Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

II faza postępowania - trzy koncentracje

< poprzedni | następny > 28.12.2016

II faza postępowania - trzy koncentracje

UOKiK wydał w ostatnim okresie trzy postanowienia o przejściu do drugiej fazy postępowań w sprawie koncentracji. Łącznie w 2016 roku było siedem takich spraw, na ponad 190 wydanych decyzji

Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów postępowanie w sprawach koncentracji jest dwuetapowe. Pierwszy etap postępowania trwa do miesiąca. Natomiast w sprawach szczególnie skomplikowanych, w których istnieje prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji lub wymagających badania rynku, postępowanie może zostać wydłużone o 4 miesiące. Wydanie postanowienia o przedłużeniu terminu zakończenia postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana. Przejście postepowania do drugiej fazy jest rzadkością. W 2016 r. na 190 wydanych decyzji w sprawie koncentracji  zdarzyło się tak w zaledwie siedmiu przypadkach.

Greenbrier Europe Holdings

Pierwsze z postępowań dotyczy utworzenia wspólnego przedsiębiorcy przez  Greenbrier Europe Holdings oraz Astra Rail Management. Greenbrier Europe Holdings jest międzynarodowym dostawcą sprzętu transportowego oraz usług dla przemysłu kolejowego. Astra zajmuje się przede wszystkim produkcją sprzętu kolejowego.

W trakcie prowadzonego postępowania UOKiK uznał, że działalność uczestników koncentracji pokrywa się na europejskim rynku sprzedaży wagonów kolejowych. Nowoutworzona spółka może uzyskać na nim pozycję dominującą, dlatego niezbędne jest przeprowadzenie analiz rynkowych oraz zbadanie relacji pomiędzy obiema spółkami. 

Lagardere Duty Free

W drugiej fazie rozpatrywane będzie również przejęcie przez Lagardere Duty Free kontroli nad Inflight Service Poland. Obie spółki zajmują się sprzedażą towarów w sklepach na lotniskach. Informacje udzielone przez wnioskodawcę nie pozwalają na precyzyjne określenie rynku właściwego zarówno w aspekcie produktowym, jak i geograficznym. Dlatego konieczne jest przeprowadzenie szczegółowego badania rynku.

Calypso Fitness

Ostatnia z opisywanych spraw to przejęcie Calypso Fitness przez Benefit Systems. Pierwsza ze spółek prowadzi działalność m.in. w zakresie oferowania pracodawcom dostępu do szerokiego zakresu usług, głównie sportowych. Calypso Fitness prowadzi 27 klubów fitness na terenie całej Polski.

Działalność uczestników koncentracji pokrywa się na w zakresie  pozapłacowych świadczeń pracowniczych i usług sportowo-rekreacyjnych. Nie istnieją wiarygodne, publicznie dostępne dane dotyczące ich wielkości, dlatego te przedstawione przez Benefit Systems wymagają zweryfikowania i przeprowadzenia badania rynku.

Informacje dodatkowe

Na stronie internetowej Urzędu zamieszczane są informacje na temat wszystkich prowadzonych przez Urząd postępowań antymonopolowych w sprawach koncentracji. Więcej informacji o zasadach koncentracji przedsiębiorców  w przygotowanym specjalnie opracowaniu.

Informujemy również, że od 1 stycznia 2017 r. zmienia się wysokość opłaty za  złożenie wniosku o wszczęcie postępowania antymonopolowego w sprawach koncentracji. Należność będzie wynosiła 15 tys. zł. Zgłaszający przedsiębiorca musi  uiścić opłatę w gotówce w kasie lub na rachunek bankowy urzędu skarbowego właściwego ze względu na siedzibę Prezesa UOKiK. Obecnie jest to I Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście ul. Lindleya 14, 02-013 Warszawa. Numer konta można uzyskać bezpośrednio w urzędzie skarbowym.

 Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 827 28 92, 55 60 183, 55 60 314
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl

Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konkurencji, kontrola koncentracji, Greenbrier Europe Holdings, Astra Rail Management, Lagardere Duty Free, Inflight Service Poland, Calypso Fitness, Benefit Systems

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Zmowa producentów pasz dla zwierząt - decyzja Prezesa UOKiK
Zmowa producentów pasz dla zwierząt - decyzja Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stwierdził podział rynku przez producentów pasz dla zwierząt - zmowa  ograniczyła swobodę wyboru produktów rolnikom i sprzedawcom preparatów mlekozastępczych.   ...>

Kary za nieuczciwą sprzedaż na pokazach
Kary za nieuczciwą sprzedaż na pokazach

Ponad 3,5 mln zł – to suma kar nałożonych przez Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego na 6 firm, które łamały prawa konsumentów podczas pokazów oraz prezesa zarządu jednej z nich, który utrudniał przeprowadzenie kontroli.   ...>

#UOKiKtestuje - badamy pieluchy dla dzieci
#UOKiKtestuje - badamy pieluchy dla dzieci

Pracownicy laboratoriów UOKiK moczyli pieluszki, rozciągali, zapinali, odpinali - wykonali w sumie 230 różnych testów.   ...>

Zmowa przetargowa - decyzja Prezesa UOKiK
Zmowa przetargowa - decyzja Prezesa UOKiK

Poszkodowany w tej sprawie został organizator przetargu – gmina Tarnobrzeg, a pośrednio również podatnicy.   ...>

Kontrola IH - zabawki dla dzieci poniżej 3 roku życia
Kontrola IH - zabawki dla dzieci poniżej 3 roku życia

Czy zabawki twojego dziecka, takie jak książeczka do kąpieli czy kostka do gry są bezpieczne?   ...>

Uwaga na oszustów żerujących na koronawirusie - ostrzeżenie Prezesa UOKiK
Uwaga na oszustów żerujących na koronawirusie - ostrzeżenie Prezesa UOKiK

W czasie niepewności na rynkach finansowych ostrożnie podchodźmy do ofert dużego zysku bez ryzyka. Uważajmy także na propozycje szkoleń i zbiórek, które dostajemy od nieznanych osób czy organizacji. ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE