Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Sylwestrowe porady UOKiK

< poprzedni | następny > 31.12.2015

Sylwestrowe porady UOKiK

Nagła zmiana planów i rezygnacja z sylwestrowej imprezy może być kosztowna. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o prawach i obowiązkach konsumentów wybierających się na sylwestrowe bale

W gorączce przygotowań warto pamiętać o pięciu prostych zasadach:

  1. Doprecyzuj, czy wpłacasz zadatek czy zaliczkę – za hotel, czy imprezę sylwestrową. Ma to istotne znaczenie w przypadku niewykonania umowy. Jeżeli zrezygnujesz po wpłacie zaliczki – możesz liczyć na jej zwrot. Gdy wpłaciłeś zadatek i zmieniłeś zdanie - wykonawca ma prawo go zatrzymać w takiej wysokości. Gdy to jednak organizator balu czy właściciel hotelu się rozmyśli, to zaliczka jest oddawana klientowi w takiej wysokości, w jakiej została wpłacona. Zadatek wykonawca zwraca w podwójnej wysokości.
  2. Ustal wcześniej najważniejsze punkty organizowanej imprezy – sprecyzuj np. rodzaj muzyki, czas trwania imprezy, ilość ciepłych posiłków. Łatwiej wtedy będzie dochodzić swoich praw, gdy organizator nie zapewni wszystkich atrakcji. W takiej sytuacji złóż reklamację u organizatora imprezy, domagając się np. obniżenia ceny.
  3. Reklamować możesz również nieudany makijaż, źle uszytą sukienkę przez krawca, czy fryzurę niezgodną z wcześniejszymi ustaleniami. Możesz żądać obniżenia ceny (np. specjalnego rabatu), bezpłatnych poprawek lub odstąpić od umowy, gdy wada jest istotna. Aby uniknąć rozczarowania, dokładnie omów z przedsiębiorcą swoje oczekiwa
  4. Sprawdź cenę usługi – nie tylko u krawca, fryzjera, kosmetyczki, w wypożyczalni kostiumów, ale u każdego przedsiębiorcy w widocznym miejscu powinieneś znaleźć cennik.
  5. Pamiętaj, że szatnia ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub zniszczenie płaszcza. Napisy w restauracjach, kinach, teatrach, które informują o braku odpowiedzialności za rzeczy pozostawione na przechowanie są niezgodne z prawem. 

W razie problemów ze sporządzeniem reklamacji, dochodzeniem praw konsumenci mogą liczyć na pomoc Inspekcji Handlowej, miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów czy organizacji pozarządowych - Federacji Konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są również pod adresem e-mail: porady@dlakonsumentow.pl.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro prasowe UOKiK                                                         
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 827 28 92, 55 60 183, 55 60 314
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, porady UOKiK

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Zmowa producentów pasz dla zwierząt - decyzja Prezesa UOKiK
Zmowa producentów pasz dla zwierząt - decyzja Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stwierdził podział rynku przez producentów pasz dla zwierząt - zmowa  ograniczyła swobodę wyboru produktów rolnikom i sprzedawcom preparatów mlekozastępczych.   ...>

Kary za nieuczciwą sprzedaż na pokazach
Kary za nieuczciwą sprzedaż na pokazach

Ponad 3,5 mln zł – to suma kar nałożonych przez Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego na 6 firm, które łamały prawa konsumentów podczas pokazów oraz prezesa zarządu jednej z nich, który utrudniał przeprowadzenie kontroli.   ...>

#UOKiKtestuje - badamy pieluchy dla dzieci
#UOKiKtestuje - badamy pieluchy dla dzieci

Pracownicy laboratoriów UOKiK moczyli pieluszki, rozciągali, zapinali, odpinali - wykonali w sumie 230 różnych testów.   ...>

Zmowa przetargowa - decyzja Prezesa UOKiK
Zmowa przetargowa - decyzja Prezesa UOKiK

Poszkodowany w tej sprawie został organizator przetargu – gmina Tarnobrzeg, a pośrednio również podatnicy.   ...>

Kontrola IH - zabawki dla dzieci poniżej 3 roku życia
Kontrola IH - zabawki dla dzieci poniżej 3 roku życia

Czy zabawki twojego dziecka, takie jak książeczka do kąpieli czy kostka do gry są bezpieczne?   ...>

Uwaga na oszustów żerujących na koronawirusie - ostrzeżenie Prezesa UOKiK
Uwaga na oszustów żerujących na koronawirusie - ostrzeżenie Prezesa UOKiK

W czasie niepewności na rynkach finansowych ostrożnie podchodźmy do ofert dużego zysku bez ryzyka. Uważajmy także na propozycje szkoleń i zbiórek, które dostajemy od nieznanych osób czy organizacji. ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE