Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

UOKiK nagrodził najlepsze prace magisterskie

< poprzedni | następny > 15.10.2012

UOKiK nagrodził najlepsze prace magisterskie

Po raz kolejny wytypowano najlepsze prace magisterskie dotyczące ochrony konkurencji i konsumentów. Wyboru zwycięskich prac dokonała kapituła konkursu pod przewodnictwem Prezes UOKiK Małgorzaty Krasnodębskiej-Tomkiel oraz Wiceprezesa Jarosława Króla. Gratulujemy laureatom i ich promotorom!

Kolejne edycje konkursów na najlepszą pracę magisterską poświęconą ochronie konkurencji i konsumentów odbędą się w 2013 roku. Zgłoszenia prac, które zostały obronione w terminie 1 lipca 2012 – 15 października 2013 r., należy przesyłać do 31 października 2013 roku

Zakres tematyczny ustanowionego w 2008 roku konkursu na najlepszą pracę magisterską, oprócz ochrony konkurencji obejmuje od zeszłego roku ochronę konsumentów. W tym roku, w obu kategoriach, zgłoszono łącznie 36 prac.

Jury oceniające prace z obszaru ochrony konkurencji wyróżniło trzy opracowania. Dotyczyły one m.in. kontroli koncentracji w sektorze elektroenergetycznym, sprzedaży wiązanej i pakietowej oraz postępowań antymonopolowych toczących się przed Komisją Europejską. W dziedzinie ochrony konsumentów nagrodzono pracę dotyczącą usług bankowych.

Komisja konkursowa przyznała następujące nagrody:

Ochrona konkurencji:

I miejsce zajął Szymon Gołębiowski, absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego za pracę Kontrola koncentracji w sektorze elektroenergetycznym. Zwycięskie opracowanie zostało napisane pod kierunkiem prof. dr hab. Leona Kieresa. Zdaniem Komisji Konkursowej autor wykazał się rozległą wiedzą i znajomością tematu. Ponadto praca wyróżnia się na tle innych wysokim poziomem merytorycznym. Laureat otrzymał nagrodę w wysokości 5 tys. zł brutto.

II miejsce przyznano Iwo Małobęckiemu z Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego za pracę Sprzedaż wiązana i pakietowa jako potencjalne naruszenie europejskiego prawa konkurencji – ekonomiczna i prawna analiza problemu. Promotorem pracy był dr Cezary Banasiński. Kapituła doceniła wysoką wartość merytoryczną pracy oraz praktyczną przydatność tematu. Uznano również, że autor w interesujący sposób przedstawił ekonomiczne aspekty stosowania prawa konkurencji. Nagroda to 2 tys. brutto. Laureat za swoją pracę został także nagrodzony Wyróżnieniem Stowarzyszenia Prawa Konkurencji. Zwycięzca otrzymał dodatkowo 3 tys. zł brutto.

Nagrodę za III miejsce otrzymał Piotr Sosnowski, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego za pracę Prawo przedsiębiorstw do obrony w postępowaniu antymonopolowym przed Komisją Europejską. Promotorem pracy był dr Cezary Banasiński. Zdaniem Kapituły autor odznaczył się doborem ciekawej tematyki pracy oraz jej rzetelnym podjęciem. Zdobywca trzeciego miejsca otrzymał 1 tys. zł brutto.

Ochrona konsumentów:

Członkowie Kapituły zwrócili uwagę, że wśród nadesłanych prac brak jest opracowań wyróżniających się w sposób szczególny oraz spełniających wymagania, jakie stawia się najlepszym autorom. Są nimi: oryginalność pracy, samodzielność w formułowaniu tematu i hipotez badawczych oraz wysuwanie nowatorskich wniosków. Dlatego też nie zdecydowali się na przyznanie pierwszej i drugiej nagrody

III miejsce zajęła Ilona Fortuna, absolwentka Wydziału Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II za pracę Ochrona konsumenta usług bankowych. Opracowanie zostało napisane pod kierunkiem dr. Michała Chajdy. Praca nagrodzona za przemyślaną kompozycję, spójność i przedstawienie tematu na kilku płaszczyznach. Przyznana nagroda wynosi 1 tys. zł brutto.

Laureaci obu konkursów otrzymali także publikacje wydawnictwa Wolters Kluwer Polska oraz roczny dostęp do elektronicznego wydania Dziennika Gazety Prawnej.

Członkami Kapituły obradującej w dziedzinie ochrony konkurencji są:

Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel (Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów) - Przewodnicząca Kapituły, Bernadeta Kasztelan-Świetlik (Kancelaria Gessel), prof. dr hab. Elżbieta Mączyńska-Ziemacka (Polskie Towarzystwo Ekonomiczne), dr Rudolf Ostrihansky (Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Warszawski), dr Dariusz Szafrański (Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Warszawski), dr Marta Sendrowicz oraz Małgorzata Szwaj ze Stowarzyszenia Prawa Konkurencji.

W skład Kapituły oceniającej prace z zakresu ochrony konsumentów wchodzą:

Jarosław Król (Wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów) - Przewodniczący Kapituły, Norbert Jeziolowicz (Związek Banków Polskich), dr Monika Namysłowska (Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Łódzki), Krzysztof Opaliński (Komitet Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych), prof. dr hab. Jerzy Pisuliński (Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Jagielloński), Małgorzata Rothert (Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie) oraz dr hab. Fryderyk Andrzej Zoll, prof. UJ (Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Jagielloński).

Kolejne edycje konkursów na najlepszą pracę magisterską poświęconą ochronie konkurencji i konsumentów odbędą się w 2013 roku. Do pierwszego z nich mogą się zgłaszać absolwenci wszystkich kierunków, do drugiego – wyłącznie absolwenci prawa i administracji. Dla autorów najlepszych opracowań w każdej z tych dziedzin, przewidziano po trzy nagrody finansowe oraz wyróżnienia. Zwycięzcy otrzymają po 5 tys. zł. Zgłoszenia prac, które zostały obronione w terminie 1 lipca 2012 – 15 października 2013 r., należy przesyłać do 31 października 2013 roku.

Dodatkowe informacje:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
faks 22 826 11 86

Kamila Acholonu-Boruc (konkurencja)
tel. 22 55 60 195
e-mail kamila.boruc@uokik.gov.pl

Katarzyna Bereza (konsumenci)
tel. 22 55 60 220
e-mail katarzyna.bereza@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konkurencji, ochrona konsumentów, konkurs, prace magisterskie, studenci, wydarzenia

Pliki do pobrania

Galeria zdjęć

2012.10.15 - Wręczenie nagród w konkursach na najlepsze prace magisterskie (laureaci wraz z członkami Kapituł Konkursowych) 2012.10.15 - Wręczenie nagród w konkursach na najlepsze prace magisterskie, laureat I nagrody w dziedzinie ochrony konkurencji - Szymon Gołębiowski (Uniwersytet Łódzki) 2012.10.15 - Wręczenie nagród w konkursach na najlepsze prace magisterskie, laureat II nagrody w dziedzinie ochrony konkurencji - Iwo Małobęcki (Uniwersytet Warszawski) 2012.10.15 - Wręczenie nagród w konkursach na najlepsze prace magisterskie, laureat III nagrody w dziedzinie ochrony konkurencji - Piotr Sosnowski (Uniwersytet Warszawski) 2012.10.15 - Wręczenie nagród w konkursach na najlepsze prace magisterskie, Iwo Małobęcki nagrodzony Wyróżnieniem Stowarzyszenia Prawa Konkurencji, Agnieszka Stefanowicz-Barańska - Prezes Zarządu SPK, dr Marta Sendrowicz oraz Małgorzata Szwaj

 

Warto przeczytać

PZU zmienia praktykę dla kierowców
PZU zmienia praktykę dla kierowców

PZU mógł ograniczać prawo konsumentów do wypowiedzenia umowy OC, gdy posiadali podwójne ubezpieczenie. Kontakt z infolinią lub agentem PZU oznaczał zawarcie nowej umowy OC, której konsument nie mógł wypowiedzieć.   ...>

Chwilówki - postępowania UOKiK
Chwilówki - postępowania UOKiK

Rolowanie pożyczek – to główny zarzut do spółek z grupy Złotówka (Bis, Duo, Three). Brak zwrotu części kosztów kredytu w przypadku wcześniejszej spłaty – to przykładowy zarzut dla firmy pożyczkowej Euroexpert.   ...>

Chcesz kupić, sprzedać, wynająć mieszkanie? Rady UOKiK
Chcesz kupić, sprzedać, wynająć mieszkanie? Rady UOKiK

Uważaj na firmy, które pobierają opłaty za udostępnianie adresów. Upewnij się, że pośrednik zweryfikował stan techniczny i prawny mieszkania.   ...>

Dobre, bo niemieckie? Wyniki testów UOKiK
Dobre, bo niemieckie? Wyniki testów UOKiK

UOKiK po raz pierwszy porównał jakość produktów oferowanych konsumentom z Polski i Europy Zachodniej.  Sprawdziliśmy jakość 101 produktów, istotne różnice dotyczyły 12.   ...>

Rzecznicy konsumentów prowadzą lekcje w szkołach
Rzecznicy konsumentów prowadzą lekcje w szkołach

Edukacja młodzieży jest tak samo ważna jak pomoc, dlatego rzecznicy konsumentów dzielą się w szkołach swoją wiedzą i doświadczeniem. ...>

Jak zmniejszyć ryzyko na rynku finansowym - propozycje UOKiK
Jak zmniejszyć ryzyko na rynku finansowym - propozycje UOKiK

Rząd pracuje nad nowelizacją przepisów dotyczących obligacji korporacyjnych. Większy nadzór nad sprzedawcami produktów finansowych, kary dla menedżerów, wcześniejsze ostrzeganie konsumentów – to propozycje UOKiK.   ...>

Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila
Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila

Dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd? Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila.    ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości