Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

polubowne.uokik.gov.pl - rusza kampania UOKiK

< poprzedni | następny > 18.09.2017

polubowne.uokik.gov.pl - rusza kampania UOKiK
  • Dziś rusza kampania społeczna promująca polubowne metody rozwiązywania sporów konsumenckich.
  • Nasze spoty zobaczysz w mediach społecznościowych, serwisach wideo i VOD oraz na ekranach w środkach komunikacji miejskiej.
  • Dowiedz się, jak możesz rozwiązać spór z przedsiębiorcą, wejdź na polubowne.uokik.gov.pl.

Polub polubowne ― to hasło kampanii przygotowanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, która promuje pozasądowe rozwiązywanie sporów. Nasze spoty wyświetlane będą w serwisach społecznościowych (Facebook, Instagram), serwisie wideo (YouTube), serwisach VOD (tvp.pl, player.pl), a także na ekranach w środkach komunikacji miejskiej w Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. Kampania rusza dziś i potrwa miesiąc. Wszystkie spoty możesz obejrzeć na polubowne.uokik.gov.pl. Na stronie dowiesz się, co możesz zrobić, gdy dostawca internetu odrzuci twoją reklamację zbyt wysokiego rachunku, a sprzedawca w sklepie nie uzna zgłoszenia zepsutego laptopa.

Polubowne rozwiązywanie sporów

Od 10 stycznia 2017 r. obowiązują przepisy ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli sprzedawca odrzucił twoją reklamację, możesz dochodzić swoich praw polubownie. Wystarczy, że złożysz wniosek do jednego z podmiotów, które znajdziesz w rejestrze: Związku Banków Polskich Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego ― sprawy z zakresu usług finansowych, Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ― usługi telekomunikacyjne i pocztowe, Rzecznika Finansowego ― podmioty rynku finansowego, Stowarzyszenia Praw Pasażerów Przyjazne Latanie ― spory pomiędzy konsumentami a liniami lotniczymi, Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego ― spory między pasażerami a przewoźnikami kolejowymi, Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego ― sprawy pomiędzy uczestnikami rynku finansowego, koordynatora ds. negocjacji przy prezesie Urzędu Regulacji Energetyki ― paliwa gazowe, energia elektryczna, cieplna. W sprawach z zakresu m.in. umów sprzedaży, turystycznych, deweloperskich, remontowych spór można rozwiązać zwracając się do Inspekcji Handlowej. Więcej informacji na polubowne.uokik.gov.pl. Przygotowaliśmy też ulotkę, która zawiera najważniejsze informacje o polubownym dochodzeniu roszczeń.

 

Serwis sprzętu, sprzedaż towarów i świadczenie usług



Usługi finansowe



Usługi telekomunikacyjne



Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK 
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl

Twitter: @UOKiKgovPL

 

 

 

Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, polubowne, kampania, adr, ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Zgłoś pracę magisterską do konkursu UOKiK
Zgłoś pracę magisterską do konkursu UOKiK

Jeszcze do 31 października 2017 r. można nadsyłać zgłoszenia do udziału w konkursie na najlepsze prace magisterskie poświęcone ochronie konkurencji i konsumentów. Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne, wyróżnienia oraz praktyki w centrali lub delegaturze Urzędu ...>

One Life Network - ostrzeżenie konsumenckie
One Life Network - ostrzeżenie konsumenckie

UOKiK ostrzega: OneLife Network może być piramidą finansową. Korzyści uzależnione są od wprowadzenia innych konsumentów do systemu. OneLife Network to spółka z Belize oferująca projekty OneLife, OneAcademy i kryptowalutę OneCoin. ...>

Nasza S.A. - ostrzeżenie konsumenckie
Nasza S.A. - ostrzeżenie konsumenckie

UOKiK ostrzega: Nasza S.A., firma telekomunikacyjna, dzwoni i podszywa się pod twojego operatora. Uważaj: podpisując dokumenty, zmienisz usługodawcę. Zanim to zrobisz, zadzwoń do swojego operatora i zapytaj, czy rzeczywiście ma dla ciebie nową ofertę. ...>

polubowne.uokik.gov.pl - nowa strona UOKiK
polubowne.uokik.gov.pl - nowa strona UOKiK

Ruszyła strona internetowa informująca o pozasądowym dochodzeniu roszczeń. Wejdź na www.polubowne.uokik.gov.pl i dowiedz się, jak rozwiązać spór ze sprzedawcą. Droga pozasądowa jest szybsza, tańsza i prostsza niż sądowa. ...>

Przewaga kontraktowa w pytaniach i odpowiedziach
Przewaga kontraktowa w pytaniach i odpowiedziach

12 lipca wejdzie w życie ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej. ...>

Jak uniknąć kary finansowej - dowiesz się z dokumentu UOKiK
Jak uniknąć kary finansowej - dowiesz się z dokumentu UOKiK

Przedsiębiorco, bierzesz udział w zmowie cenowej? Podzieliłeś rynek ze swoim konkurentami? Grozi ci kara finansowa do 2 milionów złotych lub 10 proc. obrotu firmy ...>

Ograniczenie prawa wglądu - wskazówki
Ograniczenie prawa wglądu - wskazówki

Doprecyzowanie sytuacji, w których przedsiębiorca może złożyć wniosek o ograniczenie prawa wglądu w postępowaniach prowadzonych przez Prezesa UOKiK.  ...>

Ostrzeżenie w sprawie opłat za rozpatrzenie wniosku o udzielenie pożyczki
Ostrzeżenie w sprawie opłat za rozpatrzenie wniosku o udzielenie pożyczki

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przed świętami wspólnie zwracają uwagę na ryzyko związane z korzystaniem z usług firm pożyczkowych pobierających opłaty za rozpatrzenie wniosku o pożyczkę przed decyzją o jej ewentualnym przyznaniu ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE