Tu jesteś: Strona główna > Konsumenci > Ochrona konsumentów > Ostrzeżenia konsumenckie
Robert Kałuża prowadzący działalność gospodarczą pod firmą IP - GROUP Robert Kałuża z siedzibą w Rybniku
Kiedy UOKiK może ostrzec konsumentów?
Prezes UOKiK może wydać ostrzeżenie konsumenckie, jeżeli z zebranych w postępowaniu w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów informacji wynika szczególnie uzasadnione podejrzenie stosowania przez konkretnego przedsiębiorcę praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, która może spowodować znaczne straty lub niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów. Ostrzeżenie jest podawane do publicznej wiadomości między innymi na stronie internetowej Urzędu www.uokik.gov.pl.
Co zawiera ostrzeżenie konsumenckie?
W ostrzeżeniu konsumenckim Prezes UOKiK informuje o kwestionowanym zachowaniu przedsiębiorcy oraz jego prawdopodobnych skutkach dla szerokiego kręgu konsumentów. Na postanowienie o wydaniu ostrzeżenia konsumenckiego przysługuje przedsiębiorcy zażalenie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
< poprzedni | następny > 12.06.2017
Numer: 6 (sygn. DOIK-610-2/17/JS)
Data wydania postanowienia: 02.06.2017 r.
Nazwa przedsiębiorcy:
Robert Kałuża prowadzący działalność gospodarczą pod firmą IP - GROUP Robert Kałuża (ul. Powstańców Śląskich 21, 44-200 Rybnik)
Treść ostrzeżenia:
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że istnieje szczególnie uzasadnione podejrzenie, że przedsiębiorca Robert Kałuża prowadzący działalność gospodarczą pod firmą IP - GROUP Robert Kałuża (ul. Powstańców Śląskich 21, 44-200 Rybnik) dopuszcza się praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, która może spowodować znaczne straty lub niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów.
Z posiadanych przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów informacji wynika, że przedsiębiorca prowadzi następujące strony internetowe:
https://futurecash.eu/
http://numer1.eu/
http://telefon24h.pl/
http://oddluzanie.info/
https://pandf.pl/
http://www.pozyczkowo.eu/
http://pozyczyc.com/
http://telegotowka.eu/
http://b6b.pl
http://www.bank-life.pl/
http://www.banq.com.pl/
http://www.banq-life.pl/
http://www.bluehope.pl/
http://www.cnk-special.pl/
http://focuscash.pl/
http://www.hefro-seven.com/
http://www.ibezbik.pl/
http://idealnapozyczka.eu/
http://ingf.eu/
http://i-pozyczamy.pl
http://ipozyczkabezbik.pl/
http://maszdlug.pl/
http://www.money24.com.pl/
http://www.pogotowiepozyczkowe.com.pl/
http://www.pozyczam-online.pl/
http://pozyczkanachwile.com.pl/
http://www.pozyczkionline.info/
http://pp-c.com.pl/
http://problemfinansowy.pl/
http://www.rapide.com.pl/
http://www.redloan.pl/
http://smart-cash.pl/
http://speedcredit.eu/
http://www.topcredit.com.pl/
http://www.ipkf.pl/
http://pozyczkodawca.com
Dostęp do danych znajdujących się na ww. stronach internetowych został aktualnie zablokowany przez hostingodawców. Jednocześnie istnieje uzasadnione ryzyko, że przedsiębiorca będzie uruchamiał kolejne strony internetowe.
Na prowadzonych stronach internetowych przedsiębiorca posługuje się takimi hasłami jak m.in.: „Weź pożyczkę TERAZ! Wypełnij formularz bez zaświadczeń i wychodzenia z domu![1]”, „Pieniądze na koncie nawet po godzinie – bez poręczycieli i zbędnych formalności[2]”, „Pożyczki od ręki bez BIK[3]”, „Otrzymaj pożyczkę - Wniosek o pożyczkę zostanie rozpatrzony w ciągu kilku minut[4]”,„nie naliczamy dużych prowizji i dodatkowych opłat za usługi![5]”, „Gwarantujemy elastyczne formy spłaty zaciągniętych zobowiązań[6]”, „Gwarantujemy profesjonalne doradztwo w wyborze odpowiedniego produktu finansowego[7]”. Na stronach internetowych prowadzonych przez przedsiębiorcę znajdują się także tzw. kalkulatory pożyczkowe, które pozwalają użytkownikowi strony internetowej wybrać określoną kwotę pożyczki oraz czas spłaty pożyczki.
Informacje (w tym w szczególności hasła reklamowe) znajdujące się na stronach internetowych prowadzonych przez Roberta Kałużę zachęcają konsumentów do złożenia wniosku o udzielenie pożyczki, a także sugerują, że poprzez omawiane strony internetowe, konsument otrzyma pożyczkę lub usługę profesjonalnego doradztwa w wyborze odpowiedniego produktu finansowego.
W celu otrzymania pożyczki, konsumenci (zgodnie z informacjami dostępnymi na stronach internetowych) wysyłają wiadomości SMS lub dokonują przelewów na podane na stronach internetowych numery. Koszt wiadomości SMS oraz wysokość przelewów, których należy dokonać są znaczne (często powyżej 30 złotych).
Jednocześnie, jak ustalił Prezes Urzędu, umowy pożyczek nie są faktycznie zawierane za pośrednictwem ww. stron internetowych. W ocenie Prezesa Urzędu, przedsiębiorca wprowadza w błąd osoby chcące zawrzeć umowę pożyczki poprzez wywoływanie u nich mylnego wrażenia, że faktycznie udziela pożyczek i świadczy usługi profesjonalnego doradztwa w wyborze odpowiedniego produktu finansowego, podczas gdy w rzeczywistości pożyczki te nie są przez niego udzielane. Omawiane działanie przedsiębiorcy naraża konsumentów na straty finansowe.
Informacja o zakończeniu postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów: postępowanie w toku.
[1] http://www.bank-life.pl/.
[2] http://www.bank-life.pl/.
[3] https://futurecash.eu/.
[4] https://futurecash.eu/.
[5] http://www.bank-life.pl/pomoc-finansowa.
[6] http://www.bank-life.pl/pomoc-finansowa.
[7] http://www.bank-life.pl/pomoc-finansowa.
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie