Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila

< poprzedni | następny > 24.07.2018

Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila
  • Dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd?
  • Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila.
  • Pomoc przeznaczona jest dla osób, które akwizytor podstępem namówił do zmiany sprzedawcy prądu, gazu, usług telekomunikacyjnych.

Małgorzata Miś prezes Stowarzyszenia Aquila - kontakt
Małgorzata Miś prezes Stowarzyszenia Aquila - o stowarzyszeniu

Małgorzata Miś prezes Stowarzyszenia Aquila - mechanizm oszustwa

Małgorzata Miś prezes Stowarzyszenia Aquila - komu pomagamy

Małgorzata Miś prezes Stowarzyszenia Aquila - jak korzystać z pomocy


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Znasz ten scenariusz? Przychodzi do ciebie akwizytor. Mówi, że jest z elektrowni, gazowni lub telekomunikacji i musisz zawrzeć nową umowę. Okazuje się, że nieświadomie zmieniasz dostawcę tych usług. Zrywasz taką umowę, a mimo to po jakimś czasie dostajesz nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Co możesz zrobić? Skontaktuj się ze Stowarzyszeniem Aquila (wym. akwila).

Stowarzyszenie Aquila udziela pomocy prawnej na etapie sądowym. Skorzystaj z niej jak najszybciej. Pamiętaj, że na obronę przed nakazem zapłaty masz tylko 14 dni od dnia, w którym go odbierzesz! Pomoc Stowarzyszenia Aquila przeznaczona jest tylko dla osób, które zawarły umowę w wyniku działań nieuczciwego sprzedawcy prądu, gazu lub usług telekomunikacyjnych. Mogą z niej skorzystać osoby, które m.in. zawarły umowę ze spółkami: Polski Prąd i Gaz, Twoja Telekomunikacja, Polskie Centrum Telemedyczne, Telekomunikacja dla Domu, PGT, Nasza, New Telekom i im podobnymi. Ta lista będzie się rozszerzać.

Nie czekaj. Zadzwoń pod numer 801 440 220 po więcej informacji.

 

Dostałeś nakaz zapłaty lub pismo z sądu – oto 4 kroki jak skorzystać z pomocy:

  1. Zeskanuj umowę, którą zawarłeś z firmą i wszystkie inne dokumenty dotyczące sprawy (np. otrzymywane faktury, twoje pisma wysyłane do przedsiębiorcy, pisma, które od niego otrzymałeś, potwierdzenia wysłania przez ciebie pism i potwierdzenia ich odbioru pism przez przedsiębiorcę) i wyślij na adres kontakt@prawo-konsumenckie.pl. Opisz dokładnie całą sprawę, napisz kiedy odebrałeś pismo z sądu oraz podaj numer telefonu do ciebie. Jeżeli nie masz skanera lub dostępu do internetu, pomoże ci w tym rzecznik konsumentów. Znajdziesz go w swoim mieście, powiecie lub zadzwoń pod numer 801 440 220.
  2. Stowarzyszenie Aquila musi mieć pełnomocnictwo, żeby działać w twoim imieniu. Dlatego przyśle ci je wraz z umową o darmową pomoc prawną e-mailem lub tradycyjną pocztą. Jak najszybciej po otrzymaniu tych dokumentów wydrukuj je, podpisz i odeślij do stowarzyszenia: skan e-mailem, a oryginały pocztą tradycyjną na adres: Kościuszki 35a, 50-011 Wrocław.
  3. Pomoc jest darmowa, musisz jednak wpłacić 37 zł z tytułu opłaty skarbowej od pełnomocnictwa i zaliczki na pokrycie kosztów korespondencji. Te pieniądze odzyskasz, gdy wygrasz sprawę. Numer rachunku Stowarzyszenia Aquila: 38 1750 0012 0000 0000 3898 0033. Opłatę musisz uiścić, gdy otrzymasz od stowarzyszenia pełnomocnictwo oraz umowę.
  4. W Stowarzyszeniu Aquila pracują prawnicy, którzy zaczną działać w twojej sprawie, gdy dostaną od ciebie skany. Liczy się czas, ponieważ na złożenie sprzeciwu od nakazu zapłaty jest tylko 14 dni.

O Stowarzyszeniu Aquila  

Stowarzyszenie Aquila jest organizacją konsumencką, która współpracuje z UOKiK. Od 1 czerwca 2018 roku pomaga konsumentom, którzy zostali oszukani przez firmy sprzedające prąd, gaz lub usługi telekomunikacyjne. Wiele osób w wyniku nieuczciwych działań przedsiębiorców nieświadomie zmieniło dostawcę tych usług. Śledztwo w tej sprawie prowadzi Prokuratura Okręgowa w Płocku. Projekt darmowej pomocy realizowany jest ze środków Poczty Polskiej, która w decyzji prezesa UOKiK zobowiązała się do tego, że przekaże pieniądze na ten cel.

To już kolejny raz, gdy UOKiK powierza Stowarzyszeniu Aquila projekt, który ma pomóc najsłabszym uczestnikom rynku. Obecnie m.in. prawnicy stowarzyszenia obsługują adres porady@dlakonsumentow.pl i mailowo rozwiązują problemy konsumentów, a pod koniec 2017 r. – wraz ze stowarzyszeniem Euro-Concret – edukowali seniorów na temat ich praw. Oba projekty finansował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Kontakt do Stowarzyszenia Aquila:

Ul. Kościuszki 35a, 50-011 Wrocław
Tel. 71 74 000 22
E-mail: kontakt@prawo-konsumenckie.pl

 

 
 

Dodatkowe informacje dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Oddziały Federacji Konsumentów
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie

Kontakt dla mediów:

Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, Stowarzyszenie Aquila, pomoc prawna, prąd, gaz, telekomy, Polski Prąd i Gaz, Twoja Telekomunikacja, Polskie Centrum Telemedyczne, Telekomunikacja dla Domu, PGT, Nasza, New Telekom

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Polski Prąd i Gaz ma zwrócić opłaty za rozwiązanie umów - decyzja Prezesa UOKiK
Polski Prąd i Gaz ma zwrócić opłaty za rozwiązanie umów - decyzja Prezesa UOKiK

Spółka Polski Prąd i Gaz stosowała w umowach z konsumentami postanowienia niedozwolone ...>

Bezpieczne tankowanie - jakość paliw w 2019 roku
Bezpieczne tankowanie - jakość paliw w 2019 roku

Przed długim weekendem przypominamy konsumentom, że samodzielnie mogą sprawdzić jakość paliw na skontrolowanych stacjach. Wystarczy zajrzeć na mapę na stronie internetowej UOKiK.  ...>

Zabawki pod lupą UOKiK i Inspekcji Handlowej
Zabawki pod lupą UOKiK i Inspekcji Handlowej

W zeszłym roku Inspekcja Handlowa skontrolowała ponad 2,6 tys. zabawek, stwierdzając nieprawidłowości w 0,7 tys. z nich. Obejrzyj nasz najnowszy film, aby zobaczyć w jaki sposób poddajemy zabawki testom laboratoryjnym oraz na co zwrócić uwagę kupując dziecku zabawkę. ...>

Bezpieczeństwo wysokich krzesełek dla dzieci - kontrola Inspekcji Handlowej
Bezpieczeństwo wysokich krzesełek dla dzieci - kontrola Inspekcji Handlowej

Inspekcja Handlowa sprawdziła bezpieczeństwo wysokich krzesełek dla dzieci. Zakwestionowała około 40 proc. z nich. Dobra wiadomość dla rodziców – nieprawidłowości dotyczyły jedynie oznakowania. ...>

Uwaga na oszustów żerujących na koronawirusie - ostrzeżenie Prezesa UOKiK
Uwaga na oszustów żerujących na koronawirusie - ostrzeżenie Prezesa UOKiK

W czasie niepewności na rynkach finansowych ostrożnie podchodźmy do ofert dużego zysku bez ryzyka. Uważajmy także na propozycje szkoleń i zbiórek, które dostajemy od nieznanych osób czy organizacji. ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Wysokie ceny - działania UOKiK
Wysokie ceny - działania UOKiK

Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK, podjął decyzję o powołaniu zespołu, który przyjrzy się wzrostom cen żywności i produktów higienicznych.   ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE