Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Nowe projekty w 2006 roku

< poprzedni | następny > 03.03.2006

Nowe projekty w 2006 roku

Baza danych zawierająca skargi konsumenckie, kampania edukacyjna dla młodych konsumentów, szkolenia przedsiębiorców i rzeczników konsumentów oraz wydanie publikacji naukowych - to główne działania w roku 2006, dla finansowania których UOKiK pozyskał środki z Unii Europejskiej

Najważniejszym działaniem realizowanym w ramach wspólnotowego projektu Phare 2003 Wzmocnienie polityki ochrony konsumentów, na którego finansowanie udało się pozyskać ponad 1,5 mln euro, będzie w tym roku utworzenie bazy danych zawierającej informacje o skargach wpływających do Prezesa UOKiK oraz rzeczników konsumentów. Dzięki elektronicznemu rejestrowi instytucje chroniące prawa słabszych uczestników rynku będą mogły szybciej i skuteczniej interweniować. Ponadto bardziej efektywny stanie się monitoring praktyk handlowych zagrażających interesom konsumentów.

Fundusze Phare pozwolą także na zorganizowanie szkoleń dla miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Przedsięwzięcie nie ma precedensu, ponieważ po raz pierwszy w szkoleniach wezmą udział wszyscy rzecznicy, których w urzędach miejskich i starostwach powiatowych jest ponad 360.

Część finansowanych ze środków wspólnotowych przedsięwzięć przeznaczona będzie na edukację przedsiębiorców. W ramach projektu zostaną przeprowadzone szkolenia dotyczące m.in. handlu elektronicznego, przestępczości w internecie oraz ochrony najmłodszych konsumentów korzystających z jego zasobów. Ponadto zostaną wydane publikacje informacyjne skierowane do przedsiębiorców.
Ze środków unijnych współfinansowane są również cykle programów telewizyjnych „Konsument” i „Konsument w świecie konkurencji” oraz adresowana do dzieci i młodzieży kampania edukacyjno-informacyjna „Moje konsumenckie ABC”.

Dotychczas w ramach realizacji projektu Phare 2003 m.in. dostarczono rzecznikom konsumentów, polubownym sądom konsumenckim oraz organizacjom pozarządowym chroniącym prawa słabszych uczestników rynku ponad 400 zestawów komputerowych.

Dodatkowe informacje:
Elżbieta Anders, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: eanders@uokik.gov.pl  

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry