Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Kongres Konsument 2015

< poprzedni | następny > 12.03.2015

Kongres Konsument 2015

Współpraca wszystkich uczestników rynku, reprezentujących zarówno stronę popytową jak i podażową a także instytucji państwowych i organizacji pozarządowych, jest niezbędna dla skutecznej ochrony interesów konsumentówpowiedział Prezes UOKiK Adam Jasser otwierając dzisiaj pierwszy Kongres Konsument 2015

W ramach pierwszego kongresu organizowanego przez Federację Konsumentów odbyły się warsztaty i wykłady poświęcone m. in. obowiązującej od grudnia 2014 r. ustawie o prawach konsumenta. Warsztaty poprowadzili przedstawiciele UOKiK, Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, Federacji Konsumentów, instytucji naukowych, kancelarii prawnych i biznesu. - Uczciwa konkurencja potrzebuje uczciwych uczestników rynku. Dlatego jako zwolennik samoregulacji cieszę się, że dziś w Kongresie biorą udział przedstawiciele związków przedsiębiorców i organizacji broniących praw konsumentów - mówił Prezes UOKiK podczas otwarcia.

W dyskusji kończącej Kongres wzięła udział Wiceprezes UOKiK Dorota Karczewska. Wiceprezes zwróciła uwagę, ze na skuteczny system ochrony konsumentów składają się trzy elementy: przepisy prawa, prokonsumencka ich wykładnia stosowana w praktyce oraz siła popytowa konsumentów, która  kształtuje postawy przedsiębiorców.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: kongres konsument, debata, ochrona konsumentów, porady,

Pliki do pobrania

Galeria zdjęć

Adam Jasser, Prezes UOKiK Panel dyskusyjny z udziałem Doroty Karczewskiej, Wiceprezes UOKiK Dariusz Łomowski, Departament Inspekcji Handlowej Krzysztof Lehmann, Delegatura UOKiK w Bydgoszczy Anna Janiszewska i Dariusz Łomowski, Departament Inspekcji Handlowej

 

Warto przeczytać

WYDANIE SPECJALNE #UOKiKtestuje - ZABAWKI
WYDANIE SPECJALNE #UOKiKtestuje - ZABAWKI

Z okazji Dnia Dziecka Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przetestował 10 modeli samochodów zdalnie sterowanych.   ...>

Kontrola fotelików rowerowych dla dzieci
Kontrola fotelików rowerowych dla dzieci

Inspekcja Handlowa w I kwartale 2021 roku skontrolowała 92 rodzaje fotelików rowerowych dla dzieci. ...>

Nowa ustawa deweloperska - lepsza ochrona konsumentów
Nowa ustawa deweloperska - lepsza ochrona konsumentów

Sejm przyjął nową ustawę deweloperską, która wzmocni ochronę osób kupujących nieruchomości mieszkaniowe na rynku pierwotnym.   ...>

TSUE po stronie konsumentów - korzystne rozstrzygnięcie dla frankowiczów
TSUE po stronie konsumentów - korzystne rozstrzygnięcie dla frankowiczów

  Trybunał uznał, że to sądy krajowe odpowiadają za prawidłowe ustalenie stanu faktycznego oraz zastosowanie prawa krajowego.   ...>

Opinie w internecie - działania Prezesa UOKiK
Opinie w internecie - działania Prezesa UOKiK

W wyniku działań Prezesa UOKiK, ceneo.pl oraz opineo.pl zmienią zasady prezentowania negatywnych ocen wystawianych przez konsumentów. ...>

Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać
Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać

Drugi laptop za darmo, wakacje życia na Zanzibarze, 6 tys. dolarów zarobku dziennie? Uważaj, oferty zbyt piękne przeważnie nie są prawdziwe.   ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba CywilnaUE