Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Nierzetelne dane o podgrzewaczach - decyzja UOKiK

< poprzedni | następny > 01.12.2017

Nierzetelne dane o podgrzewaczach - decyzja UOKiK
  • Multi-Import powoływał się na fikcyjne czasopismo, by zachęcić do kupna podgrzewaczy do butelek.
  • Mogło to wpłynąć na decyzje konsumentów.
  • UOKiK nałożył na wspólników ponad 15 tys. zł kar.

Spółka Multi-Import z Białegostoku sprzedawała na Allegro podgrzewacze do butelek. W opisie części modeli Snow Bear zapewniała, że czasopismo „Baby” uznało je za najlepsze i najmniej awaryjne na rynku. Po tym, jak wyszło na jaw, że taki magazyn nie istnieje, przedsiębiorcy zamieścili na Allegro informację o zwycięstwie tych podgrzewaczy w klasyfikacji, ale już bez podania źródła. Zapewniali też, że podgrzewacze i pojemniczki do pokarmu zbadał Sanepid, co było wówczas nieprawdą.

Urząd uznał, że takie informacje są nieuczciwą praktyką rynkową. Wprowadzały one kupujących w błąd. Na ofertę na Allegro mógł natrafić każdy, ­­szczególnie rodzice czy opiekunowie małych dzieci. Nierzetelne informacje mogły ich przekonać do zakupu podgrzewacza, podczas gdy w innych warunkach by się na to nie zdecydowali.

Prezes UOKiK nałożył na troje wspólników Multi-Import kary finansowe za każdą z nieprawdziwych informacji - w sumie ponad 15 tys. zł. Okolicznością łagodzącą było to, że przedsiębiorcy zaprzestali rozpowszechniania kwestionowanych informacji przed rozstrzygnięciem sprawy. Spółka musi też zamieścić komunikat o decyzji urzędu na portalu Allegro.

Konsumencie, masz prawo do:

  • rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji o towarach i usługach,
  • na każdym etapie sprzedaży, także w reklamie,
  • dotyczy to m.in. pochodzenia produktów, ich ilości, jakości, składników, daty produkcji, wyposażenia dodatkowego, wyników badań, zezwoleń, nagród, ryzyka, ceny.

 

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK 
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl

Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, banki, Multi-Import, decyzja, postępowanie

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji
Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji

Jest pierwsza decyzja UOKiK w sprawie sprzedaży obligacji korporacyjnych spółki GetBack - Polski Dom Maklerski ma zapłacić 2 mln zł kary. Urząd wszczął też postępowanie przeciw spółce GetBack. ...>

Czy kupujemy miód dobrej jakości?
Czy kupujemy miód dobrej jakości?

Lipowy, gryczany, manuka – czy kupujemy miód dobrej jakości? Inspekcja Handlowa w II kwartale 2018 r. zbadała 269 partii miodu, miała zastrzeżenia do 48 z nich. ...>

Rusza kampania "Poznaj swojego kontrahenta"
Rusza kampania "Poznaj swojego kontrahenta"

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej i Federacja Konsumentów pod patronatem UOKiK rozpoczynają akcję „Poznaj swojego kontrahenta”. Chcemy wspólnie przeciwdziałać nieuczciwym praktykom, do których dochodzi podczas pokazów. ...>

Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK
Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK

Serwisy HotAwards i HotPrizes były promowane w taki sposób, aby sugerować konsumentom, że biorą udział w konkursie. W rzeczywistości aby „wygrać”, należałoby wysłać SMS-y kosztujące nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. ...>

Nie wszystkie meble bez VAT - kara dla BRW
Nie wszystkie meble bez VAT - kara dla BRW

Reklamy promocji w Black Red White z czerwca 2017 r. wprowadzały w błąd. Plakaty, billboardy i ulotki z hasłem „MEBLE I DODATKI bez VAT” sugerowały, że taniej można kupić wszystkie towary, a nie tylko wybrane.  ...>

Spory o żywność - nowe rozwiązania
Spory o żywność - nowe rozwiązania

Bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia kosztów, szybko możesz rozwiązać swój problem dotyczący zakupu jedzenia czy napojów. ...>

Niedozwolony podział rynku przewozów
Niedozwolony podział rynku przewozów

Dwóch przedsiębiorców podzieliło między sobą rynek lokalnych przewozów pasażerskich.  Inicjatorem porozumienia był PKS w Pile. Za naruszenie konkurencji na spółkę nałożono karę ponad  95 tys. zł.   ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości