Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Bezpieczeństwo na rynku usług finansowych - warsztaty dla niesłyszących

< poprzedni | następny > 27.11.2018

Bezpieczeństwo na rynku usług finansowych - warsztaty dla niesłyszących
  • Polski Związek Głuchych realizuje projekt, który ma chronić konsumentów z wadą słuchu przed nieuczciwymi praktykami na rynku finansowym.
  • Warsztaty, filmy i materiały informacyjne są finansowane ze środków UOKiK.
  • Konsumenci dowiedzą się, jak bezpiecznie pożyczać pieniądze i jak je inwestować.

Trwają warsztaty organizowane przez Polski Związek Głuchych (PZG)  ramach projektu „Ochrona praw konsumentów – osób z niepełnosprawnością słuchu”. W każdym województwie PZG organizuje po dwa warsztaty w języku migowym, które dotyczą zagadnień finansowych i praw konsumenckich. Powstaną również filmy instruktażowe – zarówno dla osób z wadą słuchu, jak i pracowników banków. Pierwsi poznają zagadnienia związane ze sprzedażą produktów finansowych, takich jak polisolokaty czy kredyty, drudzy dowiedzą się o potrzebach w zakresie obsługi osób niesłyszących.

Eksperci w języku migowym przybliżą zagadnienia ze świata finansów. Uczestnicy dowiedzą się, jak wygląda ochrona konsumenta na rynku pożyczkowym oraz jak bezpiecznie pożyczać pieniądze. Poznają także strategie inwestowania i poszerzą swoją wiedzę na temat oszczędzania. Zapoznają się ze specyfiką kredytu walutowego, polisolokat oraz obligacji korporacyjnych. Poznają też główne obszary działalności instytucji chroniących konsumentów oraz nadzorujących rynek finansowy, takich jak: Narodowy Bank Polski (NBP), Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG) i Komisja Nadzoru Finansowego (KNF). Nauczą się również dbać o bezpieczeństwo finansów w internecie.

Celem projektu jest ochrona osób głuchych przed zagrożeniami związanymi z zarządzaniem finansami, zwiększenie ich wiedzy o produktach bankowych oraz prawach konsumenckich a także ograniczenie ich barier komunikacyjnych. Ważne jest również podniesienie wiedzy pracowników instytucji finansowych na temat potrzeb osób z wadą słuchu – na tym polega wyjątkowość tego przedsięwzięcia.

Projekt jest finansowany ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Potrwa do 31 grudnia 2018 roku.

Więcej informacji o projekcie można uzyskać w Oddziałach Polskiego Związku Głuchych. Każdy z oddziałów przeprowadza rekrutację do projektu wśród swoich członków, a aktualny harmonogram warsztatów dostępny jest w internecie.

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Oddziały Federacji Konsumentów
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe  UOKiK 
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088, 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, Polski Związek Głuchych, PZG, warsztaty,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne
Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne

Przypadkowe połknięcie magnesów lub baterii jest coraz większym problemem wśród dzieci - rodzice powinni być świadomi tego ryzyka.   ...>

Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida
Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty trzem przedsiębiorcom, którzy namawiali w internecie i podczas różnych wydarzeń do inwestowania w FutureNet, FutureAdPro lub przystępowania do sieci NetLeaders. ...>

Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać
Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać

Drugi laptop za darmo, wakacje życia na Zanzibarze, 6 tys. dolarów zarobku dziennie? Uważaj, oferty zbyt piękne przeważnie nie są prawdziwe.   ...>

Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku
Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku

UOKiK, Ministerstwo Rolnictwa i KOWR zaprezentowały planowane zmiany w obszarze przeciwdziałania nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi. ...>

Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku
Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku

Jak głośna będzie lodówka? Ile wody zużyje pralka? Te informacje znajdziesz na nowych etykietach energetycznych zamieszczanych na sprzęcie AGD i RTV.   ...>

Zmiany w prawie ochrony konkurencji
Zmiany w prawie ochrony konkurencji

Doprecyzowanie uprawnień dochodzeniowych Urzędu, ściślejsza współpraca organów antymonopolowych, zmiany w zakresie kar finansowych czy programie łagodzenia kar leniency.   ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE