Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Marketing bezpośredni ACS Medica - postępowanie UOKiK

< poprzedni | następny > 19.11.2018

Marketing bezpośredni ACS Medica - postępowanie UOKiK
  • Prawo telekomunikacyjne zabrania kontaktowania się z konsumentami przez telefon w celach marketingowych bez ich wcześniejszej zgody.
  • UOKiK wszczął postępowanie wobec firmy ACS Medica ze Śremu.
  • Jej przedstawiciele dzwonili pod numery z ogólnopolskiej książki telefonicznej z zaproszeniami na pokazy handlowe.

Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wobec firmy ACS Medica ze Śremu. Zarzut dotyczy sposobu zapraszania konsumentów na prezentacje, podczas których przedsiębiorca sprzedawał maty i urządzenia do magnetoterapii. Telemarketerzy dzwonili pod numery z książki telefonicznej. Z informacji zebranych przez UOKiK wynika, że mogli nie mieć przy tym wcześniejszej zgody abonentów na marketing bezpośredni. Takie zachowanie jest sprzeczne z prawem telekomunikacyjnym (art. 172) i może godzić w zbiorowe interesy konsumentów.

- Prawo chroni konsumentów przed niechcianym marketingiem bezpośrednim. Przedsiębiorca musi mieć wcześniejszą zgodę na kontakt telefoniczny – nie tylko jeśli chce przedstawić swoją ofertę, ale także gdy chce ją tylko zapowiedzieć lub wybadać potrzeby klientów. Takiej zgody nie może uzyskać na początku rozmowy telefonicznej – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Zgoda konsumenta na otrzymywanie informacji handlowych powinna być wyraźna i jednoznaczna. Musisz wiedzieć komu jej udzielasz, w jakim celu i jakie formy kontaktu (np. sms, telefon) obejmuje. W każdej chwili możesz ją wycofać.

Postępowanie UOKiK może się zakończyć nałożeniem na przedsiębiorcę kary finansowej – do 10 proc. jego obrotów.

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Oddziały Federacji Konsumentów
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe  UOKiK 
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088, 22 55 60 314
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, postępowanie, telefon, marketing bezpośredni, prawo telekomunikacyjne, pokazy, ACS Medica

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

UOKiK sprawdzi związki sportowe
UOKiK sprawdzi związki sportowe

Czy działania PZPN i innych związków sportowych wobec firm bukmacherskich naruszają prawo konkurencji? UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w tej sprawie. ...>

Międzynarodowy apel do firm Apple i Google
Międzynarodowy apel do firm Apple i Google

Aplikacje ściągane na telefon mogą prosić konsumentów o dostęp do różnych danych, które będą potem wykorzystywać.  UOKiK wspólnie z 26 organami ochrony konsumentów apeluje o zmiany. ...>

Światowy Dzień Konsumenta
Światowy Dzień Konsumenta

Rzecznicy konsumentów pomagają już od 20 lat. Wyróżniliśmy 30 z nich. Co ósmy Polak skorzystał już z porady rzecznika.    ...>

Ochrona konkurencji - najnowsze działania UOKiK
Ochrona konkurencji - najnowsze działania UOKiK

Postępowanie antymonopolowe dotyczące podziału rynku energii cieplnej w Warszawie, w tym zarzuty dla menadżerów firm. Przeszukania w siedzibach przedsiębiorców z branży informatycznej.   ...>

Tydzień konsumenta - filmiki z poradami od stowarzyszenia Aquila
Tydzień konsumenta - filmiki z poradami od stowarzyszenia Aquila

15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji przez cały tydzień przypominamy o twoich prawach.    ...>

Seniorze, nie daj się nabrać na pokazach!
Seniorze, nie daj się nabrać na pokazach!

Zaproszenie na pokaz handlowy pod pretekstem bezpłatnych badań, nieistniejące promocje, konkursy, w których warunkiem odbioru nagrody jest zakup. To niektóre praktyki, z którymi konsument może się spotkać na prezentacjach. ...>

Spory o żywność - nowe rozwiązania
Spory o żywność - nowe rozwiązania

Bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia kosztów, szybko możesz rozwiązać swój problem dotyczący zakupu jedzenia czy napojów. ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości