Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Rusza druga odsłona kampanii edukacyjnej UOKiK

< poprzedni | następny > 19.10.2015

Rusza druga odsłona kampanii edukacyjnej UOKiK

14 dni na odstąpienie od umowy zawartej przez Internet i zasady reklamacji wadliwego towaru - to główne zagadnienia jakie UOKiK prezentuje w spotach promujących prawa konsumenta. Będzie je można zobaczyć w telewizji, radio i Internecie, a także na nośnikach LCD. Kampania potrwa do końca października.

25 grudnia 2014 roku weszła w życie ustawa o prawach konsumenta, której celem jest zwiększenie ochrony kupujących ze szczególnym uwzględnieniem sprzedaży w sieci i na pokazach. Dzięki m.in. szerokim obowiązkom informacyjnym przedsiębiorców, rękojmi za wady, wydłużonemu okresowi odstąpienia od umowy zawartej na odległość, a także uregulowaniu kwestii świadczeń niezamówionych, konsumenci zyskali prawa wzmacniające ich pozycję w relacjach z przedsiębiorcami.

Prawo do odstąpienia od umowy zawartej przez Internet

 

Prawo do reklamacji

Spoty przybliżające dwa kluczowe uprawnienia konsumentów – prawo do odstąpienia od umowy w przypadku zakupów internetowych oraz prawo do reklamacji - zgodzili się emitować na zasadach niekomercyjnych partnerzy UOKiK:

  • Telewizja: Discovery Channel, nc+ (Ale kino+, Planete+), Polsat, TVN (TVN, TVN 7, TVN Style, TVN Turbo i TVN Meteo Active, TVN Fabuła, TTV), TVP, Viacom International Media Networks Polska (Comedy Central, Comedy Central Family, MTV Polska, Paramount Channel, VIVA Polska, VH1 Europe)
  • Radio: Radio Afera, Radio Gdańsk, Polskie Radio Katowice, Radio Koszalin, Radio Lublin, Polskie Radio Łódź, Polskie Radio Merkury, Radio Olsztyn, Polskie Radio Opole, Radio Pogoda, Rock Radio, TOK FM, Złote Przeboje, Polskie Rozgłośnie Akademickie, Polskie Radio Pomorza i Kujaw, Polskie Radio RDC
  • Portale internetowe: eGospodarka.pl, Fakt.pl, Money.pl, Onet.pl
  • Nośniki LCD: ADT Vision – Reklama, City Life, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu, MODART Outdoor, Polskie Koleje Państwowe S.A., Systemy Autokarowe Audio-Video Projekt BusWiFi, Tesco Polska

Więcej informacji na temat praw konsumenckich znajduje się na  stronie internetowej  www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl. W serwisie można znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, a także wiele przydatnych plików do pobrania, m.in. broszury, ulotki, schematy reklamacyjne oraz wzory formularzy.

Dodatkowe informacje na temat kampanii:

Agnieszka Jaczyńska, Naczelnik Wydziału, Biuro Prezesa     
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów                                 
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa                   
tel. 22 55 60 201                                                
e-mail: agnieszka.jaczynska@uokik.gov.pl                         

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel.: 22 827 28 92, 55 60 183, 55 60 314
e-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, kampania edukacyjna, spot, reklama, edukacja, kampania, prawa konsumenta,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Przeszukanie UOKiK: Dell
Przeszukanie UOKiK: Dell

UOKiK przeprowadził przeszukania w siedzibach przedsiębiorców z sektora informatycznego.   ...>

Jakość paliw w 2018 roku
Jakość paliw w 2018 roku

Inspekcja Handlowa zakwestionowała w ubiegłym roku 1,9 proc. skontrolowanych próbek paliw płynnych u wybranych losowo przedsiębiorców. To minimalnie mniej niż w 2017 r.   ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

Suplementy diety - postępowanie w sprawie zmowy
Suplementy diety - postępowanie w sprawie zmowy

Czy spółka Solgar Polska narzucała sprzedawcom detalicznym ceny suplementów diety? Czy konsumenci nie mogli kupić tych produktów taniej?   ...>

Zaproszenia na pokaz - kara za telefony
Zaproszenia na pokaz - kara za telefony

Spółka Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska) dzwoniła do konsumentów, mimo że się na to nie zgodzili. Urząd nałożył za to karę finansową.   ...>

Polubowne rozwiązywanie sporów dla pasażerów lotniczych
Polubowne rozwiązywanie sporów dla pasażerów lotniczych

Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego został wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.   ...>

UOKiK zaprasza do włączenia się w kampanię "Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!"
UOKiK zaprasza do włączenia się w kampanię "Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!"

Trwa ogólnopolska akcja UOKiK ostrzegająca konsumentów. Dotyczy ona nieuczciwych praktyk rynkowych związanych z inwestowaniem oszczędności. ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości