Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Zaproszenie na debatę

< poprzedni | następny > 08.05.2014

Zaproszenie na debatę

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaprasza na debatę „Polubowne rozstrzyganie sporów konsumenckich – stan obecny, kierunki zmian”, która odbędzie się 28 maja 2014 r. (środa) w siedzibie UOKiK

Obecnie trwają prace nad wdrożeniem do polskiego porządku prawnego dyrektywy w sprawie alternatywnych metod rozstrzygania sporów konsumenckich (ADR). Urząd jest odpowiedzialny za przygotowanie założeń do projektu ustawy implementującej nowe regulacje oraz przeprowadzenie konsultacji społecznych w tym zakresie.

Spotkanie odbędzie się 28 maja 2014 r. (środa) w godzinach 10.00–13.00 w centrum konferencyjnym Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Wydarzenie będzie transmitowane on-line

Debata będzie okazją do oceny obecnie funkcjonującego systemu polubownego rozstrzygania sporów z perspektywy przedsiębiorców i konsumentów. Podczas spotkania zaprezentowane zostaną również propozycje Urzędu dotyczące przyszłego modelu ADR. Punktem wyjścia do dyskusji będzie przygotowany przez UOKiK raport „Polubowne rozstrzyganie sporów konsumenckich w Polsce”.

W spotkaniu wezmą udział eksperci z instytucji zajmujących się arbitrażem oraz mediacją, przedstawiciele przedsiębiorców, organizacji konsumenckich oraz akademicy.

Zapraszamy konsumentów i ich rzeczników, przedsiębiorców, prawników, przedstawicieli instytucji państwowych oraz ekspertów zainteresowanych tematyką ADR.

Spotkanie odbędzie się 28 maja 2014 r. (środa) w godzinach 10.00–13.00 w centrum konferencyjnym Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 (program konferencji). Wydarzenie będzie transmitowane on-line na stronie www.uokik.gov.pl/online/, a relacja z niego zostanie zamieszczona na stronie www.uokik.gov.pl/multimedia.php.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. 

 

Od 10:00 do 13:00 w centrum konferencyjnym UOKiK (sala B1 i B2) odbędzie się dyżur ekspertów udzielających porad w zakresie polubownych metod rozstrzygania sporów konsumenckich.

W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele instytucji świadczących usługi mediacji i polubownego sądownictwa.

Zapraszamy konsumentów i przedsiębiorców. Wszystkich zainteresowanych prosimy o przyniesienie dokumentów pomocnych w ustaleniu szczegółów sprawy (korespondencja, pisma reklamacyjne, opinia rzeczoznawcy).

 

Dodatkowe informacje:
Urszula Adamczyk
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 273
e-mail: urszula.adamczyk@uokik.gov.pl

Tagi: zaproszenie, wydarzenia, debata, spory konsumenckie, konsumenci, ochrona konsumentów

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Polski Prąd i Gaz (d. Polska Energetyka PRO) - decyzja
Polski Prąd i Gaz (d. Polska Energetyka PRO) - decyzja

Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą spółki Polski Prąd i Gaz (dawniej Polska Energetyka PRO). Przedstawiciele spółki podszywali się pod dotychczasowego sprzedawcę prądu. ...>

Znamy laureatów konkursu UOKiK na najlepsze prace magisterskie
Znamy laureatów konkursu UOKiK na najlepsze prace magisterskie

Nadużycie pozycji dominującej na rynku reklamy online i wyszukiwarek internetowych - to tematyka najlepszej pracy magisterskiej o ochronie konkurencji ...>

EGF Council - ostrzeżenie konsumenckie
EGF Council - ostrzeżenie konsumenckie

UOKiK ostrzega: Europejska Grupa Finansowa Council, prowadząca pośrednictwo, proponuje konsumentom kredyty, których warunki nie odpowiadają ich potrzebom i możliwościom spłaty ...>

Twoja Telekomunikacja - postępowanie UOKiK
Twoja Telekomunikacja - postępowanie UOKiK

Operator telefoniczny Twoja Telekomunikacja może wprowadzać konsumentów w błąd. Do Urzędu i rzeczników konsumentów trafiło prawie 450  zgłoszeń od klientów.  ...>

European Financial Corp. - ostrzeżenie konsumenckie
European Financial Corp. - ostrzeżenie konsumenckie

Prezes UOKiK ostrzega: firma pożyczkowa European Financial Corp. nie oddaje klientom pobranych opłat administracyjnych, gdy nie dochodzi do zawarcia umowy. ...>

Ustawa o przewadze kontraktowej zacznie obowiązywać za pół roku
Ustawa o przewadze kontraktowej zacznie obowiązywać za pół roku

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi  ...>

Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - 10 porad dla przedsiębiorców
Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - 10 porad dla przedsiębiorców

10 stycznia wchodzą w życie przepisy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów. Przedsiębiorca, który odrzuci  ...>

Telefonia Polska Razem - ostrzeżenie konsumenckie
Telefonia Polska Razem - ostrzeżenie konsumenckie

UOKiK ostrzega: jak wynika z wpływających do Urzędu skarg konsumentów, oferująca usługi telekomunikacyjne spółka PGT, działająca pod nazwą Telefonia Polska Razem, wprowadza konsumentów w błąd, informując, że reprezentuje dotychczasowego operatora. ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE