Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Spółka Tele2 naruszyła prawa konsumentów
< poprzedni | następny > 12.06.2006
Konsumenci mają prawo wiedzieć, z ilu bezpłatnych minut połączeń telefonicznych skorzystali - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński. W wyniku interwencji UOKiK Tele2 wycofało się z niedozwolonych praktyk
Urząd przeanalizował dwie oferty Tele2. Pierwsza -„dobry wieczór i weekend” daje możliwość korzystania z bezpłatnych połączeń w dni powszednie w godz. 18-8 oraz w weekendy i święta. Z drugiej oferty - uprawniającej do darmowych rozmów w soboty - mogą korzystać osoby mające podpisaną ze spółką umowę na rok.
Jak ustalił UOKiK w toku postępowania administracyjnego, spółka nie informowała konsumentów o wykorzystanych przez nich bezpłatnych połączeniach. Wraz z fakturą przesyłała zbiorcze dane. Nie wyszczególniano ilości jednostek rozliczeniowych oddzielnie dla połączeń płatnych i bezpłatnych.
W związku z tym klienci, chcąc uzyskać pełną i niewprowadzającą w błąd informację, musieli zwracać się o przesłanie szczegółowego, płatnego wykazu rozmów.
W ocenie UOKiK, opisana powyżej praktyka naruszała interes ekonomiczny konsumentów i jako taka nie powinna być stosowana przez Tele2. W wyniku prowadzonego przez Urząd postępowania spółka zmieniła swoją politykę i od 10 lutego br. konsumenci są informowani prawidłowo, tzn. na fakturze odrębnie wykazywane są połączenia płatne i odrębnie połączenia bezpłatne.
Dodatkowe informacje:
Elżbieta Anders, rzecznik prasowy UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
faks 22 826 11 86
E-mail eanders@uokik.gov.pl
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (115,5 KB, doc)
- Decyzja Prezesa UOKiK (96,66 KB, pdf)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie