Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Postępowanie przeciwko PZU

< poprzedni | następny > 27.09.2006

Postępowanie przeciwko PZU

Czy Powszechny Zakład Ubezpieczeń nadużył swojej pozycji w zakresie dobrowolnych ubezpieczeń komunikacyjnych AC? Wyjaśni to postępowanie wszczęte przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Przedmiotem postępowania antymonopolowego wszczętego przez Prezesa UOKiK we wrześniu 2006 r. jest system dobrowolnych ubezpieczeń komunikacyjnych AC. Z wnioskiem o zbadanie sprawy zwrócił się do Prezesa Urzędu Cech Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorców w Jeleniej Górze. W jego toku Prezes Urzędu sprawdzi, czy PZU naruszył prawo różnicując zasady wypłaty odszkodowania w zależności od miejsca naprawy samochodu.

Wątpliwości UOKiK budzi praktyka ubezpieczyciela polegająca na uprzywilejowaniu sieci autoryzowanych zakładów (Sk?da Auto Polska oraz Peugeot Polska) przez Powszechny Zakład Ubezpieczeń. Zgodnie z ustaleniami Urzędu, PZU wprowadza do umów AC klauzule, które różnicują wysokość wypłacanego odszkodowania w zależności od miejsca naprawy samochodu. W przypadku serwisowania pojazdu marki Sk?da lub Peugeot poza siecią autoryzowanych warsztatów odszkodowanie wypłacane jest z potrąceniem udziału własnego klienta w wysokości 20% (Sk?da) lub 10% (Peugeot) szkody. Prezes UOKiK sprawdzi, czy uprzywilejowana pozycja autoryzowanych warsztatów samochodowych, nie narusza reguł konkurencji na rynku napraw samochodów.

Za naruszenie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów w powyższym zakresie grozi kara w wysokości do 10 proc. rocznych przychodów.

Dodatkowe informacje:
Elżbieta Anders, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: eanders@uokik.gov.pl

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry