Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Rusza druga odsłona kampanii edukacyjnej UOKiK

< poprzedni | następny > 19.10.2015

Rusza druga odsłona kampanii edukacyjnej UOKiK

14 dni na odstąpienie od umowy zawartej przez Internet i zasady reklamacji wadliwego towaru - to główne zagadnienia jakie UOKiK prezentuje w spotach promujących prawa konsumenta. Będzie je można zobaczyć w telewizji, radio i Internecie, a także na nośnikach LCD. Kampania potrwa do końca października.

25 grudnia 2014 roku weszła w życie ustawa o prawach konsumenta, której celem jest zwiększenie ochrony kupujących ze szczególnym uwzględnieniem sprzedaży w sieci i na pokazach. Dzięki m.in. szerokim obowiązkom informacyjnym przedsiębiorców, rękojmi za wady, wydłużonemu okresowi odstąpienia od umowy zawartej na odległość, a także uregulowaniu kwestii świadczeń niezamówionych, konsumenci zyskali prawa wzmacniające ich pozycję w relacjach z przedsiębiorcami.

Prawo do odstąpienia od umowy zawartej przez Internet

 

Prawo do reklamacji

Spoty przybliżające dwa kluczowe uprawnienia konsumentów – prawo do odstąpienia od umowy w przypadku zakupów internetowych oraz prawo do reklamacji - zgodzili się emitować na zasadach niekomercyjnych partnerzy UOKiK:

  • Telewizja: Discovery Channel, nc+ (Ale kino+, Planete+), Polsat, TVN (TVN, TVN 7, TVN Style, TVN Turbo i TVN Meteo Active, TVN Fabuła, TTV), TVP, Viacom International Media Networks Polska (Comedy Central, Comedy Central Family, MTV Polska, Paramount Channel, VIVA Polska, VH1 Europe)
  • Radio: Radio Afera, Radio Gdańsk, Polskie Radio Katowice, Radio Koszalin, Radio Lublin, Polskie Radio Łódź, Polskie Radio Merkury, Radio Olsztyn, Polskie Radio Opole, Radio Pogoda, Rock Radio, TOK FM, Złote Przeboje, Polskie Rozgłośnie Akademickie, Polskie Radio Pomorza i Kujaw, Polskie Radio RDC
  • Portale internetowe: eGospodarka.pl, Fakt.pl, Money.pl, Onet.pl
  • Nośniki LCD: ADT Vision – Reklama, City Life, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu, MODART Outdoor, Polskie Koleje Państwowe S.A., Systemy Autokarowe Audio-Video Projekt BusWiFi, Tesco Polska

Więcej informacji na temat praw konsumenckich znajduje się na  stronie internetowej  www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl. W serwisie można znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, a także wiele przydatnych plików do pobrania, m.in. broszury, ulotki, schematy reklamacyjne oraz wzory formularzy.

Dodatkowe informacje na temat kampanii:

Agnieszka Jaczyńska, Naczelnik Wydziału, Biuro Prezesa     
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów                                 
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa                   
tel. 22 55 60 201                                                
e-mail: agnieszka.jaczynska@uokik.gov.pl                         

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel.: 22 827 28 92, 55 60 183, 55 60 314
e-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, kampania edukacyjna, spot, reklama, edukacja, kampania, prawa konsumenta,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Zmowa producentów pasz dla zwierząt - decyzja Prezesa UOKiK
Zmowa producentów pasz dla zwierząt - decyzja Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stwierdził podział rynku przez producentów pasz dla zwierząt - zmowa  ograniczyła swobodę wyboru produktów rolnikom i sprzedawcom preparatów mlekozastępczych.   ...>

Kary za nieuczciwą sprzedaż na pokazach
Kary za nieuczciwą sprzedaż na pokazach

Ponad 3,5 mln zł – to suma kar nałożonych przez Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego na 6 firm, które łamały prawa konsumentów podczas pokazów oraz prezesa zarządu jednej z nich, który utrudniał przeprowadzenie kontroli.   ...>

#UOKiKtestuje - badamy pieluchy dla dzieci
#UOKiKtestuje - badamy pieluchy dla dzieci

Pracownicy laboratoriów UOKiK moczyli pieluszki, rozciągali, zapinali, odpinali - wykonali w sumie 230 różnych testów.   ...>

Zmowa przetargowa - decyzja Prezesa UOKiK
Zmowa przetargowa - decyzja Prezesa UOKiK

Poszkodowany w tej sprawie został organizator przetargu – gmina Tarnobrzeg, a pośrednio również podatnicy.   ...>

Kontrola IH - zabawki dla dzieci poniżej 3 roku życia
Kontrola IH - zabawki dla dzieci poniżej 3 roku życia

Czy zabawki twojego dziecka, takie jak książeczka do kąpieli czy kostka do gry są bezpieczne?   ...>

Uwaga na oszustów żerujących na koronawirusie - ostrzeżenie Prezesa UOKiK
Uwaga na oszustów żerujących na koronawirusie - ostrzeżenie Prezesa UOKiK

W czasie niepewności na rynkach finansowych ostrożnie podchodźmy do ofert dużego zysku bez ryzyka. Uważajmy także na propozycje szkoleń i zbiórek, które dostajemy od nieznanych osób czy organizacji. ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE