Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Nowy portal o edukacji konsumenckiej dla nauczycieli

< poprzedni | następny > 14.10.2013

Nowy portal o edukacji konsumenckiej dla nauczycieli

Materiały edukacyjne, scenariusze lekcji, forum dyskusyjne oraz międzyszkolne projekty z zakresu edukacji konsumenckiej – wszystko dostępne na stronach portalu www.consumerclassroom.eu

Urszula Adamczyk, Specjalista UOKiK
Wypowiedź Urszuli Adamczyk, Starszego Specjalisty UOKiK

Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Serwis Consumer Classroom to najnowsza inicjatywa Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Konsumentów Komisji Europejskiej. Portal adresowany jest do nauczycieli młodzieży w wieku 12-18 lat podejmujących tematy konsumenckie w ramach różnych przedmiotów, np. przedsiębiorczości, matematyki, nauk społecznych lub przyrodniczych. Zawiera gotowe do zastosowania pomoce dydaktyczne, które umożliwiają przekazanie uczniom wiedzy na temat praw konsumenckich oraz praktycznych umiejętności przydatnych w codziennym poruszaniu się po rynku.

Po zarejestrowaniu się na stronie www.consumerclassroom.eu można korzystać z biblioteki zasobów we wszystkich wersjach językowych UE podzielonych tematycznie i według kategorii wiekowych. Edukacja finansowa, media społecznościowe, bezpieczeństwo w Internecie, reklama, prawa konsumenta – to tylko niektóre z dostępnych zagadnień. Ponadto serwis oferuje możliwość tworzenia własnych interaktywnych lekcji i dzielenia się nimi ze swoimi uczniami w ramach wirtualnej klasy. Dzięki forum istnieje możliwość nawiązania kontaktu z nauczycielami z całej Europy oraz współpracy przy międzyszkolnych projektach i konkursach.

www.consumerclassroom.eu

Urząd został partnerem projektu Consumer Classroom, doceniając jego znaczenie w procesie edukowania uczniów i nauczycieli z zakresu wiedzy konsumenckiej. Zachęcamy do aktywnego korzystania z portalu i dzielenia się swoimi doświadczeniami z innymi nauczycielami. Z takiej możliwości skorzystało już ok. 8 tysięcy polskich pedagogów, a w całej Europie ponad 80 tysięcy użytkowników serwisu.

UOKiK podejmuje wiele inicjatyw edukacyjno-informacyjnych skierowanych do konsumentów, również tych najmłodszych oraz ich opiekunów. Przykładem takich działań była realizowana przez Urząd kampania Moje konsumenckie ABC oraz towarzysząca jej strona dla młodych konsumentów www.konsumenckieabc.pl. Angażuje się również w inicjatywy służące podnoszeniu świadomości konsumenckiej dzieci i młodzieży takie jak Wielkopolska Olimpiada Wiedzy Konsumenckiej.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Urszula Adamczyk
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 273
faks 22 826 11 86
E-mail urszula.adamczyk@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konsumentów, młodzież, dzieci, szkoła, nauka, edukacja, nauczyciel

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Zmowy na rynku pasz - postępowania UOKiK
Zmowy na rynku pasz - postępowania UOKiK

UOKiK wszczął dwa postępowania, w których sprawdzi czy doszło do zmowy sprzedawców pasz przemysłowych dla bydła. Spółka Polmass mogła podzielić rynek ze swoimi konkurentami:  Ekoplon i Agro-Netzwerk Polska ...>

Ustawa o przewadze kontraktowej zacznie obowiązywać za pół roku
Ustawa o przewadze kontraktowej zacznie obowiązywać za pół roku

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi  ...>

T-Mobile Polska - decyzja UOKiK
T-Mobile Polska - decyzja UOKiK

Granie na Czekanie, Szafa Gra i Prenumerata – T-Mobile Polska nie uzyskiwała wyraźnej zgody od konsumentów na dodatkowe płatności związane z tymi usługami. ...>

Zmowa cenowa - Fordex i Intersport
Zmowa cenowa - Fordex i Intersport

Dystrybutor hurtowy sprzętu narciarskiego – spółka Fordex – zawarła porozumienie cenowe z siecią sklepów Intersport. Kara dla pierwszego z przedsiębiorców wyniosła ponad 72 tys. zł ...>

Wyroki sądowe: ochrona konkurencji
Wyroki sądowe: ochrona konkurencji

Windsport, PZU, Maximus Broker, Gmina Katowice, Asseco Business Solutions, Krajowa Rada Notarialna w Warszawie. ...>

Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - 10 porad dla przedsiębiorców
Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - 10 porad dla przedsiębiorców

10 stycznia wchodzą w życie przepisy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów. Przedsiębiorca, który odrzuci  ...>

Bezpieczeństwo produktów - raport UOKiK
Bezpieczeństwo produktów - raport UOKiK

Ponad 6 tys. kontroli, niemal 17 tys. sprawdzonych produktów – to efekt działań 9 organów nadzoru rynku. 37 proc. wyrobów zostało zakwestionowanych ze względu na niezgodność z przepisami ...>

Sanepid i Inspekcja Handlowa skontrolowały posiłki w szpitalach
Sanepid i Inspekcja Handlowa skontrolowały posiłki w szpitalach

Inspekcja Handlowa i Państwowa Inspekcja Sanitarna wspólnie sprawdziły, jakie posiłki są podawane pacjentom ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE