Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Nowy portal o edukacji konsumenckiej dla nauczycieli

< poprzedni | następny > 14.10.2013

Nowy portal o edukacji konsumenckiej dla nauczycieli

Materiały edukacyjne, scenariusze lekcji, forum dyskusyjne oraz międzyszkolne projekty z zakresu edukacji konsumenckiej – wszystko dostępne na stronach portalu www.consumerclassroom.eu

Urszula Adamczyk, Specjalista UOKiK
Wypowiedź Urszuli Adamczyk, Starszego Specjalisty UOKiK

Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Serwis Consumer Classroom to najnowsza inicjatywa Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Konsumentów Komisji Europejskiej. Portal adresowany jest do nauczycieli młodzieży w wieku 12-18 lat podejmujących tematy konsumenckie w ramach różnych przedmiotów, np. przedsiębiorczości, matematyki, nauk społecznych lub przyrodniczych. Zawiera gotowe do zastosowania pomoce dydaktyczne, które umożliwiają przekazanie uczniom wiedzy na temat praw konsumenckich oraz praktycznych umiejętności przydatnych w codziennym poruszaniu się po rynku.

Po zarejestrowaniu się na stronie www.consumerclassroom.eu można korzystać z biblioteki zasobów we wszystkich wersjach językowych UE podzielonych tematycznie i według kategorii wiekowych. Edukacja finansowa, media społecznościowe, bezpieczeństwo w Internecie, reklama, prawa konsumenta – to tylko niektóre z dostępnych zagadnień. Ponadto serwis oferuje możliwość tworzenia własnych interaktywnych lekcji i dzielenia się nimi ze swoimi uczniami w ramach wirtualnej klasy. Dzięki forum istnieje możliwość nawiązania kontaktu z nauczycielami z całej Europy oraz współpracy przy międzyszkolnych projektach i konkursach.

www.consumerclassroom.eu

Urząd został partnerem projektu Consumer Classroom, doceniając jego znaczenie w procesie edukowania uczniów i nauczycieli z zakresu wiedzy konsumenckiej. Zachęcamy do aktywnego korzystania z portalu i dzielenia się swoimi doświadczeniami z innymi nauczycielami. Z takiej możliwości skorzystało już ok. 8 tysięcy polskich pedagogów, a w całej Europie ponad 80 tysięcy użytkowników serwisu.

UOKiK podejmuje wiele inicjatyw edukacyjno-informacyjnych skierowanych do konsumentów, również tych najmłodszych oraz ich opiekunów. Przykładem takich działań była realizowana przez Urząd kampania Moje konsumenckie ABC oraz towarzysząca jej strona dla młodych konsumentów www.konsumenckieabc.pl. Angażuje się również w inicjatywy służące podnoszeniu świadomości konsumenckiej dzieci i młodzieży takie jak Wielkopolska Olimpiada Wiedzy Konsumenckiej.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Urszula Adamczyk
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 273
faks 22 826 11 86
E-mail urszula.adamczyk@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konsumentów, młodzież, dzieci, szkoła, nauka, edukacja, nauczyciel

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Polubowne rozwiązywanie sporów dla pasażerów lotniczych
Polubowne rozwiązywanie sporów dla pasażerów lotniczych

Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego został wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.   ...>

UOKiK zaprasza do włączenia się w kampanię "Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!"
UOKiK zaprasza do włączenia się w kampanię "Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!"

Trwa ogólnopolska akcja UOKiK ostrzegająca konsumentów. Dotyczy ona nieuczciwych praktyk rynkowych związanych z inwestowaniem oszczędności. ...>

Tajemniczy klient - UOKiK w sklepach z elektroniką
Tajemniczy klient - UOKiK w sklepach z elektroniką

Pracownicy UOKiK sprawdzili 16 dużych sklepów z elektroniką w całej Polsce.  To do tej pory największa akcja, w której wcielili się w tajemniczego klienta.   ...>

Kartel (samochodów) wielkiej wagi?
Kartel (samochodów) wielkiej wagi?

Dilerzy ciężarówek mogli stworzyć kartel, który od 2011 r. dzielił polski rynek. W efekcie nabywcy samochodów mogli płacić wyższe ceny i zostać pozbawieni możliwości wyboru sprzedawcy.   ...>

Międzynarodowy apel do firm Apple i Google
Międzynarodowy apel do firm Apple i Google

Aplikacje ściągane na telefon mogą prosić konsumentów o dostęp do różnych danych, które będą potem wykorzystywać.  UOKiK wspólnie z 26 organami ochrony konsumentów apeluje o zmiany. ...>

Ochrona konkurencji - najnowsze działania UOKiK
Ochrona konkurencji - najnowsze działania UOKiK

Postępowanie antymonopolowe dotyczące podziału rynku energii cieplnej w Warszawie, w tym zarzuty dla menadżerów firm. Przeszukania w siedzibach przedsiębiorców z branży informatycznej.   ...>

Seniorze, nie daj się nabrać na pokazach!
Seniorze, nie daj się nabrać na pokazach!

Zaproszenie na pokaz handlowy pod pretekstem bezpłatnych badań, nieistniejące promocje, konkursy, w których warunkiem odbioru nagrody jest zakup. To niektóre praktyki, z którymi konsument może się spotkać na prezentacjach. ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości