Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Bezpieczne wakacje: UOKiK i Rzeczpospolita radzą

< poprzedni | następny > 17.05.2013

Bezpieczne wakacje: UOKiK i Rzeczpospolita radzą

Jak zaplanować odpoczynek? Na co zwrócić uwagę czytając umowę i przeglądając foldery biur podróży? Jak reklamować nieudane wakacje? Na te oraz wiele innych pytań odpowie cykl artykułów przygotowany przy współpracy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dziennikiem Rzeczpospolita

Dziś ruszyła wspólna akcja dziennika Rzeczpospolita i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przez dziesięć tygodni, co piątek, turyści planujący swój wypoczynek otrzymają niezbędnik podróżnika. Porady ukazujące się na łamach gazety będą częścią projektu, w którym nie zabraknie również wirtualnych rad ekspertów emitowanych na stronach Urzędu i dziennika. Dziś partnerzy projektu radzą na co zwracać uwagę podpisując umowę z biurem podróży. Już za tydzień opowiemy jak szukać niedozwolonych klauzul w umowach turystycznych i dlaczego należy ich unikać wybierając oferty. Kolejne wspólne teksty to:

  • Wybór biura podróży. Co zrobić, by zminimalizować ryzyko nieudanych wakacji?  
  • Ubezpieczenie na wakacje – zakres odpowiedzialności ubezpieczyciela.
  • Wakacje samolotem. Kiedy pasażer może odstąpić od umowy z liniami lotniczymi i na jakich zasadach? Jakie prawa ma pasażer, gdy spóźnia się samolot?
  • Czy hotel odpowiada za rzeczy skradzione z pokoju? Jak reklamować  na miejscu standard pokoju niezgodny z umową?
  • Zgubiony paszport, skradzione dokumenty, pieniądze. Jak sobie radzić? Obowiązki konsulatu.   
  • Egipt, Tunezja, Grecja, Cypr, Turcja, Hiszpania, Chorwacja – najczęściej odwiedzane kraje,  podstawowe przepisy  i specyficzne wymogi, o których warto pamiętać.
  • Rozchorowaliśmy się na wakacjach. Jak się leczyć za granicą?
  • Reklamacja i dochodzenie odszkodowania za nieudane wakacje.

Jeśli właśnie planujesz wakacyjny wypoczynek poznaj razem z nami swoje prawa. Informacji szukaj na głównych stronach internetowych uczestników wspólnego projektu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Rzeczpospolitej.

 

Zobacz wideo:

(2013.05.17) Poradnik: Na co musisz zwrócić uwagę podpisując umowę z biurem podróży?

(2013.05.24) Poradnik: Uważaj! Te klauzule w umowach z biurem podróży są niezgodne z prawem

(2013.05.31) Poradnik: Jak wybrać biuro podróży, by ograniczyć ryzyko nieudanych wakacji?

(2013.06.07) Poradnik: Ubezpieczasz wakacje? Zwróć na to uwagę!

(2013.06.14) Poradnik: Wakacje samolotem: Kiedy pasażer może odstąpić od umowy?

(2013.06.21) Poradnik: Czy hotel odpowiada za kradzież w pokoju hotelowym?

(2013.06.28) Poradnik: Co zrobić, gdy zgubiłeś paszport na wakacjach?

(2013.07.05) Poradnik: Planujesz urlop? Nie zapomnij o tym!

(2013.07.12) Poradnik: Na co zwrócić uwagę wykupując ubezpieczenie zdrowotne?

(2013.07.19) Poradnik: Nieudane wakacje? Możesz żądać odszkodowania
 

Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

 

Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, turystyka, usługi, wakacje, urlop

Pliki do pobrania

Galeria zdjęć

Bezpieczne wakacje

 

Warto przeczytać

Zmowa producentów pasz dla zwierząt - decyzja Prezesa UOKiK
Zmowa producentów pasz dla zwierząt - decyzja Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stwierdził podział rynku przez producentów pasz dla zwierząt - zmowa  ograniczyła swobodę wyboru produktów rolnikom i sprzedawcom preparatów mlekozastępczych.   ...>

Kary za nieuczciwą sprzedaż na pokazach
Kary za nieuczciwą sprzedaż na pokazach

Ponad 3,5 mln zł – to suma kar nałożonych przez Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego na 6 firm, które łamały prawa konsumentów podczas pokazów oraz prezesa zarządu jednej z nich, który utrudniał przeprowadzenie kontroli.   ...>

#UOKiKtestuje - badamy pieluchy dla dzieci
#UOKiKtestuje - badamy pieluchy dla dzieci

Pracownicy laboratoriów UOKiK moczyli pieluszki, rozciągali, zapinali, odpinali - wykonali w sumie 230 różnych testów.   ...>

Zmowa przetargowa - decyzja Prezesa UOKiK
Zmowa przetargowa - decyzja Prezesa UOKiK

Poszkodowany w tej sprawie został organizator przetargu – gmina Tarnobrzeg, a pośrednio również podatnicy.   ...>

Kontrola IH - zabawki dla dzieci poniżej 3 roku życia
Kontrola IH - zabawki dla dzieci poniżej 3 roku życia

Czy zabawki twojego dziecka, takie jak książeczka do kąpieli czy kostka do gry są bezpieczne?   ...>

Uwaga na oszustów żerujących na koronawirusie - ostrzeżenie Prezesa UOKiK
Uwaga na oszustów żerujących na koronawirusie - ostrzeżenie Prezesa UOKiK

W czasie niepewności na rynkach finansowych ostrożnie podchodźmy do ofert dużego zysku bez ryzyka. Uważajmy także na propozycje szkoleń i zbiórek, które dostajemy od nieznanych osób czy organizacji. ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE