Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Zaproszenie na debatę i porady konsumenckie

< poprzedni | następny > 27.02.2015

Zaproszenie na debatę i porady konsumenckie

Z okazji Światowego Dnia Konsumenta UOKiK zaprasza na debatę „Jak powinny wyglądać dobre reklamy usług finansowych?” oraz dyżur ekspertów udzielających porad konsumenckich w obszarze usług finansowych. Wydarzenia odbędą się 13 marca 2015 roku (piątek) w Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym Urzędu

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził monitoring reklam w branży finansowej. Omówienie jego wyników będzie stanowić punkt wyjścia debaty „Jak powinny wyglądać dobre reklamy usług finansowych?” organizowanej 13 marca br. w godz. 10:00-12:00. Uczestnicy spotkania zastanowią się jak wzmocnić ochronę słabszych uczestników rynku i zapewnić dostęp do rzetelnych informacji w przekazie marketingowym dotyczącym usług finansowych. Rozmawiać będą również o roli samoregulacji oraz ewentualnej potrzebie dodatkowych rozwiązań prawnych w tym obszarze ( program debaty).

Na spotkanie zapraszamy konsumentów oraz ich rzeczników, podmioty finansowe i przedstawicieli organizacji ich zrzeszających, prawników, a także akademików zainteresowanych tą tematyką. Wydarzenie będzie transmitowane on-line wraz z tłumaczeniem na język migowy, a relacja z niego zostanie zamieszczona na stronie www.uokik.gov.pl.

Chętnych do wzięcia udziału w debacie prosimy o rejestrację do 9 marca br. (poniedziałek) za pomocą systemu on-line http://events.uokik.gov.pl/reserve/16/4. Uczestnictwo w wydarzeniu jest bezpłatne. Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.

Ponadto z okazji święta konsumentów UOKiK przypomina, że istnieją instytucje powołane do ochrony słabszych uczestników rynku, zajmujące się indywidualnymi sprawami. Można się do nich zgłosić po poradę, także z problemem dotyczącym usług finansowych. Dlatego też 13 marca br. (piątek) w godz. 10:00-14:00 w Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym UOKiK przy placu Powstańców Warszawy 1, przeprowadzone zostaną kompleksowe konsultacje z udziałem specjalistów instytucji wspierających konsumentów w zakresie usług bankowych, pożyczkowych czy też ubezpieczeniowych.

W poradach wezmą udział przedstawiciele:

  • Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Warszawie,
  • Rzecznika Ubezpieczonych,
  • Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego,
  • Federacji Konsumentów.

Dodatkowo dostępne będzie stanowisko informacyjne Arbitra Bankowego, przy którym można się dowiedzieć m.in. na czym polega arbitraż konsumencki oraz w jaki sposób złożyć wniosek o uruchomienie postępowania negocjacyjnego po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej w banku.

Zapraszamy konsumentów zainteresowanych uzyskaniem bezpłatnej pomocynie są wymagane wcześniejsze zapisy. Prosimy o przyniesienie dokumentów przydatnych w ustaleniu szczegółów sprawy, takich jak np. umowy wraz z załącznikami, wnioski ubezpieczeniowe, polisy, ogólne warunki ubezpieczenia (tzw. OWU), pisma reklamacyjne, czy też korespondencja z pożyczkodawcą bądź ubezpieczycielem.

Dodatkowe informacje:

Marta Kozon
Biuro Prezesa UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 202
e-mail: marta.kozon@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, zaproszenie, wydarzenia, porady, reklama, finanse, banki, usługi, praktyki, dyżur ekspertów,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Zgłoś pracę magisterską do konkursu UOKiK
Zgłoś pracę magisterską do konkursu UOKiK

Jeszcze do 31 października 2017 r. można nadsyłać zgłoszenia do udziału w konkursie na najlepsze prace magisterskie poświęcone ochronie konkurencji i konsumentów. Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne, wyróżnienia oraz praktyki w centrali lub delegaturze Urzędu ...>

One Life Network - ostrzeżenie konsumenckie
One Life Network - ostrzeżenie konsumenckie

UOKiK ostrzega: OneLife Network może być piramidą finansową. Korzyści uzależnione są od wprowadzenia innych konsumentów do systemu. OneLife Network to spółka z Belize oferująca projekty OneLife, OneAcademy i kryptowalutę OneCoin. ...>

Nasza S.A. - ostrzeżenie konsumenckie
Nasza S.A. - ostrzeżenie konsumenckie

UOKiK ostrzega: Nasza S.A., firma telekomunikacyjna, dzwoni i podszywa się pod twojego operatora. Uważaj: podpisując dokumenty, zmienisz usługodawcę. Zanim to zrobisz, zadzwoń do swojego operatora i zapytaj, czy rzeczywiście ma dla ciebie nową ofertę. ...>

polubowne.uokik.gov.pl - nowa strona UOKiK
polubowne.uokik.gov.pl - nowa strona UOKiK

Ruszyła strona internetowa informująca o pozasądowym dochodzeniu roszczeń. Wejdź na www.polubowne.uokik.gov.pl i dowiedz się, jak rozwiązać spór ze sprzedawcą. Droga pozasądowa jest szybsza, tańsza i prostsza niż sądowa. ...>

Przewaga kontraktowa w pytaniach i odpowiedziach
Przewaga kontraktowa w pytaniach i odpowiedziach

12 lipca wejdzie w życie ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej. ...>

Jak uniknąć kary finansowej - dowiesz się z dokumentu UOKiK
Jak uniknąć kary finansowej - dowiesz się z dokumentu UOKiK

Przedsiębiorco, bierzesz udział w zmowie cenowej? Podzieliłeś rynek ze swoim konkurentami? Grozi ci kara finansowa do 2 milionów złotych lub 10 proc. obrotu firmy ...>

Ograniczenie prawa wglądu - wskazówki
Ograniczenie prawa wglądu - wskazówki

Doprecyzowanie sytuacji, w których przedsiębiorca może złożyć wniosek o ograniczenie prawa wglądu w postępowaniach prowadzonych przez Prezesa UOKiK.  ...>

Ostrzeżenie w sprawie opłat za rozpatrzenie wniosku o udzielenie pożyczki
Ostrzeżenie w sprawie opłat za rozpatrzenie wniosku o udzielenie pożyczki

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przed świętami wspólnie zwracają uwagę na ryzyko związane z korzystaniem z usług firm pożyczkowych pobierających opłaty za rozpatrzenie wniosku o pożyczkę przed decyzją o jej ewentualnym przyznaniu ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE