Konsumencie, masz problem z kupionym towarem lub usługą? Możesz skorzystać z pomocy prawnej. Prostą poradę uzyskasz telefonicznie lub e-mailowo. Pomoc w bardziej złożonych sprawach możesz otrzymać od rzecznika konsumentów lub Inspekcji Handlowej. W sprawach transgranicznych lub branżowych - zgłoś się do specjalistycznych instytucji.
Pomoc specjalistyczna
Spory transgraniczne w UE
Europejskie Centrum Konsumenckie
22 55 60 600
ECCNET-PL@ec.europa.eu
konsument.gov.pl
Ubezpieczenia i finanse
Rzecznik Finansowy
22 333 73 26, 27
porady@rf.gov.pl
rf.gov.pl
Telekomunikacja
Centrum Informacji Konsumenckiej przy UKE
22 330 4000
formularz kontaktowy
cik.uke.gov.pl
Energia i paliwa
Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych
22 244 26 36
drr@ure.gov.pl
ure.gov.pl
Podróże kolejowe
Informacja o prawach pasażerów
22 460 40 80
pasazer@utk.gov.pl
utk.gov.pl
Podróże lotnicze
Rzecznik Praw Pasażerów
22 520 72 00
pasazerlotniczy@ulc.gov.pl
pasazerlotniczy.ulc.gov.pl
Polubowne rozwiązywanie sporów
Konsumencie, jeśli zareklamowałeś towar lub usługę, a przedsiębiorca nie uznał tej reklamacji, możesz skorzystać z:
- polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich w ramach instytucji prowadzących postępowania pozasądowe,
- sieci stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej.