Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Zielona i cyfrowa Europa - Nowy program na rzecz konsumentów

< poprzedni | następny > 22.11.2021

Zielona i cyfrowa Europa - Nowy program na rzecz konsumentów
  • Jak zapewnić konsumentom skuteczną ochronę w świecie cyfrowym? Jak dać im szansę na zrównoważoną konsumpcję z korzyścią dla klimatu i środowiska?
  • W związku z nowymi wyzwaniami Komisja Europejska przygotowała „Nowy program na rzecz konsumentów” z priorytetami na najbliższe 5 lat.
  • Dziś dyskutujemy o nim w Polsce podczas Dialogu Konsumenckiego, w którym biorą udział m.in. Didier Reynders - Komisarz ds. Sprawiedliwości w Komisji Europejskiej i Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
  • Zapraszamy do oglądania transmisji na YouTube (od godz. 15 hasło: 221121).

Transformacja ekologiczna i cyfrowa, a także odbudowa gospodarki po zakończeniu pandemii COVID-19 to wyzwania dla Komisji Europejskiej i krajowych organów ochrony konsumentów na najbliższe 5 lat. Jak im sprostać? KE opracowała „Nowy program na rzecz konsumentów” - proponuje w nim kluczowe działania, które należy podjąć na szczeblu europejskim i krajowym. Aby jak najlepiej dostosować proponowane rozwiązania do potrzeb poszczególnych państw, Komisja organizuje dialogi konsumenckie. To sposób, aby wyjaśnić obywatelom krajów UE realizowane zmiany i wysłuchać opinii konsumentów z różnych Państw Członkowskich UE. Taki dialog odbywa się dziś w Polsce.


Pobierz wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego

- Wspólnie z KE chcemy zapewnić polskim konsumentom, którzy coraz częściej dokonują transakcji przez internet, równie wysoki poziom ochrony jak w przypadku korzystania z tradycyjnych kanałów sprzedaży oraz dostosować przepisy do szybko postępującej transformacji cyfrowej. Kolejna ważna sprawa to dostarczenie konsumentom lepszych informacji na temat odpowiedzialnej konsumpcji i zrównoważonego rozwoju, w tym trwałości produktów, aby ułatwić im podejmowanie świadomych decyzji zakupowych – mówi Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Dialog konsumencki w Polsce

W dzisiejszym wydarzeniu, które odbędzie się online w godz. 15.00-17.30, wezmą udział przedstawiciele UOKiK i KE, organizacji konsumenckich, biznesu i środowisk akademickich. Komisarz ds. Sprawiedliwości Didier Reynders opowie o „Nowym programie na rzecz konsumentów”, a Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przedstawi wyzwania polityki ochrony konsumentów w Polsce. Dyskusje będą się koncentrować wokół dwóch ważnych kwestii: ochrony konsumentów w świecie cyfrowym oraz próby odpowiedzi na pytanie, jak konsument może być głównym aktorem w zielonej transformacji. Pobierz cały program.

Jak obejrzeć transmisję?

  • Śledź wydarzenie na żywo w poniedziałek 22 listopada w godz. 15.00-17.30 na YouTube w języku polskim i angielskim (z tłumaczeniem) pod adresem: https://streamyourmeeting.eu/consumerdialogue221121/ Password: 221121
  • Dialog konsumencki można również obejrzeć używając powyższego linku i hasła w ciągu miesiąca po wydarzeniu.

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, Komisja Europejska, Dialog Konsumencki

Pliki do pobrania

Galeria zdjęć

 

Warto przeczytać

Kary za promowanie systemów typu piramida - decyzje Prezesa UOKiK
Kary za promowanie systemów typu piramida - decyzje Prezesa UOKiK

Przedsiębiorcy Mateusz Gużda, Zbigniew Lemański i Bartłomiej Żukiewicz propagowali zakazane systemy promocyjne typu piramida – stwierdził Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.   ...>

Przewaga kontraktowa - nowe przepisy
Przewaga kontraktowa - nowe przepisy

Dziś weszła w życie nowa ustawa o przewadze kontraktowej. Wprowadzone zmiany poprawią sytuację rolników i dostawców produktów w kontaktach z największymi podmiotami na rynku rolno-spożywczym.   ...>

InPost zmienia praktyki po interwencji Prezesa UOKiK
InPost zmienia praktyki po interwencji Prezesa UOKiK

Brak opłat za weryfikację przesyłek, których wymiary nie zgadzają się z podanymi przez konsumenta, wydłużenie terminu na odbiór przesyłek z punktów o ograniczonej dostępności – to niektóre ze zmian wdrażanych przez przedsiębiorcę.   ...>

Kulki magnetyczne - niebezpieczna zabawka. Kontrola
Kulki magnetyczne - niebezpieczna zabawka. Kontrola

W związku z informacjami medialnymi o wypadkach związanych z kulkami magnetycznymi, Inspekcja Handlowa przeprowadziła interwencyjną kontrolę.   ...>

"Obligacje społeczne" - postępowanie wyjaśniające Prezesa UOKiK
"Obligacje społeczne" - postępowanie wyjaśniające Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające wobec spółek Obligacje Społeczne Prosta SA, KFG SA, KFG Leasing sp. z o.o. i Prius29 Sp. z o.o.   ...>

Zmowa rynkowa? Daj sygnał! - rusza kampania Prezesa UOKiK
Zmowa rynkowa? Daj sygnał! - rusza kampania Prezesa UOKiK

Dziś – z okazji Światowego Dnia Konkurencji - startuje kampania „Zmowa rynkowa? Daj sygnał!”, która ma zwiększyć świadomość na temat naruszeń prawa konkurencji i zachęcić pracowników firm do przeciwdziałania im.   ...>

UOKiK dla nauczycieli - portal konsument.edu.pl
UOKiK dla nauczycieli - portal konsument.edu.pl

Uczysz w szkole? Prowadzisz zajęcia dla młodzieży? Być może jesteś rodzicem? Wykorzystaj bezpłatne, nowoczesne narzędzie edukacyjne konsument.edu.pl. ...>

Nieautoryzowane transakcje bankowe - postępowania wyjaśniające
Nieautoryzowane transakcje bankowe - postępowania wyjaśniające

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające, w których sprawdzi, jak banki rozpatrują reklamacje konsumentów związane z kradzieżą pieniędzy z konta oraz jakie stosują mechanizmy uwierzytelniania transakcji.   ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba CywilnaUE