Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Rusza "Konsument 3"!

< poprzedni | następny > 30.12.2005

Rusza

2 stycznia 2006 roku, z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, rusza cykl programów telewizyjnych „Konsument”. Dzięki niemu widzowie dowiedzą się, jak mogą skutecznie rozwiązać swoje problemy i gdzie bezpłatnie uzyskają pomoc. Program będzie emitowany w co drugi poniedziałek o 19.35 na antenie TVP2

To już trzecia edycja audycji, która uczy, jak być świadomym konsumentem. W każdym odcinku zostaną przedstawione konkretne problemy, z którymi najczęściej stykają się słabsi uczestnicy rynku. Eksperci doradzą między innymi, jak podpisać umowę, jak reklamować produkty i usługi, jak radzić sobie z niechcianymi e-mailami czy ulotkami.

Założeniem autorów cyklu oraz UOKiK - który współrealizuje projekt - jest, by audycje docierały do jak najszerszego grona odbiorców. Stąd w każdym odcinku, szczególną rolę odgrywać będą miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów, którzy bezpłatnie pomagają w dochodzeniu praw słabszym uczestnikom rynku.

Podobnie jak w poprzednich edycjach zostanie zachowany interwencyjny charakter programu. Widzowie dowiedzą się także obowiązujących przepisach i aktualnych decyzjach Prezesa UOKiK.

Nowością będą satyryczny rysunek Szczepana Sadurskiego oraz monolog Michała Ogórka komentujące przewodni temat odcinka. Gospodarzem programu tradycyjnie już będzie Dorota Wellman (obecnie m.in. dziennikarka TVP2). Współtwórcami cyklu są Maciej Chmiel oraz Jakub Bałdyga.

„Konsument” będzie emitowany w co drugi poniedziałek o godz. 19.35. Trzecia edycja zakończy się we wrześniu. Dodatkowo w 2006 roku pojawi się cykl sześciu audycji poświęconych wpływowi konkurencji na sytuację konsumentów.

Trzecia edycja „Konsumenta” stanowi część kampanii informacyjno-edukacyjnej „Moje konsumenckie ABC.” Jej celem jest rozbudzenie świadomości konsumenckiej wśród dzieci i młodzieży oraz poinformowanie dorosłych uczestników rynku o przysługujących im prawach. W ramach kampanii przewidziano ponadto cykl szkoleń, publikację materiałów informacyjnych a w miasteczkach akademickich organizację happeningów tematycznie związanych z ochroną praw konsumentów.

Kolejne odcinki programu „Konsument” poświęcone zostaną następującym tematom:
• Do kogo po pomoc?
• Każdy produkt musi być bezpieczny!
• Jak kupować? Jak podpisać umowę?
• Jak płacić rachunki?
• Jak robić zakupy przez telefon, Internet czy podczas wycieczki?
• Jak reklamować produkty i usługi?
• Niechciane emaile i ulotki Jak się bronić?
• Czy reklama tylko obiecuje?
• Jak założyć konto w banku, korzystać z karty płatniczej?
• Jakość paliw w Polsce
• Czy przedsiębiorca może sprzedać mój dług?
• Nagrody, których nigdy nie było
• Jak korzystać z usług telekomunikacyjnych? Czego wymagać?
• Jak kupić i wyremontować mieszkanie?
• O co zadbać, by wypocząć bez stresu?
• Jak kupić i ubezpieczyć auto?
• Jak korzystać z telewizji kablowej?
• Jak dochodzić swego?
• Usługi lotnicze

Dodatkowe informacje:
Elżbieta Anders, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: eanders@uokik.gov.pl

Pliki do pobrania

Galeria zdjęć

Trzecia edycja audycji Konsument Trzecia edycja audycji Konsument Trzecia edycja audycji Konsument

 

Warto przeczytać

Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne
Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne

Przypadkowe połknięcie magnesów lub baterii jest coraz większym problemem wśród dzieci - rodzice powinni być świadomi tego ryzyka.   ...>

Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida
Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty trzem przedsiębiorcom, którzy namawiali w internecie i podczas różnych wydarzeń do inwestowania w FutureNet, FutureAdPro lub przystępowania do sieci NetLeaders. ...>

Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać
Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać

Drugi laptop za darmo, wakacje życia na Zanzibarze, 6 tys. dolarów zarobku dziennie? Uważaj, oferty zbyt piękne przeważnie nie są prawdziwe.   ...>

Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku
Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku

UOKiK, Ministerstwo Rolnictwa i KOWR zaprezentowały planowane zmiany w obszarze przeciwdziałania nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi. ...>

Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku
Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku

Jak głośna będzie lodówka? Ile wody zużyje pralka? Te informacje znajdziesz na nowych etykietach energetycznych zamieszczanych na sprzęcie AGD i RTV.   ...>

Zmiany w prawie ochrony konkurencji
Zmiany w prawie ochrony konkurencji

Doprecyzowanie uprawnień dochodzeniowych Urzędu, ściślejsza współpraca organów antymonopolowych, zmiany w zakresie kar finansowych czy programie łagodzenia kar leniency.   ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE