Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Nowa strona internetowa Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów

< poprzedni | następny > 12.03.2010

Nowa strona internetowa Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów

15 marca, w Światowy Dzień Konsumenta, pod adresem www.icpen.org, rusza nowa odsłona strony internetowej Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów (ICPEN – Internationial Cooperation and Enforcement Network). Odświeżono nie tylko wygląd strony, ale także wzbogacono ją o nowe funkcjonalności, które pomogą konsumentom szybko i bez problemów dotrzeć  do interesujących informacji

ICPEN jest organizacją składającą się z organów ochrony konsumentów z 36 państw na świecie. Celem Sieci jest wymiana informacji na temat praktyk rynkowych o wymiarze transgranicznym, które mogą mieć negatywny wpływ na interesy konsumentów, a także promowanie współpracy pomiędzy urzędami odpowiedzialnymi za wdrażanie przepisów konsumenckich.

Aby ułatwić korzystanie z nowej strony, podzielono ją na trzy części dostosowane do potrzeb konsumentów, a także ekspertów w dziedzinie ochrony konsumentów oraz członków Sieci. Pod adresem www.icpen.org konsumenci znajdą kompleksowe informacje o tym, gdzie szukać pomocy w sytuacji, gdy łamane są ich prawa, jak rozwiązywać spory o charakterze transgranicznym (m.in. za pośrednictwem strony www.econsumer.gov), a także jak bezpiecznie robić zakupy w Internecie i uniknąć licznych pułapek zastawianych na konsumentów w sieci. Na stronie znajdą również bazę projektów edukacyjnych zawierającą przykłady projektów realizowanych przez różnie kraje, odnoszących się do kwestii podnoszenia świadomości konsumentów w istotnych dla nich kwestiach (np. projekt Belgii na temat reklamy wprowadzającej w błąd i różnych zagrożeniach związanych z transakcjami online).

Dla ekspertów zajmujących się ochroną konsumentów strona będzie źródłem informacji o inicjatywach ICPEN, takich jak Międzynarodowy Dzień Przeszukiwania Internetu (Internet Sweep Day) czy Miesiąc Zapobiegania Oszustwom (Fraud Prevention Month), a także o różnych forach współpracy w dziedzinie ochrony konsumentów na świecie. Dowiedzą się tam także, jak zostać członkiem Sieci oraz przyłączyć się do jej działań. W bibliotece natomiast znajdą liczne dokumenty z zakresu ochrony konsumentów, zarówno opracowania ICPEN, jak i akty prawne poszczególnych państw.

Dla członków ICPEN strona będzie doskonałym narzędziem do prowadzenia dyskusji na forach poszczególnych grup roboczych, a także zapewni dostęp do najnowszych informacji oraz szerokiej bazy kontaktów ekspertów z krajów członkowskich oraz partnerskich.

Strona dostępna jest w języku angielskim.

Dodatkowe informacje na temat ICPEN:
Olga Jabłonowska, Naczelnik
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 55 60 452
faks 22 826 11 86

E-mail: olga.jablonowska@uokik.gov.pl

Tagi: internet, ICPEN

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Prezenty przez internet? Przeczytaj porady UOKiK
Prezenty przez internet? Przeczytaj porady UOKiK

Mikołaj kupuje prezenty przez internet? Może je zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Odsyła na swój koszt. Ważne są terminy dostawy i realizacji zamówienia oraz zasady promocji przedświątecznych ofert. ...>

Wspólna akcja dla seniorów
Wspólna akcja dla seniorów

Osoby starsze często padają ofiarą nieuczciwych handlowców. Dlatego cztery instytucje połączyły siły, aby ostrzegać seniorów. UOKiK, Policja, ZUS i KRUS podpisały dziś porozumienie o wspólnej akcji edukacyjnej.   ...>

Trwały nośnik - decyzje wobec ING, Getin Noble i PKO BP
Trwały nośnik - decyzje wobec ING, Getin Noble i PKO BP

ING Bank Śląski, Getin Noble Bank i PKO BP nieprawidłowo informowały o zmianach opłat. Po decyzjach UOKiK rozliczą się z konsumentami z podwyżek i udostępnią czasowo niektóre usługi za darmo. ...>

PZU zmienia praktykę dla kierowców
PZU zmienia praktykę dla kierowców

PZU mógł ograniczać prawo konsumentów do wypowiedzenia umowy OC, gdy posiadali podwójne ubezpieczenie. Kontakt z infolinią lub agentem PZU oznaczał zawarcie nowej umowy OC, której konsument nie mógł wypowiedzieć.   ...>

Chwilówki - postępowania UOKiK
Chwilówki - postępowania UOKiK

Rolowanie pożyczek – to główny zarzut do spółek z grupy Złotówka (Bis, Duo, Three). Brak zwrotu części kosztów kredytu w przypadku wcześniejszej spłaty – to przykładowy zarzut dla firmy pożyczkowej Euroexpert.   ...>

Dobre, bo niemieckie? Wyniki testów UOKiK
Dobre, bo niemieckie? Wyniki testów UOKiK

UOKiK po raz pierwszy porównał jakość produktów oferowanych konsumentom z Polski i Europy Zachodniej.  Sprawdziliśmy jakość 101 produktów, istotne różnice dotyczyły 12.   ...>

Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila
Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila

Dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd? Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila.    ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości