Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

UOKiK zaprasza do włączenia się w kampanię "Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!"

< poprzedni | następny > 17.04.2019

UOKiK zaprasza do włączenia się w kampanię "Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!"
  • Trwa ogólnopolska akcja UOKiK ostrzegająca konsumentów.
  • Dotyczy nieuczciwych praktyk rynkowych związanych z inwestowaniem oszczędności.
  • Kampanię wsparło już kilkudziesięciu partnerów.

Kampania społeczna UOKiK ma na celu zwrócenie uwagi na zagrożenie nieuczciwymi praktykami rynkowymi przy zawieraniu umów związanych z oszczędzaniem. Problem jest poważny ― nawet bardzo ryzykowne inwestycje mogą być przedstawiane jako bezpieczne, np. lokaty, obligacje, nieruchomości czy złoto i diamenty. Dla konsumentów może to oznaczać znaczne straty finansowe bądź nawet całkowitą utratę życiowych oszczędności. Kampania rozpoczęła się w lutym 2019 r.

Uważaj! To Twoje oszczędności

UOKiK udostępnia w związku z tym 30-sekundowy spot przeznaczony do emisji w telewizji i radiu. Ostrzega w nim, że duży i szybki zysk zawsze oznacza duże ryzyko. Przypomina też, aby sprawdzić ofertę, nie spieszyć się z decyzją i nie podpisywać umowy pod presją.

Zachęcamy do włączenia się w akcję media i instytucje. Dzięki temu będzie można ostrzec więcej konsumentów.

Wspólne działania

Do tej pory komunikat można było obejrzeć lub usłyszeć m.in. w telewizji, radiu, środkach komunikacji miejskiej oraz na dworcach centralnych. Było to możliwe dzięki uprzejmości partnerów, którzy zgodzili się na emisję na niekomercyjnych warunkach:

  • w telewizji: NC+ (Canal+ Sport), Telewizja Polska (TVP1, TVP2), Telewizja PULS (TV PULS, PULS 2), TV Trwam, Viacom International Media Networks w Polsce (Comedy Central Polska, Comedy Central Family, Paramont Channel, MTV PL);
  • radio: Polskie Radio Pomorza i Kujaw PIK, Polskie Radio Koszalin, Polskie Radio Lublin, Polskie Radio SA, Polskie Radio Białystok, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Maryja, Radio Olsztyn, Radio Opole, Radio Poznań, Radio Zachód, Radio Nadzieja, RMF FM;
  • na ekranach LCD oraz w Internecie: MPK Kielce, MPK Kraków, MPK Wrocław, MZK Gorzów, MZK Toruń, MZK Zielona Góra, Poczta Polska, Polskie Koleje Państwowe S.A., WPROST.PL, Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie.

W kampanię włączyły się także samorządy i lokalne media.

 

Dodatkowe informacje:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Magdalena Trusińska
tel. 22 55 60 136
e-mail: magdalena.trusinska@gmail.com

Tagi: ochrona konsumentów, ostrzeżenie konsumenckie, oszustwo, inwestycje, oszczędności, finanse

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Polubowne rozwiązywanie sporów dla pasażerów lotniczych
Polubowne rozwiązywanie sporów dla pasażerów lotniczych

Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego został wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.   ...>

UOKiK zaprasza do włączenia się w kampanię "Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!"
UOKiK zaprasza do włączenia się w kampanię "Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!"

Trwa ogólnopolska akcja UOKiK ostrzegająca konsumentów. Dotyczy ona nieuczciwych praktyk rynkowych związanych z inwestowaniem oszczędności. ...>

Tajemniczy klient - UOKiK w sklepach z elektroniką
Tajemniczy klient - UOKiK w sklepach z elektroniką

Pracownicy UOKiK sprawdzili 16 dużych sklepów z elektroniką w całej Polsce.  To do tej pory największa akcja, w której wcielili się w tajemniczego klienta.   ...>

Kartel (samochodów) wielkiej wagi?
Kartel (samochodów) wielkiej wagi?

Dilerzy ciężarówek mogli stworzyć kartel, który od 2011 r. dzielił polski rynek. W efekcie nabywcy samochodów mogli płacić wyższe ceny i zostać pozbawieni możliwości wyboru sprzedawcy.   ...>

Międzynarodowy apel do firm Apple i Google
Międzynarodowy apel do firm Apple i Google

Aplikacje ściągane na telefon mogą prosić konsumentów o dostęp do różnych danych, które będą potem wykorzystywać.  UOKiK wspólnie z 26 organami ochrony konsumentów apeluje o zmiany. ...>

Ochrona konkurencji - najnowsze działania UOKiK
Ochrona konkurencji - najnowsze działania UOKiK

Postępowanie antymonopolowe dotyczące podziału rynku energii cieplnej w Warszawie, w tym zarzuty dla menadżerów firm. Przeszukania w siedzibach przedsiębiorców z branży informatycznej.   ...>

Seniorze, nie daj się nabrać na pokazach!
Seniorze, nie daj się nabrać na pokazach!

Zaproszenie na pokaz handlowy pod pretekstem bezpłatnych badań, nieistniejące promocje, konkursy, w których warunkiem odbioru nagrody jest zakup. To niektóre praktyki, z którymi konsument może się spotkać na prezentacjach. ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości