Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Delegatura w Warszawie - GoWork.pl

< poprzedni | następny > 27.07.2011

Delegatura w Warszawie - GoWork.pl

Dyscyplinarne skreślenie z listy uczestników oznacza brak zwrotu zapłaconych kosztów – to jedna z klauzul stosowana przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą GoWork.pl w Siedlcach. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany zakwestionowanych przez Prezes UOKiK postanowień

Postępowanie UOKiK wykazało, że GoWork.pl stosował postanowienia, zgodnie z którymi konsumentowi rezygnującemu przed rozpoczęciem kursu nie zostałyby zwrócone pieniądze. Urząd zakwestionował również postanowienie pozbawiające prawa do zwrotu należności za niewykorzystane zajęcia kursantom dyscyplinarnie skreślonym z listy.

GoWork.pl organizuje m.in. kursy księgowości i szkolenia masażu. Przedsiębiorca w regulaminie i warunkach uczestnictwa zamieścił niedozwolone klauzule. Naruszył w ten sposób zbiorowe interesy konsumentów.

Postępowanie UOKiK wykazało, że GoWork.pl stosował postanowienia, zgodnie z którymi konsumentowi rezygnującemu przed rozpoczęciem kursu nie zostałyby zwrócone pieniądze. Przykładowo: w sytuacji rezygnacji powyżej siedmiu dni przed rozpoczęciem zajęć wartość wniesionej opłaty byłaby pomniejszona o 200 zł, a już poniżej siedmiu dni kursant nie otrzymałby żadnego zwrotu. Przy zróżnicowanych cenach szkoleń, mogłoby się okazać, że zastrzeżona przez przedsiębiorcę kwota stanowi 100 proc. wartości zapłaconej przez ucznia. Zdaniem UOKiK, w przypadku rezygnacji z zajęć szkoła powinna w każdej sytuacji oszacować ile pieniędzy odda konsumentowi, a nie z góry określać wartość potrącenia. Suma ta powinna odpowiadać kosztom poniesionym przez szkołę.

UOKiK zakwestionował również postanowienie pozbawiające prawa do zwrotu należności za niewykorzystane zajęcia kursantom dyscyplinarnie skreślonym z listy. Zdaniem Prezes Urzędu, zachowanie uczestnika niezgodne z regulaminem czy dobrymi obyczajami nie powinno pozbawiać go ubiegania się o zwrot części pieniędzy, które nie zostaną przeznaczone na jego edukację. Wysokość zwrotu kosztów za brak możliwości uczestniczenia w zajęciach powinna być wyznaczana indywidualnie i dostosowana do poniesionych przez przedsiębiorcę kosztów.

GoWork.pl zobowiązał się do zaniechania stosowania kwestionowanych postanowień i zawierania umów według nowych wzorców. Przedsiębiorca poinformował już Prezes Urzędu o wprowadzeniu wzorców umów, z których niedozwolone klauzule zostały usunięte. Decyzja jest ostateczna.

Bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw konsumenci uzyskają u powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów w urzędach miejskich lub starostwach powiatowych albo pod numerem telefonu 0800 007 707 czynnym od pn. do pt. od 9.00 do 17.00. Ponadto, konsumenci mogą skorzystać z bezpłatnej porady w oddziałach terenowych Federacji Konsumentów.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Delegatura UOKiK w Warszawie
tel. 22 826 89 54
e-mail: warszawa@uokik.gov.pl

Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 430,
faks 22 826 11 86
E-mail malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, bezprawne praktyki, szkolenia, kursy, GoWork.pl

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry