Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Wielkopolska: Usługi - nieuczciwe praktyki
< poprzedni | następny > 14.08.2013
- Oświadczam, że nie odstąpię od zawartej umowy (…), zgadzam się na utratę zadatku. Wyrażam zgodę w przypadku odstąpienia od montażu zestawu z mojej inicjatywy na obciążenie mnie kosztami dojazdu (…) oraz pracy montażysty – takie oświadczenie podpisało ponad tysiąc klientów poznańskiej spółki oferującej zestawy do odbioru telewizji „n”. UOKiK zbadał sprawę i nakazał zmianę praktyki oraz nałożył karę na przedsiębiorcę
Wypowiedź Pawła Boreckiego z Biura Prasowego UOKiK na temat New Generation DR
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Po otrzymaniu wielu skarg z całej Wielkopolski, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko New Generation DR z Poznania zajmującej się m.in. montażem zestawów do odbioru telewizji satelitarnej. Spółka stosowała niedozwolone postanowienia w umowach oferowanych konsumentom. Każdy klient musiał zadeklarować, że zrzeka się prawa do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy. Jeśli mimo to próbował zerwać umowę przed montażem zestawu, tracił wpłaconą wcześniej zaliczkę i był obciążany kosztami dojazdu z Poznania i powrotu tam montera, a także trzech godzin jego pracy. Zgodnie z prawem, gdy konsument zawiera umowę poza lokalem, może z niej zrezygnować w ciągu 10 dni, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
Na New Generation DR Prezes Urzędu nałożyła karę w wysokości 1 942 zł i nakazała zaniechanie stosowania niedozwolonych praktyk.
Pomoc dla konsumentów: 800 007 707, rzecznicy konsumentów.
Dodatkowe informacje o decyzji:
Delegatura UOKiK w Poznaniu
ul. Zielona 8, 61-851 Poznań
Tel. 61 852 77 50
E-mail: poznan@uokik.gov.pl
Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, telewizja, new generation, wielkopolska, Poznań
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (127 KB, doc, 2016.06.14)
- Decyzja nr RPZ-13/2013 (244,58 KB, pdf, 2016.06.14)
- Wypowiedź Pawła Boreckiego z Biura Prasowego UOKiK na temat New Generation DR (format: MP3, rozmiar: 1,4 MB) (1,42 MB, mp3, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie