Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Postępowanie przeciwko PZU
< poprzedni | następny > 27.09.2006
Czy Powszechny Zakład Ubezpieczeń nadużył swojej pozycji w zakresie dobrowolnych ubezpieczeń komunikacyjnych AC? Wyjaśni to postępowanie wszczęte przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Przedmiotem postępowania antymonopolowego wszczętego przez Prezesa UOKiK we wrześniu 2006 r. jest system dobrowolnych ubezpieczeń komunikacyjnych AC. Z wnioskiem o zbadanie sprawy zwrócił się do Prezesa Urzędu Cech Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorców w Jeleniej Górze. W jego toku Prezes Urzędu sprawdzi, czy PZU naruszył prawo różnicując zasady wypłaty odszkodowania w zależności od miejsca naprawy samochodu.
Wątpliwości UOKiK budzi praktyka ubezpieczyciela polegająca na uprzywilejowaniu sieci autoryzowanych zakładów (Sk?da Auto Polska oraz Peugeot Polska) przez Powszechny Zakład Ubezpieczeń. Zgodnie z ustaleniami Urzędu, PZU wprowadza do umów AC klauzule, które różnicują wysokość wypłacanego odszkodowania w zależności od miejsca naprawy samochodu. W przypadku serwisowania pojazdu marki Sk?da lub Peugeot poza siecią autoryzowanych warsztatów odszkodowanie wypłacane jest z potrąceniem udziału własnego klienta w wysokości 20% (Sk?da) lub 10% (Peugeot) szkody. Prezes UOKiK sprawdzi, czy uprzywilejowana pozycja autoryzowanych warsztatów samochodowych, nie narusza reguł konkurencji na rynku napraw samochodów.
Za naruszenie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów w powyższym zakresie grozi kara w wysokości do 10 proc. rocznych przychodów.
Dodatkowe informacje:
Elżbieta Anders, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: eanders@uokik.gov.pl
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (115,5 KB, doc)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie