Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Vision Express - Decyzja UOKiK

< poprzedni | następny > 20.09.2013

Vision Express - Decyzja UOKiK

Zwrot produktu kupionego przez Internet - tylko nieużywanego oraz w oryginalnym i nienaruszonym stanie – to jedno z niedozwolonych postanowień zawartych w regulaminie e-sklepu Vision Express. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, Prezes UOKiK nałożyła karę ponad 360 tys. zł

Agnieszka Majchrzak, Biuro prasowe UOKiK
Wypowiedź Agnieszki Majchrzak z Biura Prasowego UOKiK na temat Vision Express


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Zobacz też serwis poświęcony zakupom w internecie: www.ezakupy.uokik.gov.pl

 

Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w styczniu 2013 roku. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziło sześć postanowień zawartych w regulaminie sklepu internetowego prowadzonego przez Vision Express, które ograniczały prawa e-klientów.

Konsument, który kupuje przez Internet ma więcej możliwości niż klient sklepu stacjonarnego. Prawo daje internautom 10 dni na zwrot towaru kupionego w sieci. Z tego przywileju nie mogą skorzystać klienci sklepów tradycyjnych.

Zgodnie z warunkiem Vision Express, klient mógł zwrócić tylko produkt nieużywany, w oryginalnym i nienaruszonym stanie. Kupując przez Internet, konsument nie ma możliwości obejrzenia i sprawdzenia produktu, dlatego ma prawo to zrobić po odebraniu przedmiotu – w ramach tzw. zwykłego zarządu. Oznacza to, że można otworzyć opakowanie, aby przymierzyć okulary lub sprawdzić, czy dostarczono soczewki o odpowiedniej mocy. W takiej sytuacji nie traci prawa do odstąpienia od umowy.

Vision Express ponadto zastrzegało, że klient, który odstępuje od umowy, nie będzie mógł liczyć na zwrot kosztów wysyłki zamówionego towaru. Zgodnie z przepisami, jeżeli konsument zwraca towar, odsyła go przedsiębiorcy na własny koszt. Sprzedawca natomiast niezwłocznie zwraca klientowi kwotę, którą zapłacił za towar oraz za wysłanie przesyłki konsumentowi.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na Vision Express została nałożona kara ponad 360 tys. zł. Spółka zaprzestała stosowania kwestionowanych klauzul. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca ma możliwość odwołania się do sądu.

Pomoc dla konsumentów: rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Bezpłatna infolinia: 800 007 707.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, decyzja, Vision Express, zakupy przez internet, e-sklep

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Uważaj na szybki zarobek na wynajmie samochodów - postępowania UOKiK wobec firm Praebeo i Auto Rentier
Uważaj na szybki zarobek na wynajmie samochodów - postępowania UOKiK wobec firm Praebeo i Auto Rentier

UOKiK zawiadomił Prokuraturę Krajową o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Praebeo i Auto Rentier ...>

Zmiana umów o kredyt hipoteczny - UOKiK wszczyna postępowania
Zmiana umów o kredyt hipoteczny - UOKiK wszczyna postępowania

Banki nie mogą dowolnie zmieniać istotnych warunków umów o kredyt hipoteczny. Prezes UOKiK postawił zarzuty Getin Noble Bankowi i Raiffeisen Bank International.   ...>

Lampy, żyrandole - kontrola IH
Lampy, żyrandole - kontrola IH

Wady konstrukcyjne i nieprawidłowe oznakowanie to zastrzeżenia w stosunku do opraw oświetleniowych, np. lampek biurkowych czy żyrandoli. W II kwartale 2019 roku Inspekcja Handlowa skontrolowała 192 takie produkty.   ...>

Gdzie oddać stary sprzęt elektryczny - kontrola Inspekcji Handlowej
Gdzie oddać stary sprzęt elektryczny - kontrola Inspekcji Handlowej

IH sprawdziła 112 przedsiębiorców sprzedających sprzęt elektryczny i elektroniczny. Co czwarty miał problem z prawidłową informacją w sklepach lub oznakowaniem produktów. ...>

Ceny w Biedronce pod lupą UOKiK
Ceny w Biedronce pod lupą UOKiK

Drożej w kasie niż wskazuje na to cena umieszczona przy towarze oraz brak informacji o cenie przy produkcie na półce – to zarzuty UOKiK wobec Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka.   ...>

Nowe uprawnienia UOKiK - zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów
Nowe uprawnienia UOKiK - zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów

Kary za naruszanie zakazu geoblokowania i dostęp do tajemnicy skarbowej. To najważniejsze zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów. Część zmian już dziś wchodzi w życie. ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE