Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Sprzedaż na pokazach - kolejne decyzje

< poprzedni | następny > 10.06.2019

Sprzedaż na pokazach - kolejne decyzje
  • Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał dwie decyzje dotyczące firm organizujących pokazy handlowe.
  • Vitaldream oraz R.A.M. Polska sprzedawały Aplikator Pola Magnetycznego.
  • Firmy wprowadzały konsumentów w błąd co do właściwości urządzenia.


Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK

Urząd wszczął postępowania przeciwko Vitaldream (obecnie w likwidacji) z Białych Błot oraz R.A.M. Polska z Opalenicy pod koniec 2018 roku. Przedsiębiorcy prowadzili sprzedaż poza lokalem - organizując pokazy handlowe. Sprzedawali głównie urządzenie o nazwie Aplikator Pola Magnetycznego (APM). Za wprowadzanie klientów w błąd muszą w sumie zapłacić prawie 80 tys. złotych.

W trakcie prezentacji konsumenci otrzymywali broszurę  na temat leczniczych właściwości pola magnetycznego. Mogło to sugerować, że zastosowanie urządzenia jest szersze, niż wynika z instrukcji obsługi. Co więcej, nawet informacje zawarte w instrukcji użytkowania nie zostały potwierdzone klinicznie – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Ponadto, w przypadku obu firm prowadzący pokaz zachęcali do zakupu w ramach „promocji”. Urząd ustalił jednak, że sprzedaż następowała każdorazowo po standardowych cenach. Natomiast, informacji o ofercie firm nadano kształt tzw. uciekającej okazji. Urząd nakazał obu firmom zaniechanie stosowania niedozwolonych praktyk.

Kara dla firmy Vitaldream wyniosła prawie 41 tys. zł (40 812 zł). Ponadto przedsiębiorca musi poinformować o  decyzji UOKiK wszystkich klientów,  z którymi podpisał umowy między 1 czerwca 2016 r. a 15 maja 2019 r. Kara dla R.A.M. Polska to prawie 38 tys. zł (37 878 zł). Firma musi poinformować o decyzji Urzędu wszystkich klientów, z którymi zawarła umowy między 10 stycznia 2017 r. a 15 maja 2019 r.

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Regionalne Ośrodki Konsumenckie: 22 299 60 90 – Dlakonsumenta.pl

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, pokazy, decyzja, postępowanie, marketing bezpośredni, Vitaldream, R.A.M.

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Działania UOKiK i IH w skupach jabłek
Działania UOKiK i IH w skupach jabłek

Rynek rolno-spożywczy znajduje się pod baczną obserwacją Prezesa UOKiK. Najnowsze działania dotyczą kontroli w skupach jabłek.   ...>

Wyprawka szkolna - kontrola IH
Wyprawka szkolna - kontrola IH

Buty, ubrania, worki szkolne i plecaki – jakie mają oznakowanie? Czy nie zawierają niebezpiecznych substancji? Jaka jest ich jakość? Sprawdziliśmy to. ...>

#UOKiKtestuje - tornistry
#UOKiKtestuje - tornistry

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przetestował 10 modeli tornistrów. Czy mają odblaski, jak funkcjonalne są ich uchwyty, szelki i budowa, ile ważą, czy wytrzymają upadki i obciążenia.   ...>

Chcesz zaciągnąć pożyczkę? Uważaj na wyższe koszty
Chcesz zaciągnąć pożyczkę? Uważaj na wyższe koszty

Od 1 lipca nie obowiązują już przepisy z tarczy antykryzysowej, które mocno ograniczały pozaodsetkowe koszty kredytów konsumenckich. Teraz pożyczki, zwłaszcza chwilówki, mogą być nawet pięciokrotnie droższe – policz koszty, zanim podpiszesz umowę. ...>

Filmy, muzyka, rozrywka - interwencje Prezesa UOKiK
Filmy, muzyka, rozrywka - interwencje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK przeprowadził 4 interwencje na rynku usług medialnych. W efekcie przedsiębiorcy usunęli nieprawidłowości, a konsumenci otrzymali rekompensaty. ...>

Niezamówione usługi dodatkowe - kolejne postępowania Prezesa UOKiK względem telekomów
Niezamówione usługi dodatkowe - kolejne postępowania Prezesa UOKiK względem telekomów

Przedłużasz lub zawierasz umowę z operatorem telefonii komórkowej? Pamiętaj, że musisz zostać zapytany, czy zgadzasz się na włączenie płatnych usług dodatkowych. ...>

Wyprzedaże - takie same prawa
Wyprzedaże - takie same prawa

Szał wyprzedaży trwa, obniżki wkrótce mogą sięgnąć do -80 proc. W szale wakacyjnych zakupów łatwo stracić głowę i dokonać niewłaściwego wyboru.   ...>

Nieautoryzowane transakcje bankowe - postępowania wyjaśniające
Nieautoryzowane transakcje bankowe - postępowania wyjaśniające

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające, w których sprawdzi, jak banki rozpatrują reklamacje konsumentów związane z kradzieżą pieniędzy z konta oraz jakie stosują mechanizmy uwierzytelniania transakcji.   ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba CywilnaUE