Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Konferencja naukowa na temat bezpieczeństwa w sieci

< poprzedni | następny > 17.03.2006

Konferencja naukowa na temat bezpieczeństwa w sieci

Podwyższenie świadomości konsumentów na temat przysługujących im praw oraz zmiany obowiązującego prawa mogą przyczynić się do bardziej skutecznego zwalczania niechcianej korespondencji elektronicznej - uważają goście, którzy uczestniczyli w konferencji zorganizowanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Naukową i Akademicką Sieć Komputerową (NASK)

W ramach Miesiąca Przeciwdziałania Oszustwom (Fraud Prevention Month), przedsięwzięcia organizowanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów 14 marca 2006 r. odbyła się Konferencja naukowa na temat bezpieczeństwa w sieci, w szczególności poświęcona prawnym, ekonomicznym i społecznym aspektom spamu.

Eksperci UOKiK zaprezentowali działania Urzędu ukierunkowane na zwalczanie niezamówionej korespondencji oraz projekty międzynarodowe związane z bezpieczeństwem sieci, w szczególności: ICPEN, Fraud Awarness Month, oraz Spam Zombie. Przedstawiono również założenia międzyresortowej współpracy organów administracji państwowej w zakresie zwalczania spamu, które przyjął Komitet Europejski Rady Ministrów 19 września 2005 r. Drugą część konferencji poświęcono prawnym regulacjom spamu (dr Wojciech Wiewiórowski, Uniwersytet Gdański), nowym trendom i zjawiskom w sieci (Piotr Waglowski, PAN) oraz prawu właściwemu w przypadku naruszeń w sieci (dr Marek Świerczyński, Uniwersytet Śląski). Trzeci blok objął prezentacje Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej - „Dlaczego i po co walczymy ze spamem” Ireneusza Parafjańczuka oraz Przemysława Jaroszewskiego na temat projektu SpotSpam i koncepcji krajowych punktów spambox.

W ramach Miesiąca Przeciwdziałania Oszustwom 23 marca Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zorganizuje we współpracy z NASK warsztaty szkoleniowe dla prokuratorów na temat ścigania przestępców internetowych oraz zwalczania spamu.

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne
Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne

Przypadkowe połknięcie magnesów lub baterii jest coraz większym problemem wśród dzieci - rodzice powinni być świadomi tego ryzyka.   ...>

Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida
Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty trzem przedsiębiorcom, którzy namawiali w internecie i podczas różnych wydarzeń do inwestowania w FutureNet, FutureAdPro lub przystępowania do sieci NetLeaders. ...>

Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać
Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać

Drugi laptop za darmo, wakacje życia na Zanzibarze, 6 tys. dolarów zarobku dziennie? Uważaj, oferty zbyt piękne przeważnie nie są prawdziwe.   ...>

Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku
Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku

UOKiK, Ministerstwo Rolnictwa i KOWR zaprezentowały planowane zmiany w obszarze przeciwdziałania nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi. ...>

Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku
Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku

Jak głośna będzie lodówka? Ile wody zużyje pralka? Te informacje znajdziesz na nowych etykietach energetycznych zamieszczanych na sprzęcie AGD i RTV.   ...>

Zmiany w prawie ochrony konkurencji
Zmiany w prawie ochrony konkurencji

Doprecyzowanie uprawnień dochodzeniowych Urzędu, ściślejsza współpraca organów antymonopolowych, zmiany w zakresie kar finansowych czy programie łagodzenia kar leniency.   ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE