Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Spotkanie dostawców usług internetowych

< poprzedni | następny > 09.03.2006

Spotkanie dostawców usług internetowych

Większa świadomość konsumentów oraz kodeks dobrych praktyk branży internetowej mogą przyczynić się do łatwiejszego zwalczania niechcianej korespondencji elektronicznej - uważają uczestnicy spotkania zorganizowanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji


W ramach Miesiąca Przeciwdziałania Oszustwom (Fraud Prevention Month), przedsięwzięcia organizowanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów 7 marca 2006 r. odbyło się spotkanie operatorów telekomunikacyjnych i dostawców usług internetowych. Zaproszeni przez Prezesa UOKiK oraz Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji uczestnicy wymienili doświadczenia oraz nakreślili zasady współpracy przedsiębiorców branży internetowej w zwalczaniu niechcianej korespondencji elektronicznej (spam).


Eksperci Urzędu zaprezentowali zagadnienie samoregulacji oraz związane z tym korzyści. W ocenie UOKiK przyjęcie zasad działania branży usług internetowych na przykład w formie kodeksu dobrych praktyk mogłoby się oprzeć na pięciu filarach: określeniu definicji spamu, wprowadzeniu zmian w umowach z konsumentami, wdrożeniu rozwiązań ograniczających ilość niechcianego ruchu w sieci, zwiększeniu współpracy między operatorami w ramach działających punktów przyjmujących zgłoszenia o nadużyciach. Nie bez znaczenia jest również usprawnienie współpracy z organami ścigania i administracją oraz zaangażowanie się operatorów w działania edukacyjno-informacyjne.


Spotkanie z czołowymi dostawcami usług internetowych wpisuje się w scenariusz wydarzeń edukacyjnych odbywających się w marcu 2006 roku w ramach Miesiąca Przeciwdziałania Oszustwom poświęconego przede wszystkim uwrażliwieniu konsumentów na zagrożenia w sieci, w szczególności niechcianą korespondencję elektroniczną. W ocenie UOKiK, większość problemów konsumentów wiąże się z posiadaniem przez nich niewystarczających informacji o skutkach zjawiska oraz środkach technicznych i prawnych, które mogą podjąć, by skuteczne bronić się przed negatywnymi następstwami spamu. Zamysłem projektu jest nie tylko uświadamianie konsumentów w zakresie przysługujących im praw, ale także edukacja pracowników administracji, organów ścigania oraz przedsiębiorców działających na rynku usług internetowych.


W ramach Miesiąca Przeciwdziałania Oszustwom UOKiK 14 marca 2006 roku organizuje we współpracy z Naukową i Akademicką Siecią Komputerową konferencję naukową poświęconą bezpieczeństwu w internecie, a w szczególności problematyce niechcianej korespondencji przesyłanej drogą elektroniczną. Ponadto w marcu w siedzibie UOKiK odbędą się warsztaty szkoleniowe dla prokuratorów na temat ścigania przestępców internetowych oraz zwalczania spamu.

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne
Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne

Przypadkowe połknięcie magnesów lub baterii jest coraz większym problemem wśród dzieci - rodzice powinni być świadomi tego ryzyka.   ...>

Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida
Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty trzem przedsiębiorcom, którzy namawiali w internecie i podczas różnych wydarzeń do inwestowania w FutureNet, FutureAdPro lub przystępowania do sieci NetLeaders. ...>

Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać
Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać

Drugi laptop za darmo, wakacje życia na Zanzibarze, 6 tys. dolarów zarobku dziennie? Uważaj, oferty zbyt piękne przeważnie nie są prawdziwe.   ...>

Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku
Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku

UOKiK, Ministerstwo Rolnictwa i KOWR zaprezentowały planowane zmiany w obszarze przeciwdziałania nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi. ...>

Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku
Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku

Jak głośna będzie lodówka? Ile wody zużyje pralka? Te informacje znajdziesz na nowych etykietach energetycznych zamieszczanych na sprzęcie AGD i RTV.   ...>

Zmiany w prawie ochrony konkurencji
Zmiany w prawie ochrony konkurencji

Doprecyzowanie uprawnień dochodzeniowych Urzędu, ściślejsza współpraca organów antymonopolowych, zmiany w zakresie kar finansowych czy programie łagodzenia kar leniency.   ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE