Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Po bezpłatną poradę w okresie świątecznym

< poprzedni | następny > 05.12.2016

Po bezpłatną poradę w okresie świątecznym

Grudzień to miesiąc intensywnych zakupów związanych ze zbliżającymi się świętami. Bardzo łatwo o nietrafiony prezent czy decyzję pod wpływem kuszących „promocji”. Z pomocą mogą przyjść organizacje konsumenckie, które będą udzielać bezpłatnych porad w okresie świątecznym

Wzorem ubiegłego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił projekt świątecznego poradnictwa dla konsumentów. Dzięki finansowaniu UOKiK pięć organizacji konsumenckich realizuje zadania polegające na udzielaniu bezpłatnej pomocy prawnej w formie porad bezpośrednich lub on-line.

 

Organizacja i projekt Adres www ze szczegółami projektu
Federacja Konsumentów - poradnictwo bezpośrednie w supermarketach i on-line na profilu na Facebooku

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/176,swiateczne-zakupy.html

https://www.facebook.com/dlakonsumentow/ 

Fundacja Konsumentów - poradnictwo za pomocą formularza on-line http://porady.konsumenci.org/
Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji, Innowacji i Rozwoju Społecznego „DEXTRUM” - poradnictwo bezpośrednie w kamperach https://www.facebook.com/dextrumlbn
Fundacja Edukacji Prawnej Prawo i Ja - wykłady dla seniorów w sanatoriach i dyżur on-line na stronie organizacji http://fundacjaedukacjiprawnej.pl/portfolio/swiateczna-pomoc-konsumentow/
Centrum Edukacji i Wsparcia RES-GEST -poradnictwo dla osób niesłyszących - filmiki o tematyce konsumenckiej oraz dyżur on-line

http://resgest.pl/pomoc-prawna/

http://www.glusi.tv/

 

Podstawową ideą tej świątecznej akcji jest dotarcie do konsumentów z szybką i łatwo dostępną poradą w miejscach, w których najczęściej robią zakupy. Eksperci Federacji Konsumentów dyżurują w dni powszednie i weekendy na stoiskach mobilnych w wybranych supermarketach w 17 miastach (Bydgoszcz, Gdańsk, Gorzów Wielkopolski, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Poznań, Radom, Rzeszów, Sosnowiec, Szczecin, Tarnobrzeg, Warszawa, Wrocław, Zielona Góra). Dodatkowo konsumenci mogą zgłosić się po bezpłatną poradę on-line na profilu Federacji Konsumentów na Facebooku.

Paweł Ratyński, Biuro Prasowe UOKiK
Paweł Ratyński, Biuro Prasowe UOKIK

Z pomocy prawnej będzie można również skorzystać codziennie w godz. 9.00-17.00 w specjalnie do tego przystosowanych kamperach w pobliżu sklepów sieci Kaufland. Prawnicy Stowarzyszenia na Rzecz Edukacji, Innowacji i Rozwoju Społecznego „DEXTRUM” będą obecni w 13 miastach województwa mazowieckiego i lubelskiego (Biała Podlaska, Chełm, Hrubieszów, Jabłonna, Lubartów, Łuków, Mława, Puławy, Radom, Siedlce, Świdnik, Zamość).

Pomoc świąteczna obejmie także wrażliwe grupy konsumentów. Specjalną ofertę dla seniorów przygotowała Fundacja Edukacji Prawnej Prawo i Ja, która w połowie grudnia zorganizuje wykłady w sanatoriach. Ponadto na stronie organizacji pełniony będzie dyżur on-line dla seniorów, którzy chcieliby skonsultować się w kwestiach konsumenckich drogą elektroniczną. Z zupełnie nowej formuły poradnictwa będą mogły skorzystać osoby niesłyszące. Centrum Edukacji i Wsparcia RES-GEST opublikuje filmiki instruktażowe poruszające tematykę konsumencką w telewizji z językiem migowym Glusi.TV oraz na swojej stronie internetowej. Osoby niesłyszące będą mogły również skorzystać z poradnictwa on-line.

Dla konsumentów, którzy chętnie korzystają z mediów elektronicznych i są zainteresowani uzyskaniem ekspresowej porady prawnej, Fundacja Konsumentów uruchomiła formularz porad on-line. Czas oczekiwania na odpowiedź to 24 godziny w przypadku pierwszych 100 zapytań konsumenckich i najpóźniej 3 dni w przypadku pozostałych. Internauci mogą również samodzielnie wyszukać odpowiedź na swój problem w gotowym zbiorze porad na stronie.

 

 

Projekt świąteczny jest uzupełnieniem poradnictwa świadczonego przez cały rok w ramach Infolinii Konsumenckiej pod numerem 801 440 220 oraz mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl. Nieodpłatnie konsumentom pomagają również Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej oraz miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów.

 

Dodatkowe informacje:

 

Urszula Adamczyk

Biuro Prezesa UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 273
e-mail: urszula.adamczyk@uokik.gov.pl

 

Tagi: ochrona konsumentów, prawa konsumentów, sprzedaż, zakupy, porady, okres świąteczny, Fundacja Konsumentów, Federacja Konsumentów

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Klauzule abuzywne - wyrok TSUE
Klauzule abuzywne - wyrok TSUE

Trybunał Sprawiedliwości UE wydał wyrok dotyczący skutków stosowania postanowień niedozwolonych. Wyrok nie oznacza automatycznego przewalutowania kredytów, ale ma znaczenie dla postępowań sądowych i konsumentów.   ...>

Skąd pochodzą owoce i warzywa w naszych sklepach?
Skąd pochodzą owoce i warzywa w naszych sklepach?

„Polski” czosnek z Egiptu, cebula jednocześnie z kilku krajów? Takie warzywa spotykamy w naszych sklepach. Inspekcja Handlowa sprawdziła oznakowanie warzyw i owoców krajem pochodzenia – wyniki z 18 sieci prezentuje UOKiK . ...>

Praktyki Biedronki - postępowanie UOKiK
Praktyki Biedronki - postępowanie UOKiK

Czy właściciel sieci Biedronka stosuje nieuczciwe praktyki wobec dostawców produktów spożywczych? UOKiK wszczął postępowanie w tej sprawie. Przedsiębiorcy grozi kara w wysokości 3 proc. rocznych obrotów.   ...>

Konkurs UOKiK na najlepszą pracę doktorską
Konkurs UOKiK na najlepszą pracę doktorską

Trwa kolejna edycja konkursu na temat ochrony konkurencji i ochrony konsumentów. Pula nagród wynosi 32 tys. zł. Na zgłoszenia czekamy do 29 października 2021 r. ...>

Drogie SMS-y zamiast szybkich pożyczek - kara od UOKiK
Drogie SMS-y zamiast szybkich pożyczek - kara od UOKiK

UOKiK nałożył prawie 45 tys. zł kary na firmę GELDOR z Rybnika prowadzącą pseudopożyczkowe serwisy internetowe.   ...>

Nowe uprawnienia UOKiK - zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów
Nowe uprawnienia UOKiK - zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów

Kary za naruszanie zakazu geoblokowania i dostęp do tajemnicy skarbowej. To najważniejsze zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów. Część zmian już dziś wchodzi w życie. ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE