Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Zaproszenie na debatę i porady konsumenckie

< poprzedni | następny > 27.02.2015

Zaproszenie na debatę i porady konsumenckie

Z okazji Światowego Dnia Konsumenta UOKiK zaprasza na debatę „Jak powinny wyglądać dobre reklamy usług finansowych?” oraz dyżur ekspertów udzielających porad konsumenckich w obszarze usług finansowych. Wydarzenia odbędą się 13 marca 2015 roku (piątek) w Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym Urzędu

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził monitoring reklam w branży finansowej. Omówienie jego wyników będzie stanowić punkt wyjścia debaty „Jak powinny wyglądać dobre reklamy usług finansowych?” organizowanej 13 marca br. w godz. 10:00-12:00. Uczestnicy spotkania zastanowią się jak wzmocnić ochronę słabszych uczestników rynku i zapewnić dostęp do rzetelnych informacji w przekazie marketingowym dotyczącym usług finansowych. Rozmawiać będą również o roli samoregulacji oraz ewentualnej potrzebie dodatkowych rozwiązań prawnych w tym obszarze ( program debaty).

Na spotkanie zapraszamy konsumentów oraz ich rzeczników, podmioty finansowe i przedstawicieli organizacji ich zrzeszających, prawników, a także akademików zainteresowanych tą tematyką. Wydarzenie będzie transmitowane on-line wraz z tłumaczeniem na język migowy, a relacja z niego zostanie zamieszczona na stronie www.uokik.gov.pl.

Chętnych do wzięcia udziału w debacie prosimy o rejestrację do 9 marca br. (poniedziałek) za pomocą systemu on-line http://events.uokik.gov.pl/reserve/16/4. Uczestnictwo w wydarzeniu jest bezpłatne. Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.

Ponadto z okazji święta konsumentów UOKiK przypomina, że istnieją instytucje powołane do ochrony słabszych uczestników rynku, zajmujące się indywidualnymi sprawami. Można się do nich zgłosić po poradę, także z problemem dotyczącym usług finansowych. Dlatego też 13 marca br. (piątek) w godz. 10:00-14:00 w Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym UOKiK przy placu Powstańców Warszawy 1, przeprowadzone zostaną kompleksowe konsultacje z udziałem specjalistów instytucji wspierających konsumentów w zakresie usług bankowych, pożyczkowych czy też ubezpieczeniowych.

W poradach wezmą udział przedstawiciele:

  • Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Warszawie,
  • Rzecznika Ubezpieczonych,
  • Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego,
  • Federacji Konsumentów.

Dodatkowo dostępne będzie stanowisko informacyjne Arbitra Bankowego, przy którym można się dowiedzieć m.in. na czym polega arbitraż konsumencki oraz w jaki sposób złożyć wniosek o uruchomienie postępowania negocjacyjnego po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej w banku.

Zapraszamy konsumentów zainteresowanych uzyskaniem bezpłatnej pomocynie są wymagane wcześniejsze zapisy. Prosimy o przyniesienie dokumentów przydatnych w ustaleniu szczegółów sprawy, takich jak np. umowy wraz z załącznikami, wnioski ubezpieczeniowe, polisy, ogólne warunki ubezpieczenia (tzw. OWU), pisma reklamacyjne, czy też korespondencja z pożyczkodawcą bądź ubezpieczycielem.

Dodatkowe informacje:

Marta Kozon
Biuro Prezesa UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 202
e-mail: marta.kozon@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, zaproszenie, wydarzenia, porady, reklama, finanse, banki, usługi, praktyki, dyżur ekspertów,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry