Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Telekomunikacja Cyfrowa - ostrzeżenie konsumenckie

< poprzedni | następny > 18.04.2017

Telekomunikacja Cyfrowa - ostrzeżenie konsumenckie
  • UOKiK ostrzega: Telekomunikacja Cyfrowa Sp. z o.o. w Warszawie wprowadza konsumentów w błąd.
  • Przedstawiciele spółki twierdzą, że reprezentują dotychczasowego operatora.
  • Nie informują, że niższy abonament obowiązuje tylko przez dwa miesiące. 

Agnieszka Ciucias Zastępca, Dyrektora Delegatury UOKiK w Poznaniu
Agnieszka Ciucias, Zastępca Dyrektora Delegatury UOKiK w Poznaniu

Twoja przeglądarka nie obsługuje formatu HTML5

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał ponad 200 skarg na działania Telekomunikacji Cyfrowej Sp. z o.o.  - spółki świadczącej usługi telefoniczne w sieci stacjonarnej. W związku z napływającymi sygnałami, prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Telekomunikacji Cyfrowej i zdecydował się ostrzec konsumentów, ponieważ praktyki spółki mogą powodować znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów.

Prezes UOKiK ostrzega:

  • Przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej Sp. z o.o. podają się za dotychczasowego operatora konsumenta.
  • Proponują obniżenie abonamentu za telefon, nie informują jednak o tym, że niższe stawki obowiązują jedynie przez dwa miesiące.
  • Kurierzy informują konsumentów, że podpisanie dokumentów oznacza korzystną zmianę warunków umowy z dotychczasowym operatorem. Zabierają wszystkie podpisane dokumenty.

Takie praktyki utrudniają konsumentom dochodzenie swoich praw. – W wielu skargach byliśmy informowani o tym, że konsumenci podpisali podsuwane dokumenty, ponieważ byli przekonani, że oferta pochodzi od operatora, z którego usług są zadowoleni. Nie podpisaliby jej, gdyby wiedzieli, że zawierają umowę z Telekomunikacją Cyfrową – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Najczęściej konsumenci dowiadują się, że zmienili dostawcę usług telekomunikacyjnych dopiero po otrzymaniu pierwszej faktury lub po wyłączeniu ich telefonu przez dostawcę, który do tej pory świadczył usługi telekomunikacyjne. Gdy zrywają umowę z Telekomunikacją Cyfrową, muszą zapłacić 550 zł kary.

To kolejne ostrzeżenie konsumenckie UOKiK Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, urząd wydaje ostrzeżenie, gdy stwierdzi, że przedsiębiorca stosuje nielegalną praktykę, która może narazić szeroki krąg konsumentów na znaczne straty finansowe lub niekorzystne skutki. Ostrzeżenia są zamieszczane na stronie internetowej Urzędu.

 

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK 
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl

Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, ostrzeżenie konsumenckie, Telekomunikacja Cyfrowa, telekom, telekomy, telekomunikacja,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Wyjazdy wakacyjne - bezpieczne opalanie
Wyjazdy wakacyjne - bezpieczne opalanie

Kremy do opalania, z filtrem, po opalaniu – sprawdziliśmy, czy informacje na twoich kosmetykach są prawidłowo zamieszczane.   ...>

Działalność UOKiK w 2020 roku
Działalność UOKiK w 2020 roku

Ponad 1000 decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów, ponad 30 miliardów złotych nałożonych kar.   ...>

Jakość paliw w 2020 roku i 2021 roku (I kw.)
Jakość paliw w 2020 roku i 2021 roku (I kw.)

Inspekcja Handlowa zakwestionowała w ubiegłym roku 1,88 proc. skontrolowanych próbek paliw płynnych. To minimalnie więcej niż w 2019 roku (1,86 proc.).   ...>

UOKiK dla seniorów: propozycja zmian dotyczących pokazów handlowych
UOKiK dla seniorów: propozycja zmian dotyczących pokazów handlowych

Zakaz sprzedaży wyrobów medycznych poza lokalem firmy i przyjmowania płatności przed upływem terminu na odstąpienie od umowy – to niektóre propozycje legislacyjne Prezesa UOKiK.   ...>

WYDANIE SPECJALNE #UOKiKtestuje - ZABAWKI
WYDANIE SPECJALNE #UOKiKtestuje - ZABAWKI

Z okazji Dnia Dziecka Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przetestował 10 modeli samochodów zdalnie sterowanych.   ...>

Umowy na dostawy produktów rolnych - porady UOKiK dla rolników
Umowy na dostawy produktów rolnych - porady UOKiK dla rolników

Rolniku, czy wiesz, jak powinna wyglądać korzystna dla Ciebie umowa na dostawy produktów? Sprawdź porady UOKiK.   ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba CywilnaUE