Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Informacja UOKiK dla przedsiębiorców: oferty odpłatnej zmiany regulaminu

< poprzedni | następny > 08.04.2015

Informacja UOKiK dla przedsiębiorców: oferty odpłatnej zmiany regulaminu

Kierowane do przedsiębiorców emaile z ofertami odpłatnej zmiany regulaminu sklepu internetowego nie mają nic wspólnego z działalnością UOKiK i mogą naruszać prawo

Nadawca rozsyłanych masowo wiadomości email podpisujący się jako Stowarzyszenie na rzecz Ochrony Praw Konsumentów wzywa przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe do zmiany regulaminów, grozi pozwem sądowym i oferuje odpłatną pomoc. Listy otrzymują także odbiorcy nieprowadzący działalności gospodarczej – jednym z nich jest nawet Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Sposób, w jaki kierowana jest oferta budzi wątpliwości UOKiK. Niepokojącym sygnałem jest fakt, ze tożsamość nadawcy przesyłanej korespondencji jest trudna do ustalenia: brakuje danych pozwalających jednoznacznie zidentyfikować wskazaną fundację, natomiast domeny internetowe nadawcy zarejestrowane są przez osobę prywatną.

Zdaniem Urzędu działania nadawcy mają charakter nierzetelnej praktyki marketingowej i naruszają interesy przedsiębiorców. Należy jednak pamiętać, że ich adresatami są profesjonalni uczestnicy rynku, którzy powinni dokonywać wyboru świadomie, po szczegółowej analizie przesłanych propozycji. W przypadku poniesienia szkody przez przedsiębiorcę w wyniku umowy zawartej z innym podmiotem gospodarczym swoich roszczeń może on dochodzić jedynie na drodze sądowej.

Przedsiębiorco - pamiętaj

Korzystanie z oferty wskazanego w wiadomości email usługodawcy nie jest obowiązkiem żadnego przedsiębiorcy. Ustawa o prawach konsumenta wymaga jednak dostosowania regulaminu i samego systemu sprzedaży online. Aby ułatwić przedsiębiorcom spełnienie wymagań nowych przepisów i dostosowanie się do wymagań ustawy o prawach konsumenta, UOKiK przygotował nieodpłatne materiały dostępne w serwisie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl.

Warto poznać wszystkie obowiązki informacyjne, z których każdy sprzedawca musi się wywiązywać. Zachęcamy do pobierania gotowych formularzy – dotyczących m.in. obniżenia ceny, zwrotu towaru, odstąpienia od umowy zawartej na odległość, które ułatwią przedsiębiorcom wywiązanie się z obowiązków. Dodatkowo, najważniejsze zasady zawierania umów z konsumentami opisują publikacje  Przepisy konsumenckie dla przedsiębiorców, a także ulotki: Zakupy przez Internet i Jak kupować? Można je pobrać bezpłatnie ze strony internetowej UOKiK lub zamówić w wersji drukowanej.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Buro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl

Tagi: spam, ostrzeżenie, stowarzyszenie na rzecz ochrony praw konsumenta, organizacje pseudokonsumenckie,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry