Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Bezpieczeństwo na rynku usług finansowych - warsztaty dla niesłyszących

< poprzedni | następny > 27.11.2018

Bezpieczeństwo na rynku usług finansowych - warsztaty dla niesłyszących
  • Polski Związek Głuchych realizuje projekt, który ma chronić konsumentów z wadą słuchu przed nieuczciwymi praktykami na rynku finansowym.
  • Warsztaty, filmy i materiały informacyjne są finansowane ze środków UOKiK.
  • Konsumenci dowiedzą się, jak bezpiecznie pożyczać pieniądze i jak je inwestować.

Trwają warsztaty organizowane przez Polski Związek Głuchych (PZG)  ramach projektu „Ochrona praw konsumentów – osób z niepełnosprawnością słuchu”. W każdym województwie PZG organizuje po dwa warsztaty w języku migowym, które dotyczą zagadnień finansowych i praw konsumenckich. Powstaną również filmy instruktażowe – zarówno dla osób z wadą słuchu, jak i pracowników banków. Pierwsi poznają zagadnienia związane ze sprzedażą produktów finansowych, takich jak polisolokaty czy kredyty, drudzy dowiedzą się o potrzebach w zakresie obsługi osób niesłyszących.

Eksperci w języku migowym przybliżą zagadnienia ze świata finansów. Uczestnicy dowiedzą się, jak wygląda ochrona konsumenta na rynku pożyczkowym oraz jak bezpiecznie pożyczać pieniądze. Poznają także strategie inwestowania i poszerzą swoją wiedzę na temat oszczędzania. Zapoznają się ze specyfiką kredytu walutowego, polisolokat oraz obligacji korporacyjnych. Poznają też główne obszary działalności instytucji chroniących konsumentów oraz nadzorujących rynek finansowy, takich jak: Narodowy Bank Polski (NBP), Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG) i Komisja Nadzoru Finansowego (KNF). Nauczą się również dbać o bezpieczeństwo finansów w internecie.

Celem projektu jest ochrona osób głuchych przed zagrożeniami związanymi z zarządzaniem finansami, zwiększenie ich wiedzy o produktach bankowych oraz prawach konsumenckich a także ograniczenie ich barier komunikacyjnych. Ważne jest również podniesienie wiedzy pracowników instytucji finansowych na temat potrzeb osób z wadą słuchu – na tym polega wyjątkowość tego przedsięwzięcia.

Projekt jest finansowany ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Potrwa do 31 grudnia 2018 roku.

Więcej informacji o projekcie można uzyskać w Oddziałach Polskiego Związku Głuchych. Każdy z oddziałów przeprowadza rekrutację do projektu wśród swoich członków, a aktualny harmonogram warsztatów dostępny jest w internecie.

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Oddziały Federacji Konsumentów
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe  UOKiK 
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088, 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, Polski Związek Głuchych, PZG, warsztaty,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Ponad 2,7 mln złotych kary za sprzedaż na pokazach
Ponad 2,7 mln złotych kary za sprzedaż na pokazach

Prezes UOKiK nałożył ponad 2,7 mln złotych kary na firmę VGET POLSKA. Spółka organizowała pokazy handlowe i wprowadzała konsumentów w błąd.  ...>

6,74 mld zł pomocy de minimis w 2017 roku
6,74 mld zł pomocy de minimis w 2017 roku

Pomoc de minimis to wsparcie dla firm, które nie wymaga zgłoszenia Komisji Europejskiej. W 2017 r. udzielono 6,74 mld zł pomocy de minimis, z tego 95 proc. trafiło do mikro-, małych i średnich przedsiębiorców. Rok później – 5,85 mld zł. ...>

Konkurs UOKiK na najlepszą pracę magisterską i doktorską
Konkurs UOKiK na najlepszą pracę magisterską i doktorską

Rusza kolejna edycja konkursu na temat ochrony konkurencji i ochrony konsumentów. Pula nagród wynosi 52 tys. zł. Na prace magisterskie czekamy do 31 października 2019 r., na prace doktorskie do 29 października 2021 r. ...>

Przed wakacjami - co warto wiedzieć?
Przed wakacjami - co warto wiedzieć?

W 87 proc. barów i restauracji na dworcach i stacjach benzynowych może cię spotkać przykra niespodzianka – tak wynika z kontroli Inspekcji Handlowej. Przypominamy, jakie masz wtedy prawa.   ...>

Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich - podsumowanie dwóch lat działania
Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich - podsumowanie dwóch lat działania

Ponad 37 tys. wniosków o polubowne rozstrzygnięcie sporu wpłynęło w latach 2017-2018 do podmiotów uprawnionych.   ...>

Jakość paliw w 2018 roku
Jakość paliw w 2018 roku

Inspekcja Handlowa zakwestionowała w ubiegłym roku 1,9 proc. skontrolowanych próbek paliw płynnych u wybranych losowo przedsiębiorców. To minimalnie mniej niż w 2017 r.   ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE