Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Bezpieczeństwo na rynku usług finansowych - warsztaty dla niesłyszących

< poprzedni | następny > 27.11.2018

Bezpieczeństwo na rynku usług finansowych - warsztaty dla niesłyszących
  • Polski Związek Głuchych realizuje projekt, który ma chronić konsumentów z wadą słuchu przed nieuczciwymi praktykami na rynku finansowym.
  • Warsztaty, filmy i materiały informacyjne są finansowane ze środków UOKiK.
  • Konsumenci dowiedzą się, jak bezpiecznie pożyczać pieniądze i jak je inwestować.

Trwają warsztaty organizowane przez Polski Związek Głuchych (PZG)  ramach projektu „Ochrona praw konsumentów – osób z niepełnosprawnością słuchu”. W każdym województwie PZG organizuje po dwa warsztaty w języku migowym, które dotyczą zagadnień finansowych i praw konsumenckich. Powstaną również filmy instruktażowe – zarówno dla osób z wadą słuchu, jak i pracowników banków. Pierwsi poznają zagadnienia związane ze sprzedażą produktów finansowych, takich jak polisolokaty czy kredyty, drudzy dowiedzą się o potrzebach w zakresie obsługi osób niesłyszących.

Eksperci w języku migowym przybliżą zagadnienia ze świata finansów. Uczestnicy dowiedzą się, jak wygląda ochrona konsumenta na rynku pożyczkowym oraz jak bezpiecznie pożyczać pieniądze. Poznają także strategie inwestowania i poszerzą swoją wiedzę na temat oszczędzania. Zapoznają się ze specyfiką kredytu walutowego, polisolokat oraz obligacji korporacyjnych. Poznają też główne obszary działalności instytucji chroniących konsumentów oraz nadzorujących rynek finansowy, takich jak: Narodowy Bank Polski (NBP), Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG) i Komisja Nadzoru Finansowego (KNF). Nauczą się również dbać o bezpieczeństwo finansów w internecie.

Celem projektu jest ochrona osób głuchych przed zagrożeniami związanymi z zarządzaniem finansami, zwiększenie ich wiedzy o produktach bankowych oraz prawach konsumenckich a także ograniczenie ich barier komunikacyjnych. Ważne jest również podniesienie wiedzy pracowników instytucji finansowych na temat potrzeb osób z wadą słuchu – na tym polega wyjątkowość tego przedsięwzięcia.

Projekt jest finansowany ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Potrwa do 31 grudnia 2018 roku.

Więcej informacji o projekcie można uzyskać w Oddziałach Polskiego Związku Głuchych. Każdy z oddziałów przeprowadza rekrutację do projektu wśród swoich członków, a aktualny harmonogram warsztatów dostępny jest w internecie.

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Oddziały Federacji Konsumentów
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe  UOKiK 
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088, 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, Polski Związek Głuchych, PZG, warsztaty,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Przeszukanie UOKiK: Dell
Przeszukanie UOKiK: Dell

UOKiK przeprowadził przeszukania w siedzibach przedsiębiorców z sektora informatycznego.   ...>

Jakość paliw w 2018 roku
Jakość paliw w 2018 roku

Inspekcja Handlowa zakwestionowała w ubiegłym roku 1,9 proc. skontrolowanych próbek paliw płynnych u wybranych losowo przedsiębiorców. To minimalnie mniej niż w 2017 r.   ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

Suplementy diety - postępowanie w sprawie zmowy
Suplementy diety - postępowanie w sprawie zmowy

Czy spółka Solgar Polska narzucała sprzedawcom detalicznym ceny suplementów diety? Czy konsumenci nie mogli kupić tych produktów taniej?   ...>

Zaproszenia na pokaz - kara za telefony
Zaproszenia na pokaz - kara za telefony

Spółka Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska) dzwoniła do konsumentów, mimo że się na to nie zgodzili. Urząd nałożył za to karę finansową.   ...>

Polubowne rozwiązywanie sporów dla pasażerów lotniczych
Polubowne rozwiązywanie sporów dla pasażerów lotniczych

Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego został wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.   ...>

UOKiK zaprasza do włączenia się w kampanię "Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!"
UOKiK zaprasza do włączenia się w kampanię "Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!"

Trwa ogólnopolska akcja UOKiK ostrzegająca konsumentów. Dotyczy ona nieuczciwych praktyk rynkowych związanych z inwestowaniem oszczędności. ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości