Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Wielkopolska: Usługi - nieuczciwe praktyki

< poprzedni | następny > 14.08.2013

Wielkopolska: Usługi - nieuczciwe praktyki

- Oświadczam, że nie odstąpię od zawartej umowy (…), zgadzam się na utratę zadatku. Wyrażam zgodę w przypadku odstąpienia od montażu zestawu z mojej inicjatywy na obciążenie mnie kosztami dojazdu (…) oraz pracy montażysty – takie oświadczenie podpisało ponad tysiąc klientów poznańskiej spółki oferującej zestawy do odbioru telewizji „n”. UOKiK zbadał sprawę i nakazał zmianę praktyki oraz nałożył karę na przedsiębiorcę

Paweł Borecki, Biuro prasowe UOKiK
Wypowiedź Pawła Boreckiego z Biura Prasowego UOKiK na temat New Generation DR

Twoja przeglądarka nie obsługuje formatu HTML5



Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Po otrzymaniu wielu skarg z całej Wielkopolski, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko New Generation DR z Poznania zajmującej się m.in. montażem zestawów do odbioru telewizji satelitarnej. Spółka stosowała niedozwolone postanowienia w umowach oferowanych konsumentom. Każdy klient musiał zadeklarować, że zrzeka się prawa do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy. Jeśli mimo to próbował zerwać umowę przed montażem zestawu, tracił wpłaconą wcześniej zaliczkę i był obciążany kosztami dojazdu z Poznania i powrotu tam montera, a także trzech godzin jego pracy. Zgodnie z prawem, gdy konsument zawiera umowę poza lokalem, może z niej zrezygnować w ciągu 10 dni, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.

Na New Generation DR Prezes Urzędu nałożyła karę w wysokości 1 942 zł i nakazała zaniechanie stosowania niedozwolonych praktyk.

Pomoc dla konsumentów: 800 007 707, rzecznicy konsumentów.

 

Dodatkowe informacje o decyzji:
Delegatura UOKiK w Poznaniu
ul. Zielona 8, 61-851 Poznań
Tel. 61 852 77 50
E-mail: poznan@uokik.gov.pl

Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, telewizja, new generation, wielkopolska, Poznań

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry