Tu jesteś: Strona główna > Konsumenci > Ochrona konsumentów > Ostrzeżenia konsumenckie
Goldberg & Sons Sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie
Kiedy UOKiK może ostrzec konsumentów?
Prezes UOKiK może wydać ostrzeżenie konsumenckie, jeżeli z zebranych w postępowaniu w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów informacji wynika szczególnie uzasadnione podejrzenie stosowania przez konkretnego przedsiębiorcę praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, która może spowodować znaczne straty lub niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów. Ostrzeżenie jest podawane do publicznej wiadomości między innymi na stronie internetowej Urzędu www.uokik.gov.pl.
Co zawiera ostrzeżenie konsumenckie?
W ostrzeżeniu konsumenckim Prezes UOKiK informuje o kwestionowanym zachowaniu przedsiębiorcy oraz jego prawdopodobnych skutkach dla szerokiego kręgu konsumentów. Na postanowienie o wydaniu ostrzeżenia konsumenckiego przysługuje przedsiębiorcy zażalenie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
< poprzedni | następny > 21.09.2017
Numer: 9 (sygn. DOIK-610-4/17/PS)
Data wydania postanowienia: 22.06.2017 r.
Nazwa przedsiębiorcy: Goldberg & Sons Sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie (ul. Bolesława Chrobrego 13, 41-500 Chorzów)
Treść ostrzeżenia:
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, iż zachodzi szczególnie uzasadnione podejrzenie, że Goldberg & Sons Sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie, świadcząca usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego, stosuje praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, które mogą spowodować znaczne straty lub niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów. Ze zgromadzonych sygnałów wynika, że Spółka może współpracować z osobami wykonującymi czynności agencyjne, które w toku swojej działalności wprowadzają konsumentów w błąd co do warunków na jakich zawierane są oferowane przez nie umowy ubezpieczenia na życie z elementem kapitałowym.
Zgodnie z sygnałami pochodzącymi od konsumentów, osoby współpracujące ze Spółką umawiają się na spotkania z potencjalnymi klientami, w trakcie których sugerują zrezygnowanie z dotychczasowo posiadanych produktów ubezpieczeniowych, a następnie proponują zawarcie nowej umowy ubezpieczeniowej za pośrednictwem Spółki. Jednocześnie osoby te przekonują konsumentów, iż Spółka bądź też współpracujące z nią towarzystwa ubezpieczeniowe, pokryją koszty ewentualnych opłat związanych z rezygnacją przez konsumentów z dotychczasowo zawartych przez nich umów, które ulegną rozwiązaniu. Ponadto, osoby te nie informują konsumentów o tym, że rozwiązanie nowej umowy również może wiązać się z ewentualnymi kosztami.
W rzeczywistości, ewentualne opłaty związane z rezygnacją z dotychczasowo posiadanego ubezpieczenia, nie są pokrywane przez Spółkę bądź też podmioty z nią związane.
Ponadto, z niektórych otrzymanych przez Prezesa Urzędu skarg wynika, że osoby współpracujące ze Spółką mogą wprowadzać konsumentów w błąd co do wysokości składki ubezpieczeniowej związanej z zawieranymi umowami ubezpieczenia. W trakcie spotkań odbywających się w miejscach uzgodnionych telefonicznie, osoby te mogą sugerować, iż po zawarciu umowy konsument będzie zobowiązany do zapłaty niższej składki niż jest to w rzeczywistości. Wprowadzające w błąd praktyki dotyczą także informowania o możliwości rezygnacji z ubezpieczenia, okresu jego obowiązywania oraz innych, istotnych elementów umowy.
W konsekwencji braku sprawowania przez Spółkę należytego nadzoru nad współpracującymi z nią osobami może dochodzić do stosowania wobec konsumentów praktyk opisanych powyżej. Skutkiem ich stosowania jest skłanianie konsumentów do zawierania nowych umów ubezpieczenia z elementem kapitałowym na niekorzystnych dla nich warunkach, a także pomimo faktu, iż produkty ubezpieczeniowe, których dotyczą przedmiotowe umowy nie są dostosowane do potrzeb konsumentów.
Informacja o zakończeniu postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów: postępowanie w toku.
Pliki do pobrania
- Postanowienie, sygn. DOIK-610-4/17/PS (2,88 MB, pdf, 2017.09.21)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie