkurencji na spółkę nałożono karę ponad  95 tys. zł.   ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości