Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Delegatura UOKiK w Łodzi - FMH MEDICOVERS
< poprzedni | następny > 12.10.2011
- W przypadku rezygnacji lub złamania zobowiązań wynikających z umowy będę zobowiązany/a pokryć koszta w wysokości 30 proc. ceny stałej materaca nefrytowego – to jedno z niezgodnych z prawem postanowień stosowanych przez FMH Medicovers z Tychów. Prezes UOKiK uznała, że przedsiębiorca naruszył zbiorowe interesy konsumentów
FMH Medicovers sprzedaje produkty rehabilitacyjne, materace i pościel na specjalnych pokazach w sanatoriach oraz na stronie internetowej www.medicovers.pl. W związku z takim sposobem sprzedaży, konsumentom przysługują dodatkowe prawa, m.in. do zrezygnowania z kontraktu w ciągu 10 dni od zakupu bez żadnych konsekwencji finansowych.
Prezes UOKiK ustaliła, że FMH Medicovers stosuje postanowienia, które m.in. zobowiązują konsumentów rezygnujących z zamówionego materaca do pokrycia 30 proc. jego wartości. Zgodnie z prawem, gdy korzystamy z prawa do odstąpienia od kontraktu zawartego poza lokalem przedsiębiorcy, sprzedawca nie ma prawa potrącania zapłaconej ceny czy żądania odstępnego. Zastrzeżenia Urzędu wzbudziło również to, że umowy, które zawierał FMH Medicovers nie zawierały obowiązkowych informacji o prawie do wypowiedzenia kontraktu oraz oświadczenia, za pomocą którego konsument może złożyć rezygnację.
Prezes Urzędu uznała, że FMH Medicovers naruszył zbiorowe interesy konsumentów, nałożyła na karę w wysokości 1 226 zł oraz zobowiązała do aneksowania zawartych kontraktów
Prezes Urzędu uznała, że FMH Medicovers naruszył zbiorowe interesy konsumentów, nałożyła na karę w wysokości 1 226 zł oraz zobowiązała do aneksowania zawartych kontraktów. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca ma możliwość odwołania się do sądu.
Bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw konsumenci uzyskają u powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów w urzędach miejskich lub starostwach powiatowych albo pod numerem telefonu 800 007 707 czynnym od pn. do pt. od 9.00 do 17.00. Ponadto, konsumenci mogą skorzystać z bezpłatnej porady w oddziałach terenowych Federacji Konsumentów.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Delegatura UOKiK w Łodzi
tel. 42 636 36 89
e-mail: lodz@uokik.gov.pl
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314
faks 22 826 11 86
E-mail malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, klauzule niedozwolone, niedozowolone praktyki, FMH Medicovers, delegatury, łódź
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (118,5 KB, doc, 2016.06.14)
- Decyzja nr RŁO-28/2011 (294,93 KB, pdf, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie