Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Marketing bezpośredni ACS Medica - postępowanie UOKiK

< poprzedni | następny > 19.11.2018

Marketing bezpośredni ACS Medica - postępowanie UOKiK
  • Prawo telekomunikacyjne zabrania kontaktowania się z konsumentami przez telefon w celach marketingowych bez ich wcześniejszej zgody.
  • UOKiK wszczął postępowanie wobec firmy ACS Medica ze Śremu.
  • Jej przedstawiciele dzwonili pod numery z ogólnopolskiej książki telefonicznej z zaproszeniami na pokazy handlowe.

Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wobec firmy ACS Medica ze Śremu. Zarzut dotyczy sposobu zapraszania konsumentów na prezentacje, podczas których przedsiębiorca sprzedawał maty i urządzenia do magnetoterapii. Telemarketerzy dzwonili pod numery z książki telefonicznej. Z informacji zebranych przez UOKiK wynika, że mogli nie mieć przy tym wcześniejszej zgody abonentów na marketing bezpośredni. Takie zachowanie jest sprzeczne z prawem telekomunikacyjnym (art. 172) i może godzić w zbiorowe interesy konsumentów.

- Prawo chroni konsumentów przed niechcianym marketingiem bezpośrednim. Przedsiębiorca musi mieć wcześniejszą zgodę na kontakt telefoniczny – nie tylko jeśli chce przedstawić swoją ofertę, ale także gdy chce ją tylko zapowiedzieć lub wybadać potrzeby klientów. Takiej zgody nie może uzyskać na początku rozmowy telefonicznej – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Zgoda konsumenta na otrzymywanie informacji handlowych powinna być wyraźna i jednoznaczna. Musisz wiedzieć komu jej udzielasz, w jakim celu i jakie formy kontaktu (np. sms, telefon) obejmuje. W każdej chwili możesz ją wycofać.

Postępowanie UOKiK może się zakończyć nałożeniem na przedsiębiorcę kary finansowej – do 10 proc. jego obrotów.

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Oddziały Federacji Konsumentów
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe  UOKiK 
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088, 22 55 60 314
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, postępowanie, telefon, marketing bezpośredni, prawo telekomunikacyjne, pokazy, ACS Medica

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Przed wakacjami - co warto wiedzieć?
Przed wakacjami - co warto wiedzieć?

W 87 proc. barów i restauracji na dworcach i stacjach benzynowych może cię spotkać przykra niespodzianka – tak wynika z kontroli Inspekcji Handlowej. Przypominamy, jakie masz wtedy prawa.   ...>

Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich - podsumowanie dwóch lat działania
Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich - podsumowanie dwóch lat działania

Ponad 37 tys. wniosków o polubowne rozstrzygnięcie sporu wpłynęło w latach 2017-2018 do podmiotów uprawnionych.   ...>

Sprzedaż na pokazach - kolejne decyzje
Sprzedaż na pokazach - kolejne decyzje

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał dwie decyzje dotyczące firm organizujących pokazy handlowe. Vitaldream oraz R.A.M. Polska sprzedawały Aplikator Pola Magnetycznego. Firmy wprowadzały konsumentów w błąd co do właściwości urządzenia.   ...>

Ubrania, ręczniki i stroje kąpielowe pod lupą Inspekcji Handlowej
Ubrania, ręczniki i stroje kąpielowe pod lupą Inspekcji Handlowej

Koszule czy swetry były z innych materiałów niż wynikało z etykiet, ręczniki nie trzymały wymiarów, a obrusy plamoodporne okazały się nieodporne na olej.   ...>

Jakość paliw w 2018 roku
Jakość paliw w 2018 roku

Inspekcja Handlowa zakwestionowała w ubiegłym roku 1,9 proc. skontrolowanych próbek paliw płynnych u wybranych losowo przedsiębiorców. To minimalnie mniej niż w 2017 r.   ...>

UOKiK dla rolnictwa - zobowiązanie Döhlera
UOKiK dla rolnictwa - zobowiązanie Döhlera

Spółka Döhler zobowiązała się do zmiany praktyk, które stosowała wobec dostawców owoców. Rolnicy m.in. szybciej dostaną pieniądze za swoje produkty. To efekt decyzji UOKiK.   ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości