Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

UOKiK nagrodzony

< poprzedni | następny > 01.03.2019

UOKiK nagrodzony
  • Stowarzyszenie Rzeczników Konsumentów doceniło zaangażowanie i pomoc urzędu.
  • Statuetkę odebrał prezes UOKiK Marek Niechciał podczas międzynarodowej konferencji w Katowicach.

- Dziękuję za tę nagrodę i jednocześnie dedykuję ją całemu zespołowi UOKiK, który współpracuje z rzecznikami konsumentów na co dzień. Wasze sygnały są podstawą naszych postępowań a nasze decyzje są pomocą w dochodzeniu roszczeń przez konsumentów, których reprezentujecie – powiedział Marek Niechciał Prezes UOKiK.  

Powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów działają w Polsce od lutego 1999 roku.  Jest ich ponad 370. Rocznie udzielają blisko 500 tys. porad, przygotowują około  50 tys. wystąpień do przedsiębiorców, oraz ponad 700 pozwów i 3 tys. postępowań sądowych. Krzysztof Podgórski, Prezes Stowarzyszenia Rzeczników Konsumentów zwraca uwagę, że sprawy, którymi zajmują się rzecznicy są bardzo różne, czasami z pozoru wydają się błahe, ale  bardzo często kończą się na sali sądowej i wymagają znajomości wielu  nie tylko „konsumenckich” aktów prawnych.

- Rzecznikom, którzy w systemie ochrony konsumenta, czyli każdego z nas są już od 20 lat – dziękuję za każdy sygnał o nieprawidłowości, każdy pozew, każdą pozytywnie zakończoną sprawę  – powiedział Marek Niechciał odbierając nagrodę z rąk prezesa Stowarzyszenia Rzeczników Konsumentów Krzysztofa Podgórskiego.

VI Międzynarodowa Konsumencka Konferencja Naukowa z okazji 20-lecia rzeczników konsumentów odbywa się  w Katowicach. O przyszłości tej instytucji rozmawiają przedstawiciele świata nauki, przedsiębiorcy oraz organizacje.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088, 22 55 60 345
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, ochrona konkurencji, nagroda, Stowarzyszenie Rzeczników Konsumentów

Galeria zdjęć

 

Warto przeczytać

Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne
Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne

Przypadkowe połknięcie magnesów lub baterii jest coraz większym problemem wśród dzieci - rodzice powinni być świadomi tego ryzyka.   ...>

Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida
Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty trzem przedsiębiorcom, którzy namawiali w internecie i podczas różnych wydarzeń do inwestowania w FutureNet, FutureAdPro lub przystępowania do sieci NetLeaders. ...>

Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać
Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać

Drugi laptop za darmo, wakacje życia na Zanzibarze, 6 tys. dolarów zarobku dziennie? Uważaj, oferty zbyt piękne przeważnie nie są prawdziwe.   ...>

Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku
Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku

UOKiK, Ministerstwo Rolnictwa i KOWR zaprezentowały planowane zmiany w obszarze przeciwdziałania nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi. ...>

Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku
Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku

Jak głośna będzie lodówka? Ile wody zużyje pralka? Te informacje znajdziesz na nowych etykietach energetycznych zamieszczanych na sprzęcie AGD i RTV.   ...>

Zmiany w prawie ochrony konkurencji
Zmiany w prawie ochrony konkurencji

Doprecyzowanie uprawnień dochodzeniowych Urzędu, ściślejsza współpraca organów antymonopolowych, zmiany w zakresie kar finansowych czy programie łagodzenia kar leniency.   ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE