Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Manufaktura - kancelaria odszkodowawcza

< poprzedni | następny > 12.09.2018

Manufaktura - kancelaria odszkodowawcza
  • Utrudnianie konsumentom wypowiedzenia umowy z kancelarią, podawanie cen netto, a nie brutto.
  • To praktyki kancelarii odszkodowawczej Manufaktura, która prowadzi stronę www.paktus.pl.
  • Firma działa przede wszystkim na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie.

Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Postępowanie przeciwko kancelarii odszkodowawczej Manufaktura z Wrocławia zostało wszczęte w kwietniu 2017 r. Spółka świadczy usługi w zakresie dochodzenia roszczeń z tytułu odszkodowań od ubezpieczycieli. Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudziły klauzule, które Manufaktura zamieszczała w swoich umowach:

  1. Spółka zastrzegała, że klient nie może wypowiedzieć kontraktu. Zgodnie z prawem, może to zrobić. Jeżeli nie zrobi tego z ważnych przyczyn, to będzie musiał oddać część wydatków, które poniosła już kancelaria.
  2. Manufaktura podawała ceny netto, a nie brutto. Zgodnie z prawem, każdy przedsiębiorca musi informować o cenie ostatecznej, która uwzględnia podatki.

- Działalność kancelarii odszkodowawczych jest istotna szczególnie dla tych konsumentów, których nie stać na usługi profesjonalnych radców prawnych czy adwokatów. Często zakłady ubezpieczeniowe stwarzają trudności konsumentom, gdy chcą dochodzić swoich roszczeń samodzielnie – zdarzają się odmowy wypłaty odszkodowań lub ich zmniejszanie. Przeciętny konsument nie ma ani fachowej wiedzy, ani doświadczenia w takich sprawach. Stąd rozwój kancelarii, który jest odpowiedzią na te problemy. Popieramy jednocześnie prace nad uregulowaniem tego rynku, które prowadzi Senat – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Urząd pozytywnie ocenia m.in. maksymalne wynagrodzenie za usługi kancelarii odszkodowawczych, czy obowiązkowe ubezpieczenie OC. Postulujemy, aby umowy były zawierane pisemnie, a pracownicy kancelarii mieli określone obowiązki informacyjne wobec konsumentów. Zależy nam też na tym, aby określone zostały zasady ustalania wynagrodzenia kancelarii czy wypowiedzenia umowy przez klienta.

Kancelaria odszkodowawcza Manufaktura musi zapłacić ponad 10 tys. zł kary (10 196 zł) i powiadomić konsumentów listem poleconym o rozstrzygnięciu prezesa UOKiK. Decyzja urzędu zostanie także zamieszczona na stronie www.paktus.pl. Spółka zaniechała stosowania kwestionowanych klauzul, co miało wpływ na wysokość kary. Decyzja nie jest prawomocna, ponieważ Manufaktura odwołała się do sądu.

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Oddziały Federacji Konsumentów
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, postępowanie, decyzja, Manufaktura, kancelaria odszkodowawcza

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji
Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji

Jest pierwsza decyzja UOKiK w sprawie sprzedaży obligacji korporacyjnych spółki GetBack - Polski Dom Maklerski ma zapłacić 2 mln zł kary. Urząd wszczął też postępowanie przeciw spółce GetBack. ...>

Czy kupujemy miód dobrej jakości?
Czy kupujemy miód dobrej jakości?

Lipowy, gryczany, manuka – czy kupujemy miód dobrej jakości? Inspekcja Handlowa w II kwartale 2018 r. zbadała 269 partii miodu, miała zastrzeżenia do 48 z nich. ...>

Rusza kampania "Poznaj swojego kontrahenta"
Rusza kampania "Poznaj swojego kontrahenta"

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej i Federacja Konsumentów pod patronatem UOKiK rozpoczynają akcję „Poznaj swojego kontrahenta”. Chcemy wspólnie przeciwdziałać nieuczciwym praktykom, do których dochodzi podczas pokazów. ...>

Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK
Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK

Serwisy HotAwards i HotPrizes były promowane w taki sposób, aby sugerować konsumentom, że biorą udział w konkursie. W rzeczywistości aby „wygrać”, należałoby wysłać SMS-y kosztujące nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. ...>

Nie wszystkie meble bez VAT - kara dla BRW
Nie wszystkie meble bez VAT - kara dla BRW

Reklamy promocji w Black Red White z czerwca 2017 r. wprowadzały w błąd. Plakaty, billboardy i ulotki z hasłem „MEBLE I DODATKI bez VAT” sugerowały, że taniej można kupić wszystkie towary, a nie tylko wybrane.  ...>

Spory o żywność - nowe rozwiązania
Spory o żywność - nowe rozwiązania

Bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia kosztów, szybko możesz rozwiązać swój problem dotyczący zakupu jedzenia czy napojów. ...>

Niedozwolony podział rynku przewozów
Niedozwolony podział rynku przewozów

Dwóch przedsiębiorców podzieliło między sobą rynek lokalnych przewozów pasażerskich.  Inicjatorem porozumienia był PKS w Pile. Za naruszenie konkurencji na spółkę nałożono karę ponad  95 tys. zł.   ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości