Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Informacja UOKiK - kapsułki do prania

< poprzedni | następny > 30.07.2015

Informacja UOKiK - kapsułki do prania

Trzymaj kapsułki do prania poza zasięgiem dzieci, dokładnie zamykaj opakowanie – do tych rad powinni zastosować się wszyscy rodzice używający tych detergentów. W związku z informacjami o wypadkach konsumenckich w wyniku niewłaściwego zabezpieczenia kapsułek przed dziećmi, UOKiK apeluje o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa

Agnieszka Majchrzak, biuro prasowe UOKiK
Agnieszka Majchrzak, biuro prasowe UOKiK o kapsułkach do prania

Twoja przeglądarka nie obsługuje formatu HTML5

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotarły informacje o trzech wypadkach, w których poszkodowane zostały dzieci w wieku do dwóch lat. Doszło do nich w wyniku niewłaściwego zabezpieczenia przez rodziców lub opiekunów opakowań z kapsułkami do prania.

Według danych OECD co roku na świecie odnotowuje się 16 tys. przypadków zatruć kapsułkami do prania. W większości przypadków przyczyną jest ich niewłaściwe przechowywanie. Produkty są zazwyczaj prawidłowo oznakowane przez producentów, zawierają wymagane przepisami ostrzeżenia, dlatego to niewłaściwie zamknięte przez rodzica opakowanie może być przyczyną tragedii. Przypominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:

  • Przeczytaj uważnie ostrzeżenia, które producent umieszcza na opakowaniu.
  • Dziecko nie potrafi odróżnić kolorowej i miękkiej kapsułki do prania od zabawki, czy słodyczy, dlatego trzymaj detergenty poza zasięgiem najmłodszych – np. na wysokiej półce.
  • Szczelnie zamykaj opakowanie po każdym użyciu i nie zostawiaj kapsułek poza oryginalnym pudełkiem.
  • Kapsułki nie służą do zabawy, dlatego nie pozwól, aby bawili się nimi najmłodsi .
  • Nieprawidłowości związane z niewłaściwym oznakowaniem produktów zgłoś natychmiast Inspekcji Handlowej.
  • W przypadku zagrożenia zdrowia natychmiast skontaktuj się z lekarzem.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314 , 55 60 111
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konsumentów, ostrzeżenia, kapsułki do prania, delegatury,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry