Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Zastrzeżenia: Vectra - Multimedia Polska

< poprzedni | następny > 08.05.2019

Zastrzeżenia: Vectra - Multimedia Polska
  • UOKiK wystosował zastrzeżenia do przejęcia przez Vectra kontroli nad Multimedia Polska.
  • Koncentracja może ograniczać konkurencję w kilkunastu miastach w Polsce.
  • Zastrzeżenia nie przesądzają o końcowej decyzji w tej sprawie.

Uczestnicy transakcji zajmują się dostawą m.in. telewizji kablowej oraz dostępu do Internetu. Ze względu na możliwe zagrożenie dla konkurencji postępowanie zostało skierowane do drugiego etapu. Urząd  musiał bowiem zbadać rynki, na które koncentracja wywiera wpływ oraz zbadać udziały Vectra i Multimediów Polska.

- Nasze analizy wskazują, że koncentracja może doprowadzić do ograniczenia konkurencji na dwóch rynkach: dostępu do płatnej telewizji w 21 miastach w Polsce i internetu stacjonarnego w 29 miejscowościach. Dlatego przedstawiliśmy Vectrze zastrzeżenia do koncentracji. Przedsiębiorca ma teraz 14 dni na odpowiedź, może ten termin wydłużyć o kolejne dwa tygodnie – mówi wiceprezes UOKiK, Michał Holeksa.

W sprawach, w których istnieje uzasadnione prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji w wyniku dokonania koncentracji, Prezes UOKiK przedstawia przedsiębiorcy lub przedsiębiorcom uczestniczącym w koncentracji zastrzeżenia wobec planowanej transakcji. Zastrzeżenia zawierają uzasadnienie i nie przesądzają o końcowym rozstrzygnięciu postępowania.

Zgodnie z przepisami przedsiębiorcy mają 14 dni na odniesienie się do zastrzeżeń. Ten termin może zostać wydłużony na ich wniosek o kolejne dwa tygodnie.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konkurencji, kontrola koncentracji, Vectra, Multimedia Polska, telewizja

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Polski Prąd i Gaz ma zwrócić opłaty za rozwiązanie umów - decyzja Prezesa UOKiK
Polski Prąd i Gaz ma zwrócić opłaty za rozwiązanie umów - decyzja Prezesa UOKiK

Spółka Polski Prąd i Gaz stosowała w umowach z konsumentami postanowienia niedozwolone ...>

Bezpieczne tankowanie - jakość paliw w 2019 roku
Bezpieczne tankowanie - jakość paliw w 2019 roku

Przed długim weekendem przypominamy konsumentom, że samodzielnie mogą sprawdzić jakość paliw na skontrolowanych stacjach. Wystarczy zajrzeć na mapę na stronie internetowej UOKiK.  ...>

Zabawki pod lupą UOKiK i Inspekcji Handlowej
Zabawki pod lupą UOKiK i Inspekcji Handlowej

W zeszłym roku Inspekcja Handlowa skontrolowała ponad 2,6 tys. zabawek, stwierdzając nieprawidłowości w 0,7 tys. z nich. Obejrzyj nasz najnowszy film, aby zobaczyć w jaki sposób poddajemy zabawki testom laboratoryjnym oraz na co zwrócić uwagę kupując dziecku zabawkę. ...>

Bezpieczeństwo wysokich krzesełek dla dzieci - kontrola Inspekcji Handlowej
Bezpieczeństwo wysokich krzesełek dla dzieci - kontrola Inspekcji Handlowej

Inspekcja Handlowa sprawdziła bezpieczeństwo wysokich krzesełek dla dzieci. Zakwestionowała około 40 proc. z nich. Dobra wiadomość dla rodziców – nieprawidłowości dotyczyły jedynie oznakowania. ...>

Uwaga na oszustów żerujących na koronawirusie - ostrzeżenie Prezesa UOKiK
Uwaga na oszustów żerujących na koronawirusie - ostrzeżenie Prezesa UOKiK

W czasie niepewności na rynkach finansowych ostrożnie podchodźmy do ofert dużego zysku bez ryzyka. Uważajmy także na propozycje szkoleń i zbiórek, które dostajemy od nieznanych osób czy organizacji. ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Wysokie ceny - działania UOKiK
Wysokie ceny - działania UOKiK

Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK, podjął decyzję o powołaniu zespołu, który przyjrzy się wzrostom cen żywności i produktów higienicznych.   ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE