Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Zaproszenie na konferencję z okazji Światowego Dnia Konsumenta

< poprzedni | następny > 28.02.2019

Zaproszenie na konferencję z okazji Światowego Dnia Konsumenta

Zapraszamy na konferencję UOKiK „System ochrony konsumentów w Polsce wyzwania”, która odbędzie się 13 marca 2019 r. w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii. 

Tegoroczną konferencję z okazji Światowego Dnia Konsumenta poświęcimy dyskusji o systemie ochrony konsumentów w Polsce. Konsumenci są ważnymi uczestnikami rynku ― ich decyzje związane z nabywaniem produktów i usług wpływają na sytuację finansową oraz dynamikę rozwoju przedsiębiorstw, a tym samym na kondycję gospodarki. Jednocześnie to oni właśnie są słabszą stroną transakcji ― pod względem możliwości negocjacyjnych, stopnia poinformowania, czy znajomości jakości i bezpieczeństwa produktów. Dlatego też konsumenci muszą być chronieni przez szczególne przepisy prawa i ich skuteczną egzekucję, a także przez system organów nadzorujących rynek.

Podczas konferencji poruszymy temat egzekucji prawa konsumenckiego w wymiarze publiczno- i prywatnoprawnym. Pierwszy dotyczy działań Prezesa UOKiK i zabezpiecza interesy konsumentów jako zbiorowości. Drugi zaś odnosi się do egzekucji prawa w sprawach indywidualnych i jest prowadzony przez sądy. Zastanowimy się jak synchronizować działania w obydwu wymiarach, aby zbudować komplementarny, skuteczny system dochodzenia roszczeń. Porozmawiamy również o tym jak zintensyfikować egzekwowanie przepisów w stosunku do przedsiębiorców zakłócających funkcjonowanie rynku lub naruszających prawa konsumentów.

Dyskusja poświęcona zostanie także systemowi nadzoru rynku w Polsce i  możliwych kierunków jego reformy. Głównym założeniem planowanych zmian jest usprawnienie funkcjonowania tego systemu w dobie wyzwań wynikających z globalizacji handlu, postępu technologicznego oraz nadal znacznego udziału wyrobów niezgodnych i niebezpiecznych w obrocie na terenie UE.

Wystąpienia panelistów poprzedzi uroczysta część konferencji związana z 20-leciem istnienia instytucji rzecznika konsumentów. Miejscy i powiatowi rzecznicy zapewniają konsumentom bezpłatną pomoc prawną w sprawach indywidualnych, występują do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów, a także wytaczają powództwa na rzecz konsumentów. Z okazji jubileuszu Prezes UOKiK przyzna wyróżnienia rzecznikom, którzy poprzez swoje zaangażowanie i działalność w sposób szczególny przyczyniają się do lepszej ochrony praw i interesów konsumentów.

Konferencja odbędzie się 13 marca 2019 roku (środa) w godz. 9.00-15.30 w   Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii, w Sali pod Kopułą (Warszawa, pl. Trzech Krzyży 3/5).  

Do udziału w wydarzeniu zapraszamy w szczególności przedstawicieli środowisk konsumenckich, przedsiębiorców, prawników i akademików.

Prosimy o rejestrację za pomocą systemu on-line. Uczestnictwo jest bezpłatne.

Program do pobrania:
https://www.uokik.gov.pl/download.php?id=19119

Dodatkowe informacje:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Katarzyna Mizerska
tel. 22 55 60 502
e-mail: katarzyna.mizerska@uokik.gov.pl

Tagi: zaproszenie, Światowy Dzień Konsumenta, wydarzenie, konferencja, ochrona konsumentów, konsumenci, rzecznicy, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Przeszukanie UOKiK: Dell
Przeszukanie UOKiK: Dell

UOKiK przeprowadził przeszukania w siedzibach przedsiębiorców z sektora informatycznego.   ...>

Jakość paliw w 2018 roku
Jakość paliw w 2018 roku

Inspekcja Handlowa zakwestionowała w ubiegłym roku 1,9 proc. skontrolowanych próbek paliw płynnych u wybranych losowo przedsiębiorców. To minimalnie mniej niż w 2017 r.   ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

Suplementy diety - postępowanie w sprawie zmowy
Suplementy diety - postępowanie w sprawie zmowy

Czy spółka Solgar Polska narzucała sprzedawcom detalicznym ceny suplementów diety? Czy konsumenci nie mogli kupić tych produktów taniej?   ...>

Zaproszenia na pokaz - kara za telefony
Zaproszenia na pokaz - kara za telefony

Spółka Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska) dzwoniła do konsumentów, mimo że się na to nie zgodzili. Urząd nałożył za to karę finansową.   ...>

Polubowne rozwiązywanie sporów dla pasażerów lotniczych
Polubowne rozwiązywanie sporów dla pasażerów lotniczych

Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego został wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.   ...>

UOKiK zaprasza do włączenia się w kampanię "Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!"
UOKiK zaprasza do włączenia się w kampanię "Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!"

Trwa ogólnopolska akcja UOKiK ostrzegająca konsumentów. Dotyczy ona nieuczciwych praktyk rynkowych związanych z inwestowaniem oszczędności. ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości