Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Delegatura w Krakowie - Europejski Instytut Edukacji "Engram"
< poprzedni | następny > 20.04.2011
We wzorcach umów stosowanych przez Europejski Instytut Edukacji „Engram” z Krakowa znalazły się klauzule wpisane do rejestru postanowień niedozwolonych – stwierdziła Prezes UOKiK i nałożyła na przedsiębiorcę karę finansową
Europejski Instytut Edukacji „Engram” organizuje kursy, których celem jest rozwinięcie w uczestnikach praktycznych umiejętności przydatnych w zdobywaniu wiedzy.
Zgodnie z prawem, w sytuacji gdy konsument zwleka z uiszczeniem należności przedsiębiorca powinien go wezwać do zapłaty wyznaczając mu dodatkowy termin. Krakowska spółka zastrzegała prawo do natychmiastowego rozwiązania umowy bez wymaganego prawem wezwania konsumenta do uregulowania zaległej należności
Urząd wszczął postępowanie po zawiadomieniu Powiatowego Rzecznika Konsumentów we Wrocławiu. W jego wyniku ustalono m.in. , że w stosowanym przez siebie „Regulaminie uczestnictwa w programie ucz się inteligentnie” spółka zastrzegała prawo odstąpienia od umowy z konsumentem w przypadku, gdy ten nie uregulował należności za usługę. Tymczasem, zgodnie z prawem, w sytuacji gdy konsument zwleka z uiszczeniem należności przedsiębiorca powinien go wezwać do zapłaty wyznaczając mu dodatkowy termin. Odstąpić od umowy może dopiero wtedy gdy wezwanie nie poskutkuje. Tymczasem krakowska spółka zastrzegała prawo do natychmiastowego rozwiązania umowy bez wymaganego prawem wezwania konsumenta do uregulowania zaległej należności.
Za stosowanie klauzul wpisanych do rejestru postanowień niedozwolonych Prezes UOKiK nałożyła na Europejski Instytut Edukacji „Engram” karę w wysokości 1 579 zł. Decyzja nie jest prawomocna przedsiębiorca może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw konsumenci uzyskają u powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów albo pod numerem telefonu 800 007 707 czynnym od pn. do pt. od 9.00 do 17.00.
Dodatkowe informacje dle mediów:
Delegatura UOKiK w Krakowie
tel.: 12 421 75 79
e-mail: krakow@uokik.gov.pl
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314
Fax 22 826 11 86
E-mail malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, niedozwolone klauzule, rejestr, decyzja, kara, edukacja, kursy, umowy
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (112 KB, doc, 2016.06.14)
- Decyzja nr RKR-7/2011 (325,88 KB, pdf, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie