Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Moje konsumenckie ABC - konferencja w Krakowie

< poprzedni | następny > 29.03.2006

Moje konsumenckie ABC - konferencja w Krakowie

Promowanie etycznych zachowań w biznesie było jednym z tematów pierwszej z siedmiu regionalnych konferencji naukowych kampanii „Moje konsumenckie ABC”. Poza spotkaniem w Krakowie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zorganizuje konferencje w Lublinie, Szczecinie, Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach oraz Poznaniu

Wiarygodny menedżer czy właściciel firmy, musi pamiętać o etycznym zachowaniu, jeśli chce utrzymać przy sobie klientów, ponieważ - jak dowodzili naukowcy oraz przedsiębiorcy uczestniczący w panelu dyskusyjnym konferencji - zadowolony klient rzadko zmienia producenta, usługodawcę czy markę. Etyczne zachowanie menedżerów jest jednym ze sposobów budowania wartości firmy, a dobra reputacja jest jedną z ważniejszych wartości, o czym najlepiej wiedzą ci menedżerowie, których firma straciła dobre imię.

Społeczna odpowiedzialność biznesu to coraz bardziej powszechny sposób prowadzenia działalności gospodarczej. Choć - co podkreślono w wystąpieniach - jest ona niejednokrotnie trywializowana oraz traktowana instrumentalnie, co nie pomaga w zakorzenieniu się tej idei w Polsce.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej „Moje konsumenckie ABC” wyszedł z inicjatywą, by w większym stopniu promować społeczną odpowiedzialność biznesu w ramach zajęć ze studentami nauk ekonomicznych. Skierowany do nich program „Etyka w biznesie” ma na celu wzmocnienie zainteresowania przyszłych menadżerów etycznym wymiarem prowadzenia biznesu.

Zajęcia z etyki w biznesie są prowadzone na polskich uczelniach, jednak dopiero od kilku lat i jest jeszcze prawdopodobnie zbyt wcześnie, by ocenić ich wpływ na postawy kadry zarządzającej polskich przedsiębiorstw. Po pierwsze: studenci, którzy uczestniczyli już w takich zajęciach, nie zostali jeszcze menedżerami najwyższego szczebla. Po drugie - potwierdzają to badania: dwa lata temu studenci zapytani czy uczciwość ma znaczenie dla osiągnięcia sukcesu w życiu nie byli jednoznacznie o tym przekonani. Połowa z nich odpowiedziała przecząco lub nie miała żadnego zdania na ten temat.

Poza panelem naukowym, w ramach konferencji studenci krakowskiej Akademii Ekonomicznej pokazali własne wyobrażenie etycznego i nieetycznego zachowania biznesu. Między innymi zorganizowali happening i urządzili wybory „Mistera biznesu 2006", a wraz z Rektorem Akademii Ekonomicznej prof. dr. hab. Ryszardem Borowieckim i prof. dr. hab. Andrzejem Szromnikiem, Prorektorem ds. Studenckich i Kształcenia posadzili drzewo, by przypominało o zdarzeniu.

Dodatkowe informacje:
Elżbieta Anders, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: eanders@uokik.gov.pl

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne
Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne

Przypadkowe połknięcie magnesów lub baterii jest coraz większym problemem wśród dzieci - rodzice powinni być świadomi tego ryzyka.   ...>

Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida
Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty trzem przedsiębiorcom, którzy namawiali w internecie i podczas różnych wydarzeń do inwestowania w FutureNet, FutureAdPro lub przystępowania do sieci NetLeaders. ...>

Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać
Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać

Drugi laptop za darmo, wakacje życia na Zanzibarze, 6 tys. dolarów zarobku dziennie? Uważaj, oferty zbyt piękne przeważnie nie są prawdziwe.   ...>

Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku
Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku

UOKiK, Ministerstwo Rolnictwa i KOWR zaprezentowały planowane zmiany w obszarze przeciwdziałania nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi. ...>

Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku
Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku

Jak głośna będzie lodówka? Ile wody zużyje pralka? Te informacje znajdziesz na nowych etykietach energetycznych zamieszczanych na sprzęcie AGD i RTV.   ...>

Zmiany w prawie ochrony konkurencji
Zmiany w prawie ochrony konkurencji

Doprecyzowanie uprawnień dochodzeniowych Urzędu, ściślejsza współpraca organów antymonopolowych, zmiany w zakresie kar finansowych czy programie łagodzenia kar leniency.   ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE