Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Spotkanie dostawców usług internetowych
< poprzedni | następny > 09.03.2006

Większa świadomość konsumentów oraz kodeks dobrych praktyk branży internetowej mogą przyczynić się do łatwiejszego zwalczania niechcianej korespondencji elektronicznej - uważają uczestnicy spotkania zorganizowanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji
W ramach Miesiąca Przeciwdziałania Oszustwom (Fraud Prevention Month), przedsięwzięcia organizowanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów 7 marca 2006 r. odbyło się spotkanie operatorów telekomunikacyjnych i dostawców usług internetowych. Zaproszeni przez Prezesa UOKiK oraz Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji uczestnicy wymienili doświadczenia oraz nakreślili zasady współpracy przedsiębiorców branży internetowej w zwalczaniu niechcianej korespondencji elektronicznej (spam).
Eksperci Urzędu zaprezentowali zagadnienie samoregulacji oraz związane z tym korzyści. W ocenie UOKiK przyjęcie zasad działania branży usług internetowych na przykład w formie kodeksu dobrych praktyk mogłoby się oprzeć na pięciu filarach: określeniu definicji spamu, wprowadzeniu zmian w umowach z konsumentami, wdrożeniu rozwiązań ograniczających ilość niechcianego ruchu w sieci, zwiększeniu współpracy między operatorami w ramach działających punktów przyjmujących zgłoszenia o nadużyciach. Nie bez znaczenia jest również usprawnienie współpracy z organami ścigania i administracją oraz zaangażowanie się operatorów w działania edukacyjno-informacyjne.
Spotkanie z czołowymi dostawcami usług internetowych wpisuje się w scenariusz wydarzeń edukacyjnych odbywających się w marcu 2006 roku w ramach Miesiąca Przeciwdziałania Oszustwom poświęconego przede wszystkim uwrażliwieniu konsumentów na zagrożenia w sieci, w szczególności niechcianą korespondencję elektroniczną. W ocenie UOKiK, większość problemów konsumentów wiąże się z posiadaniem przez nich niewystarczających informacji o skutkach zjawiska oraz środkach technicznych i prawnych, które mogą podjąć, by skuteczne bronić się przed negatywnymi następstwami spamu. Zamysłem projektu jest nie tylko uświadamianie konsumentów w zakresie przysługujących im praw, ale także edukacja pracowników administracji, organów ścigania oraz przedsiębiorców działających na rynku usług internetowych.
W ramach Miesiąca Przeciwdziałania Oszustwom UOKiK 14 marca 2006 roku organizuje we współpracy z Naukową i Akademicką Siecią Komputerową konferencję naukową poświęconą bezpieczeństwu w internecie, a w szczególności problematyce niechcianej korespondencji przesyłanej drogą elektroniczną. Ponadto w marcu w siedzibie UOKiK odbędą się warsztaty szkoleniowe dla prokuratorów na temat ścigania przestępców internetowych oraz zwalczania spamu.
Pliki do pobrania
- Prezentacja kodeksy dobrych praktyk I (163,83 KB, pdf)
- Prezentacja kodeksy dobrych praktyk II (216,81 KB, pdf)
- Informacja o spotkaniu (148,5 KB, doc)
Warto przeczytać
Przypadkowe połknięcie magnesów lub baterii jest coraz większym problemem wśród dzieci - rodzice powinni być świadomi tego ryzyka. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty trzem przedsiębiorcom, którzy namawiali w internecie i podczas różnych wydarzeń do inwestowania w FutureNet, FutureAdPro lub przystępowania do sieci NetLeaders. ...>
Drugi laptop za darmo, wakacje życia na Zanzibarze, 6 tys. dolarów zarobku dziennie? Uważaj, oferty zbyt piękne przeważnie nie są prawdziwe. ...>
UOKiK, Ministerstwo Rolnictwa i KOWR zaprezentowały planowane zmiany w obszarze przeciwdziałania nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi. ...>
Jak głośna będzie lodówka? Ile wody zużyje pralka? Te informacje znajdziesz na nowych etykietach energetycznych zamieszczanych na sprzęcie AGD i RTV. ...>
Doprecyzowanie uprawnień dochodzeniowych Urzędu, ściślejsza współpraca organów antymonopolowych, zmiany w zakresie kar finansowych czy programie łagodzenia kar leniency. ...>
Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego. ...>
Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt dla konsumentów
Porady dla konsumentów:
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 22 290 89 16 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora, prowadzona przez Fundację Konsumentów.
- Pomoc dla konsumentów
- Rzecznicy konsumentów
-
Kontakt do Urzędu
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
plac Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
e-mail uokik@uokik.gov.pl
- Publikacje i poradniki
-
Raporty i sprawozdania
- Raporty - Kontrole wzorców umownych
- Raporty - Badania rynku
- Raporty - Wyroby podlegające dyrektywom nowego podejścia
- Raporty, informacje i sprawozdania Inspekcji Handlowej
- Raporty - Jakość paliw
- Raporty z udzielonej pomocy publicznej
- Raporty z kontroli wewnętrznej i zewnętrznej
- Raporty z projektów badawczych z zakresu ochrony konkurencji
- Raporty z badań konsumenckich zrealizowanych na zlecenie UOKiK
- Sprawozdania z działalności Urzędu
- Sprawozdania z funkcjonowania powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów
- Praca
-
Bazy, rejestry i systemy
- Baza Decyzji Prezesa UOKiK
- Baza wyroków dotyczących Decyzji Prezesa UOKiK
- Rejestr klauzul niedozwolonych
- Rejestr wyrobów niebezpiecznych
- Rejestr produktów nie spełniających szczegółowych wymagań bezpieczeństwa
- Rejestr podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich
- Rejestr podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową oraz zasady wykonywania zawodowej działalności lobbingowej
- System Rapex
- SHRIMP - System Harmonogramowania Rejestracji i Monitorowania Pomocy
- SUDOP - System Udostępniania Danych o Pomocy Publicznej
-
Przetargi
Najnowsze ogłoszenia o przetargach w UOKiK:
- (07.04.2021) Dostawa urządzeń laboratoryjnych dla laboratoriów Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- (23.03.2021) Usługa stałego utrzymania w czystości pomieszczeń biurowych i pomocniczych oraz terenu wokół budynku Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wraz z zapewnieniem środków czystości
- (12.03.2021) Usługa stałego utrzymania w czystości pomieszczeń biurowych i pomocniczych w budynkach Laboratorium i Delegatur Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wraz ze środkami czystości
- (02.03.2021) Dostawa odczynników chemicznych na potrzeby Laboratoriów Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2021 r
-
Paliwa
- Lista stacji paliwowych oraz stacji zakładowych skontrolowanych w zakresie paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 8 stycznia do 30 listopada 2020 r. (360,09 KB, pdf, 2020.12.31)
- Lista przedsiębiorców wytwarzających, magazynujących oraz hurtowni skontrolowanych w zakresie paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 8 stycznia do 30 listopada 2020 r. (165,28 KB, pdf, 2020.12.31)
- Lista stacji paliwowych oraz stacji zakładowych skontrolowanych w zakresie gazu skroplonego (LPG) w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 8 stycznia do 30 listopada 2020 r. (209,56 KB, pdf, 2020.12.31)
- Lista przedsiębiorców wytwarzających, magazynujących oraz hurtowni skontrolowanych w zakresie gazu skroplonego (LPG) w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 8 stycznia do 30 listopada 2020 r. (162,79 KB, pdf, 2020.12.31)