Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

KE i UOKiK zapraszają na konsumencki dialog obywatelski

< poprzedni | następny > 04.10.2018

KE i UOKiK zapraszają na konsumencki dialog obywatelski
  • Komisja Europejska proponuje nowy ład dla konsumentów.
  • Dowiedz się jakie szykują się zmiany i zabierz głos w otwartej dyskusji.
  • Spotkanie odbędzie się 18 października 2018 r. w Centrum Nauki Kopernik.

New Deal


Europejska polityka konsumencka przynosi realne korzyści dzięki ważnym aktom prawnym regulującym prawa konsumentów, piętnując przy tym nieuczciwe praktyki handlowe i niedozwolone postanowienia umowne. W ten sposób gwarantuje europejskim obywatelom wysoki poziom ochrony. Rynek podlega jednak szybkim zmianom, dlatego też Komisja Europejska opracowała pakiet zmian w regulacjach „Nowy ład dla konsumentów” („New deal for consumers”).

Przed polityką ochrony konsumentów wciąż pojawiają się nowe wyzwania. Niedawne nadużycia na dużą skalę, dotykające konsumentów w całej UE, takie jak powszechne stosowanie przez banki nieuczciwych warunków umownych w umowach o kredyt hipoteczny, podważyły zaufanie do Jednolitego Rynku. Zapoczątkowało to debatę na temat tego, czy w UE funkcjonują odpowiednio silne mechanizmy, by skutecznie egzekwować przepisy dotyczące ochrony konsumentów i zapewnić rekompensatę poszkodowanym.

New Deal

W ramach tej inicjatywy w 2018 r. w państwach członkowskich organizowane są dialogi konsumenckie, oparte na indywidualnym podejściu do poszczególnych krajów. Celem spotkań jest wyjaśnienie obywatelom, co Unia Europejska robi dla nich jako konsumentów oraz wysłuchanie ich opinii na temat tego, jak UE może lepiej rozwiązywać ich problemy.

Polska będzie gospodarzem obywatelskiego dialogu konsumenckiego 18 października 2018 r. (czwartek). Wydarzenie organizowane jest przez Komisję Europejską we współpracy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zapraszamy do Centrum Nauki Kopernik (sali audytoryjnej), godz. 09.15-16.00.

Tematyka wystąpień dotyczyć będzie oczekiwań i głównych wyzwań z polskiej perspektywy w odniesieniu do trzech zagadnień: dyrektywy w sprawie powództw przedstawicielskich, dyrektywy horyzontalnej w sprawie zasad ochrony konsumentów oraz podwójnej jakości produktów. W wydarzeniu udział weźmie Zastępca Dyrektora Generalnego DG JUST Alexandra Jour‑Schroeder, a także inni przedstawiciele Komisji Europejskiej, administracji rządowej, organizacji konsumenckich i biznesowych oraz akademicy i dziennikarze.

Program dialogu konsumenckiego

Rejestrację prowadzi Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce poprzez formularz https://ec.europa.eu/poland/content/registration-form-6_pl.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny i decyduje kolejność zgłoszeń. Spotkanie prowadzone będzie w języku polskim i angielskim ― zapewniamy tłumaczenie.

Zachęcamy do zapoznania się z ulotkami informacyjnymi przygotowanymi przez KE m.in. na temat działań na rzecz konsumentów oraz korzyści dla konsumentów i przedsiębiorców.

Dodatkowe informacje:
Wydział Promocji i Edukacji UOKiK
Kinga Majewska
22 55 60 273
kinga.majewska@uokik.gov.pl

Tagi: Komisja Europejska, KE, dialog, Nowy ład dla konsumentów, zaproszenie, spotkanie, debata, konferencja, wydarzenie, Konsumencki Dialog Obywatelski,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne
Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne

Przypadkowe połknięcie magnesów lub baterii jest coraz większym problemem wśród dzieci - rodzice powinni być świadomi tego ryzyka.   ...>

Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida
Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty trzem przedsiębiorcom, którzy namawiali w internecie i podczas różnych wydarzeń do inwestowania w FutureNet, FutureAdPro lub przystępowania do sieci NetLeaders. ...>

Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać
Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać

Drugi laptop za darmo, wakacje życia na Zanzibarze, 6 tys. dolarów zarobku dziennie? Uważaj, oferty zbyt piękne przeważnie nie są prawdziwe.   ...>

Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku
Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku

UOKiK, Ministerstwo Rolnictwa i KOWR zaprezentowały planowane zmiany w obszarze przeciwdziałania nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi. ...>

Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku
Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku

Jak głośna będzie lodówka? Ile wody zużyje pralka? Te informacje znajdziesz na nowych etykietach energetycznych zamieszczanych na sprzęcie AGD i RTV.   ...>

Zmiany w prawie ochrony konkurencji
Zmiany w prawie ochrony konkurencji

Doprecyzowanie uprawnień dochodzeniowych Urzędu, ściślejsza współpraca organów antymonopolowych, zmiany w zakresie kar finansowych czy programie łagodzenia kar leniency.   ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE