Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Euro 2012 - Konsument w Polsce i na Ukrainie

< poprzedni | następny > 08.06.2011

Euro 2012 - Konsument w Polsce i na Ukrainie

Czy kibic ma tyle samo czasu na złożenie reklamacji w Polsce i na Ukrainie? W jaki sposób turysta może reklamować wycieczkę polskiego lub ukraińskiego biura podróży? O prawach konsumentów wybierających się na mecze Euro 2012 do Polski i na Ukrainę wspólnie poinformują UOKiK oraz Ukraińska Federacja Wszystkich Konsumentów Pulse

Stadion

365 dni dzieli miłośników futbolu od pierwszego meczu otwierającego mistrzostwa Europy w piłce nożnej. 365 dni to także dużo czasu, aby dokładnie poznać różnice między polskim a ukraińskim prawem chroniącym konsumentów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wraz z Ukraińską Federacją Wszystkich Konsumentów Pulse aż do pierwszego meczu wspólnie będą przypominać kibicom o:

  • zakupach – kibic to też konsument. Musi znać swoje prawa. Kupiłeś koszulkę ulubionego klubu, nieświeży produkt spożywczy? Jeśli nie wiesz, ile masz czasu na reklamację lub czy możesz zrezygnować z nieudanych zakupów w Polsce i na Ukrainie– już niedługo rozwiejemy twoje wątpliwości;
  • noclegach – hotel, motel, pensjonat. Sprawdź, gdzie jedziesz i za co płacisz. Ilość gwiazdek nie odpowiadała standardowi, za który zapłaciłeś? Dowiesz się, jak wybrnąć z tej sytuacji;
  • Boisko

  • zwiedzaniuPolska w cztery dni? Ukraina w pięciu smakach? Przy okazji Mistrzostw piłkarskich zamierzasz skorzystać z oferty lokalnego biura podróży i zwiedzić kraj? W końcu będą wakacje. Jak się zachować, gdy zamiast zagwarantowanych pięciu miast zobaczysz tylko dwa? Pamiętaj – w Polsce masz 30 dni na reklamację nieudanej wycieczki. A ile na Ukrainie?;
  • poradnik kibica-konsumenta – zamierzasz wypożyczyć samochód, zamawiasz posiłek w restauracji, korzystasz z innych usług – ale żadna nie spełnia oczekiwań? Nie wiesz jak wybrnąć z tej sytuacji? Pomoc znajdziesz w poradniku przygotowanym wspólnie z UOKiK oraz Ukraińską Federacją.

Stadion

Wszystkie wątpliwości będziemy wspólnie rozwiewać przez najbliższe 365 dni. Zapraszamy do odwiedzania stron internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Ukraińskiej Federacji Wszystkich Konsumentów Pulse.

Ukraińska Federacja Wszystkich Konsumentów Pulse – to związek pozarządowych ukraińskich organizacji konsumenckich. W latach 2006-2010 członkowie Federacji byli partnerami projektu Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju dotyczącym konsumentów. Po jego zakończeniu założyli własną organizację pozarządową. Podstawowym celem Federacji Pulse jest reprezentowanie interesów konsumentów w relacjach z rządem oraz przedsiębiorcami, wspieranie rozwoju prawa i zwiększanie roli słabszych uczestników rynku, wychodząc naprzeciw Europejskim standardom.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – powstał w 1990 roku. Dba o konkurencję, zbiorowe interesy konsumentów, monitoruje pomoc publiczną, jakość paliw oraz nadzoruje ogólne bezpieczeństwo produktów. Realizując rządową politykę ochrony konsumentów, m.in. wszczyna postępowania dotyczące naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. UOKiK współpracuje z miejskimi i powiatowymi rzecznikami konsumentów oraz finansowanymi z budżetu Państwa organizacjami pozarządowymi (Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich), które udzielają bezpłatnej pomocy prawnej w sprawach indywidualnych.

Dodatkowe informacje dla mediów - Polska:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314
faks 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Dodatkowe informacje dla mediów - Ukraina:
Nataliia Borodachova
Wicepreses ds. Współpracy z Zagranicą
Ukraińska Federacja Wszystkich Konsumentów Pulse
Ul. Miljutenko 6a, 02-156 Kijów
Tel./faks (+38 044) 51 39 936
E-mail: ucf_pulse@ukr.net
http://www.consumerinfo.org.ua/en/

Tagi: ochrona konsumentów, Polska, Ukraina, Euro 2012, bilety, imprezy, sport, zakupy

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry