Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Tydzień konsumenta - filmiki z poradami od stowarzyszenia Aquila

< poprzedni | następny > 11.03.2019

Tydzień konsumenta - filmiki z poradami od stowarzyszenia Aquila
  • 15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta.
  • Z tej okazji przez cały tydzień przypominamy o twoich prawach.
  • Śledź @UOKiKgovPL na Twitterze – znajdziesz tam porady, filmiki i quizy.

Wszyscy jesteśmy konsumentami -  stwierdził 15 marca 1962 r. prezydent USA John F. Kennedy. W rocznicę tych słów obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Konsument powinien być świadomy swoich praw i z nich korzystać, więc razem ze Stowarzyszeniem Aquila przypominamy kilka, które mogą się przydać w codziennym życiu.

Filmy, porady, quizy

Zepsuł ci się nowy smartfon? Jesteś niezadowolony z e-zakupów? Organizator wakacyjnego wyjazdu nie wywiązał się z umowy? Do twojego mieszkania zapukał przedstawiciel nieuczciwej firmy energetycznej? Śledź w tym tygodniu profil UOKiK na Twitterze, a dowiesz się, jakie masz prawa w takich sytuacjach. Odpowiedzi znajdziesz w kilkuminutowych filmach. Na podstawie scenek z codziennego życia pokazują one, jakich błędów unikać, jak rozwiązać problem, czego można żądać oraz gdzie szukać pomocy. Po obejrzeniu każdego filmu będziesz mógł sprawdzić swoją wiedzę w miniquizie. Dostaniesz także poradę dnia. Codziennie zaprezentujemy inny temat. Dziś (poniedziałek) zaczynamy od reklamacji. Jutro – zakupy przez internet, w środę – oszustwa energetyczne, w czwartek – prawa osób zadłużonych, a w piątek – problemy z lotem i biurem podróży.

Filmy przygotowało Stowarzyszenie Aquila, a sfinansował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. To organizacja konsumencka, która od 1 czerwca 2018 roku pomaga konsumentom oszukanym przez firmy sprzedające prąd, gaz lub usługi telekomunikacyjne. Prawnicy Stowarzyszenia Aquila obsługują adres porady@dlakonsumentow.pl i mailowo rozwiązują problemy konsumentów. Organizacja ta – w konsorcjum z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej – wygrała też ostatnio konkurs na udzielanie przez najbliższe dwa lata bezpłatnej pomocy konsumentom.

Obchody Dnia Konsumenta

Z okazji Światowego Dnia Konsumenta zapraszamy na konferencję UOKiK „System ochrony konsumentów w Polsce ―wyzwania”. Odbędzie się ona w środę 13 marca w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii. Połączona będzie z obchodami 20-lecia rzeczników konsumentów, którzy udzielają co roku około pół miliona porad.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumenta, Światowy Dzień Konsumenta, prawa konsumenta, reklamacje, porady, Aquila

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Seniorze, nie daj się nabrać na pokazach!
Seniorze, nie daj się nabrać na pokazach!

Zaproszenie na pokaz handlowy pod pretekstem bezpłatnych badań, nieistniejące promocje, konkursy, w których warunkiem odbioru nagrody jest zakup. To niektóre praktyki, z którymi konsument może się spotkać na prezentacjach. ...>

Kontrola koncentracji w 2018 roku
Kontrola koncentracji w 2018 roku

W 2018 r. UOKiK wydał 228 zgód na połączenia i przejęcia przedsiębiorców. To najwięcej decyzji od 11 lat. Celem kontroli koncentracji jest ochrona rynków przed zakłóceniem reguł konkurencji, np. monopolizacją.   ...>

Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji
Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji

Jest pierwsza decyzja UOKiK w sprawie sprzedaży obligacji korporacyjnych spółki GetBack - Polski Dom Maklerski ma zapłacić 2 mln zł kary. Urząd wszczął też postępowanie przeciw spółce GetBack. ...>

Czy kupujemy miód dobrej jakości?
Czy kupujemy miód dobrej jakości?

Lipowy, gryczany, manuka – czy kupujemy miód dobrej jakości? Inspekcja Handlowa w II kwartale 2018 r. zbadała 269 partii miodu, miała zastrzeżenia do 48 z nich. ...>

Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK
Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK

Serwisy HotAwards i HotPrizes były promowane w taki sposób, aby sugerować konsumentom, że biorą udział w konkursie. W rzeczywistości aby „wygrać”, należałoby wysłać SMS-y kosztujące nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. ...>

Spory o żywność - nowe rozwiązania
Spory o żywność - nowe rozwiązania

Bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia kosztów, szybko możesz rozwiązać swój problem dotyczący zakupu jedzenia czy napojów. ...>

Niedozwolony podział rynku przewozów
Niedozwolony podział rynku przewozów

Dwóch przedsiębiorców podzieliło między sobą rynek lokalnych przewozów pasażerskich.  Inicjatorem porozumienia był PKS w Pile. Za naruszenie konkurencji na spółkę nałożono karę ponad  95 tys. zł.   ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości